invandre i dk - 22 Nyhederne

  • Hey...


    jeg så lige 22 nyhederne her på tv2 og der snakkede de om at der er kommet en Del flere invandre til landet for at arbejde og bo/flytte her til...


    de tal de viste skræmte sq mig.


    i 2001 gav de tilladelse til 6000
    i 2007 (ind til vider) har de givet til 40.000 :boxed:


    Det tal syntes jeg er Alt for stort...


    hvad er jeres mening?



    ( Dette her skal ikke ses som noget rasisme eller noget i den stil. vil bare gerne høre jeres holdning til det
    Hvis en admin syntes det ikke er passende, så vær vendelig og slette det, og bare skriv en PM om hvorfor, er som sagt ikke ude på balade (Bruger :roller: )

  • Det er jo netop en positiv nyhed. I morges blev der meldt ud, at der er blevet givet 50% flere opholdstilladelser til folk i år i forhold til sidste år, men hvor det tidligere hvor familiesammenføringer m.v. der blev uddelt flest til, er det nu rent faktisk til folk der primært kommer for at bidrage til det danske samfund. Dvs. de får en opholdstilladelse fordi de skal arbejde eller studere.


    Det er klart en positiv udvikling, og det er vigtigt, at vi kan tiltrække flere ressourcestærke folk der ønsker at yde en indsats og få samfundet til at fungere. Nu er det så bare vi skal være gode til at fastholde dem, så vi er sikker på, at vi ikke mister dem igen når de er blevet dygtigere og velintegreret.

  • jeg syntes ikke det er vildt positiv... nu tænker jeg jo så bare mere på alt det der sker omkring indvandre, alt det ulovligt, og den måde de ikke respkter det land som har taget dem under deres vinger og passer på dem... jeg bliver pist over sådan noget...


    men hvis det er tysker som kommer op for at køre i bus, som de snakked eom i nyhederne, så er det ok.. men jeg vil helst ikke ha for mange indvandre ind, da jeg syntes det oftes skaber problemer i det danske samfund

  • Fint så længe de bliver en del af samfundet. Danmark er Danmark og ikke en fremtidig multi muslimsk stat. (Som eksempel - intet personligt der, alle er jo ej heller derfra!)


    Ellers ganske godt da der jo er total arbejdsløshed. :cheers:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HuleFanden
    Fint så længe de bliver en del af samfundet. Danmark er Danmark og ikke en fremtidig multi muslimsk stat. (Som eksempel - intet personligt der, alle er jo ej heller derfra!)


    Ellers ganske godt da der jo er total arbejdsløshed. :cheers:


    Uhm, arbejdsløsheden har aldrig været lavere, så ved ikke lige hvor du får det der total arbejdsløshed fra.


    Anyways så er en invandrer jo ikke partout en mellemøstlig Al-Qaeda venlig terrorist der ønsker at lave Danmark om til et kalifat. Så vidt jeg har forstået (så ikke udsendelsen) er det ALLE der er kommet til landet og fået opholdstilladelse. Ja, det havde været et problem hvis de allesammen kom fra det samme land men i og med at det er fra hele verden ser jeg ikke noget problem i det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus
    jeg syntes ikke det er vildt positiv... nu tænker jeg jo så bare mere på alt det der sker omkring indvandre, alt det ulovligt, og den måde de ikke respkter det land som har taget dem under deres vinger og passer på dem... jeg bliver pist over sådan noget...


    men hvis det er tysker som kommer op for at køre i bus, som de snakked eom i nyhederne, så er det ok.. men jeg vil helst ikke ha for mange indvandre ind, da jeg syntes det oftes skaber problemer i det danske samfund



    Er du sikker på at du ikke er racist?



    Nu så jeg ikke nyheden, men begrebet "indvandrere" bliver ofte fortolket som noget negativt og direkte mod de ikke-vestlige lande...


    Nu må vi ikke glemme at efter en del lande som blev optaget i eu her på det seneste, har der været en del højere tilvækst af indvandring.


    Fandt da lige noget statistik...


    http://www.dst.dk/Statistik/Ny…untid=11817&ci=true&pti=1


    Tjek evt pdf...

  • Hvis de vil arbejde, fint. Vil de nasse på samfundet, så hjem med dem igen.


    Der har været snak om, at hvis unge fra en indvander-familie laver ballede eller hærværk, så skal de sættes på gaden. Lyder helt fair efter min mening. Kan man ikke opføre sig ordenligt i et land man har fået lov at tage til, så er det bare ud.


  • nej ikke helt sikkert...


    men har det lidt som happy...


    hvis de vil arbejde i et par r, fint, og s hjem igen...


    Dem som bare komme og nasser. HJEM! jeg er ligeglad med om der har været krig i jeres land eller om der er.... ikke lege nasserøve her! gider jeg ikek ginde mig i!
    hvis de unge invandre, 2-3-4 generations børn laver ballade og sådan noget... altså udo ver det alm. så syntes jeg det skal straffes på hele familien! hjem med barnet, hvis han er gammel nok, eller hele familien...


    jeg har ikke kunne finde noget stalatik over hvor mange % af kriminatit der begåes af invdandre, men jeg er pænt sikker på det er noget over den danske, og vil også væde med at der er flere i fænglset der er indvandre end dansker...


    kan jeg ikke ha!


    hvis vi tag et æbelder nede, fik vi hukket hånden af.. her får de sq bare det Gule kort :S hader DK's retssystem

  • Synes folk (danskere) forholder sig meget umenneskeligt til den slags.


    Som om det blot er tal og statistikker og ikke mennesker og menneskelige situationer.


    For det første kan man ikke bare dele indvandrere op i to: dem der arbejder og gavner, og dem der går 'arbejdsløse' og dermed "nasser".


    Der er temmelig mange omstændigheder der gør, at det for indvandrerne kan være svært at finde et job i Danmark.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • som jegser det, er det deres egen skyld, da de selv har ødelagt deres eget ry.. ellerderes børn/unge har

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus


    som jegser det, er det deres egen skyld, da de selv har ødelagt deres eget ry.. ellerderes børn/unge har


    Nå, men det udsagn siger vist mere om dig, end det siger om indvandrere.


    Dermed melder jeg mig i