Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

onsdag, 19. september 2007, 09:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af Macimuz
Men min pointe var sådan set den, at det skam langt fra er alle som brokker sig, ja, det er vel faktisk kun et mindretal. Men det er det mindretal man altid høre om. !!!

Din pointe giver ingen mening overhovedet. Selvfølgelig ser man på problemerne. Det er jo dem der skal løses.
Ville du hellere have at man ignorerede problemerne og kun gjorde noget ved / hørte om de positive ting?
Vi hører tit om udlændinge problemer i Danmark - for der er saksusme mange af dem.

Hvad med at vi fik alle de udlændinge vi har i landet til at lave noget, istedet for bare at lade en stor del af dem få kontanthjælp? Så behøver vi ikke få flere ind. Vi kan bare uddanne dem.

- Mads Björck

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shiver" (19.09.2007, 09:39)

42

onsdag, 19. september 2007, 09:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Shiver
Ved at få så store mængder udlændinge ind i landet, kan det ikke undgås at få flere "plattenslagere".

Jo det kan. Men hvis de skal skæres over en kam med det mindretal vi oplever problemer med, så kan det selvfølgelig være, at de giver op, hvilket vil være en skam, når Danmark nu endelig har indset, at vi har brug for udlændinge der har de uddannelser danskerne ikke har.

Og så er det vist på tide du finder et mere flatterende ord end plattenslagere.

43

onsdag, 19. september 2007, 09:41

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af GiZzZa
Læs dog alle indlæggene igennem før du springer i.

Man kan tydeligt læse at Angelus er racist. Vender skam intet. Du får bare eksempler for at genopfriske hukommelsen. ;)

Du kan da ikke sammenligne banklån og dette?
Det siger ven også noget om dig. Ser gerne din holdning når du engang er blevet myndig.

Og hvad så? Hvis han er racist, og du ikke er - så er det vel det? Det er hans mening - og din er anderledes. Det gør ham ikke til et dårligt eller forkert menneske.
Man har sine grunde, og at du sidder og siger at det er forkert han er racist. Angelus syntes måske det er forkert at du ikke er?
Vi har forskellige partier her i vores land, som har hver deres meninger. Det betyder ikke at nogle af dem er forkert på dem - alle kan bare ikke have samme meninger, vel?

Udlændinge politik er og forbliver et endeløst emne. Vi kan blive ved med at diskutere og udveksle meninger, men vi kommer ingen vegne.

Der findes to typer folk i Danmark. Dem der lukker op for udlændinge - og dem der ikke gør.

Før du kommer godt i gang så ville jeg da hilse og minde dig om Regler på tweak.dk

Så det duer ikke, det du siger omkring ham, her på tweak.dk

44

onsdag, 19. september 2007, 09:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Burger

Citeret

Ved at få så store mængder udlændinge ind i landet, kan det ikke undgås at få flere "plattenslagere".

Jo det kan. Men hvis de skal skæres over en kam med det mindretal vi oplever problemer med, så kan det selvfølgelig være, at de giver op, hvilket vil være en skam, når Danmark nu endelig har indset, at vi har brug for udlændinge der har de uddannelser danskerne ikke har.

Og så er det vist på tide du finder et mere flatterende ord end plattenslagere.

I dette tilfælde bruger jeg ordet plattenslagere om udlændinge der ikke laver en skid, men blot får kontanthjælp uden at yde noget for samfundet, selvom de let ville kunne få en uddannelse og et arbejde.
Jeg kunne også have kaldet dem røvhuller, men jeg syntes plattenslagere lød langt pænere.
Sorry, men hvis du ikke syntes de typer jeg nævner er plattenslagere, hvad er de så?

- Mads Björck

45

Citeret

Hvad med at vi fik alle de udlændinge vi har i landet til at lave noget, istedet for bare at lade en stor del af dem få kontanthjælp? Så behøver vi ikke få flere ind. Vi kan bare uddanne dem.

Du kan ikke tvinge folk til at tage en uddannelse. Der findes bestemt også danskere der får kontanthjælp og ikke har en uddannelse, dem kunne man jo også starte med.

Desuden er der folk der ikke egner sig til en boglig uddannelse, og i de tilfælde hvor integrationen er ekstremt dårlig, så er det nok heller ikke lige en ingeniør/lægeuddannelse m.v. man skal gå i gang med.

46

Citeret

Citeret

Men min pointe var sådan set den, at det skam langt fra er alle som brokker sig, ja, det er vel faktisk kun et mindretal. Men det er det mindretal man altid høre om. !!!

Din pointe giver ingen mening overhovedet. Selvfølgelig ser man på problemerne. Det er jo dem der skal løses.
Ville du hellere have at man ignorerede problemerne og kun gjorde noget ved / hørte om de positive ting?
Vi hører tit om udlændinge problemer i Danmark - for der er saksusme mange af dem.

Har jeg nogensinde skrevet, at vi ikke skal gøre noget ved problemerne?

Gider du godt læse, hvad jeg skriver, og ikke drage dine egne konklusioner?

Det er skam også vigtigt at fremhæve de positive ting.

Hvor stor en del af de udlændinge vi har i landet laver ikke noget?

En del af skylden kan rettes mod virksomhederne, som ikke gider ansætte en ved navn Muhammed.

47

onsdag, 19. september 2007, 09:44

Citeret

Før du kommer godt i gang så ville jeg da hilse og minde dig om Regler på tweak.dk

Jeg overtræder ingen regler i den post du lige citerede.
Så jeg vil lige minde dig om at læse reglerne selv :)

- Mads Björck

48

onsdag, 19. september 2007, 09:46

Specielt rettet imod Shiver og Angelus.

Har I to overhovedet gidet at se hvad der foregår?

Det er "heldigivis for jer" ikke alm. indvandre. der har søgt asyl eller lign, men uddannet arbejdskraft som DK har brug for, for at holde den gode økonomi kørende!

Og desuden, I to mangler da kontakt med jeres sunde fornuft, man skulle næsten tro at I slet ikke lever med indvandre i jeres liv, men kun hører om dem I nyhederne eller lign. I virker slet ikke interesseret i at undersøge sagen fra flere synsvinkler.

Og Shiver, nej vi kommer ingen vegne i en udlændinge politik når der findes et hav af folk som ligesom får bliver styret af en hyrde (hyrden er f.eks. medierne), den dag folk begynder at bruge deres fornuft og rent faktisk begynder at søge oplysning (ved hjælp af kildekritik !!) den dag får vi en meget mere nuanceret debat, meget mere effektiv debat.

Citeret

Hver dag i medierne hører vi hvor meget udlændinge brokker sig over hvor dårligt de bliver behandlet. Nu forholder det sig sådan at jeg har ADHD, og har derfor været involveret i en del med systemet. Og INGEN er bekendte med hvor dårligt danskere bliver behandlet i deres eget land. Det er lettere for en udlænding at få kontanthjælp end det er for en dansker.

Hvad blev der sagt i medierne i går? Udlændinge føler sig ikke diskrimineret. Hvad sagde den sidste udlændinge du har snakket med? Eller er der gået lidt for lang tid siden du sidst har snakket med en udlænding?

Hvorfor snakker du om hvordan danskere bliver behandlet i "deres" land? "Deres" land er Danmark !!

Citeret

Det er lettere for en udlænding at få kontanthjælp end det er for en dansker.
Har du belæg for dette? Så kan vi nemlig diskutere det videre.

Og besides, de indvandre der kom i 60/70 var med til at få det danske system kørende.

Shiver, du sidder og propper ord i munden på GiZzZa, han har ikke skrevet at angelus er forkert fordi at han er racist, så lad være med at påstå det!

Desuden tror jeg nu bare at det at Angelus og du er bange for alt det med indvandrer og religion er et tegn på mangel på viden om de to ting.

Lad mig lige hurtigt komme med et lille eksempel.

Når jeg siger tag og få nogle indvandre ind I jeres hverdag, eller snak med nogle, så mener jeg ikke de kriminelle typer, men dem som lever her i bedste velgående (Der er RET mange), det andet ville være det samme som at introducere en racistisk dansker til en indvandre der skulle lære danskere at kende. If you know what I am saying.

49

onsdag, 19. september 2007, 09:46

Citeret

I dette tilfælde bruger jeg ordet plattenslagere om udlændinge der ikke laver en skid, men blot får kontanthjælp uden at yde noget for samfundet, selvom de let ville kunne få en uddannelse og et arbejde.
Jeg kunne også have kaldet dem røvhuller, men jeg syntes plattenslagere lød langt pænere.
Sorry, men hvis du ikke syntes de typer jeg nævner er plattenslagere, hvad er de så?

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad du synes de er, men så længe du befinder dig her på siden, så omtaler du dem på en ordentlig måde!

Du kan kalde dem for det de er, dvs. 1., 2. 3. generations indvandrer m.v. Derudover, så er de nok også dårligt integreret, men hverken plattenslager eller røvhul er i orden!

50

onsdag, 19. september 2007, 09:49

Citeret

Citeret

Jeg overtræder ingen regler i den post du lige citerede.
Så jeg vil lige minde dig om at læse reglerne selv :)

Du hentyder til at det er ok at være racist. (Angelus)
det har du/i lov til. dog ikke på tweak.dk ;)

51

onsdag, 19. september 2007, 09:50

Citeret

En del af skylden kan rettes mod virksomhederne, som ikke gider ansætte en ved navn Muhammed.

Det skyldes at der har været så mange optøjer og problemer. Jeg ved ikke om du har set den dokumentar i fjernsynet der engang var med en gut jeg mener hed Ali. Han var fra Vollsmose og lavede intet andet end kriminalitet sammen med sine venner i Vollsmose.
Ham og en flok andre udlændinge blev så hjulpet af samfundet og ført ud i job. Han kom så til at arbejde i Bogense, og sidst i dokumentaren viste det sig at 2 ud af de 10 udlændinge de havde prøvet at hjælpe arbejdede videre.
De andre kom i fængsel for kriminalitet.
Der har vi en lille men simpel statistik som jeg let kan udregne for jer. Det er 80% som røg i spjældet, og 20% som kom i arbejde.
Jeg generaliserer ikke, og siger ikke at det er sådan med alle udlændinge, men denne dokumentar viser en skuffende realitet.

- Mads Björck

52

onsdag, 19. september 2007, 09:52

Citeret

Det skyldes at der har været så mange optøjer og problemer. Jeg ved ikke om du har set den dokumentar i fjernsynet der engang var med en gut jeg mener hed Ali. Han var fra Vollsmose og lavede intet andet end kriminalitet sammen med sine venner i Vollsmose.
Ham og en flok andre udlændinge blev så hjulpet af samfundet og ført ud i job. Han kom så til at arbejde i Bogense, og sidst i dokumentaren viste det sig at 2 ud af de 10 udlændinge de havde prøvet at hjælpe arbejdede videre.
Der har vi en lille men simpel statistik som jeg let kan udregne for jer. Det er 80% som røg i spjældet, og 20% som kom i arbejde.
Jeg generaliserer ikke, og siger ikke at det er sådan med alle udlændinge, men denne dokumentar viser en skuffende realitet.

Og ville man ikke kunne få samme resultat med en flok "danskere" på samfundets bund?

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

53

onsdag, 19. september 2007, 09:58

Shahid >
Nu føler du dig sikkert angrebet fordi du selv er udlænding, men det syntes jeg ikke du skal gøre.
Du er velformuleret, du lyder fornuftig og jeg har set dig skrive mange ting herinde - hvilket gør at jeg kan forstå på det hele at du hører til den gruppe af udlændinge her i landet som er mere end velkommen.

Generelt har jeg bare fået nok af den del af udlændinge i landet som er det modsatte af hvad du er - derfor kan der opstå lidt generalisering engang imellem, hvilket er en ganske normal reaktion.

Jeg har selv været udsat for en del problemer med udlændinge, hvilket bl.a. inkluderer at nogle jeg kender er blevet truet med kniv imens de var ude og reparerer facader i Vollsmose. Samtidig var der nogle udlændinge som skød efter dem med luftgevær og softguns - til trods for at de var igang med at reparere de bygninger de boede i.

Har også mange andre eksempler, men dem behøver jeg ikke opridse nu.
Jeg siger heller ikke at alle de folk der vil komme ind i landet som arbejdskraft laver kriminalitet, men jeg syntes først at systemet burde rode bod på de nuværende udlændinge problemer i landet.

Citeret

Oprindeligt indlæg af jacobask
Og ville man ikke kunne få samme resultat med en flok "danskere" på samfundets bund?

/ask

Højst sandsynligt, men det skal der selvfølgelig også gøres noget ved. Men syntes bare ikke at samfundet gør nok for det.

- Mads Björck

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shiver" (19.09.2007, 10:01)

54

onsdag, 19. september 2007, 09:59

Citeret

Citeret

Endnu et eksempel på at hvor let medierne kan påvirke en...
tror du det er sjovere at høre på at hassan har fået et job i føtex ?
eller at Hassan har stjålet guldhornene ved hjælp at 928kg sprængstof i rygsækken og gennem pansrede glas og ikke mindst prøve at sælge det på dba.dk :crazyeyes:

man hører altid det dårlige... :cheers:

55

onsdag, 19. september 2007, 10:01

Citeret

Citeret

Meget dårligt eksempel, da den jo overhovedet ikke tegner et billede af den samlede situation. Det er klart, at det peger i den retning, som du gerne vil.

Du kan jo ikke tage en situation fra et af de værste steder og bedutte den hele samfundet.

56

onsdag, 19. september 2007, 10:02

Citeret

eller at Hassan har stjålet guldhornene ved hjælp at 928kg sprængstof i rygsækken og gennem pansrede glas og ikke mindst prøve at sælge det på dba.dk :crazyeyes:

Ja, for det er det dårlige der skal gøres godt, og ikke det gode der skal gøres dårligt, vel?

Citeret

Meget dårligt eksempel, da den jo overhovedet ikke tegner et billede af den samlede situation. Det er klart, at det peger i den retning, som du gerne vil.

Du kan jo ikke tage en situation fra et af de værste steder og bedutte den hele samfundet.

Måske et dårligt eksempel, men der er rigtig mange af disse folk uden fremtid i Vollsmose.

- Mads Björck

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Shiver" (19.09.2007, 10:03)

57

onsdag, 19. september 2007, 10:06

Citeret

Citeret

Ja, for det er det dårlige der skal gøres godt, og ikke det gode der skal gøres dårligt, vel?

Citeret

Måske et dårligt eksempel, men der er rigtig mange af disse folk uden fremtid i Vollsmose.

Det dårlige vil altid være der. Du er vel hellere ikke perfekt ;)
og med din holdning, så tror jeg sgu det vil gøre det værre... :$

58

onsdag, 19. september 2007, 10:14

Citeret

Citeret

Citeret

1. Godt kan ikke eksistere uden dårligt og omvendt !

2. Jo jo, det ser nok ikke rosenrødt ud i Vollsmose.

59

onsdag, 19. september 2007, 11:03

Citeret

Citeret

Ved du hvad "at generalisere" betyder?

For det du skriver er en generalisering...

Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
Dell 2007FP || Vandkølet
DD || HW Labs || Laing

60

onsdag, 19. september 2007, 12:05

så for satan.. bare fordi man sover længe der der kommet 3 sider på historien her.. haha

og jeg er vild med hvordan folk kan vende det hele mod mig og bare fordi jeg ikke er glad for der kommer så mange her op...

det med at 2-3-4 generations invandre er dansker, er noget BullSh*t!

gu fanden er de det! og jeg blev glad da jeg for ngole måneder så i nyhederne at DK havde smidt 2 hjem fordi de havde lavet for meget kriminaltit, hjem til deres eget land, hvor de ingen kender og ikke kan noget.. det fik deres kriminelle venner til at tænke sig om 2 gange... fanme flot..

Jeg holder på at hvis de laver grove forbrydelser eller vold.. UD! brænd det stykke papir som de tror de er blevet dansker med og smid dem ud... kan simpelhen ikke ha det!

Jeg læner mig op af Shiver for det han skriver, ville jeg sq også srkive (hvis jeg ikke lige lå og sov)

TheOriginalTB
er vild med at jeg ikke svare på det du skriver første gang, sog så du lige kommer med en ny kommentar til det samme indlæg... istedet for at rette det.. LoL

Men hvis det fortsætter med de her tone leje, så lukker jeg tråden... for folk er begyndt at gå uden om emnet og kritiser folks syn på indvandre... det var IKKE det emnet handlede om, men kand a godt starte en tråd ang. vores syn på indvandre.... i kan se min mening om dem her i tråden, tror ikke jeg behøves at skrive dem...

:thumbsup:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.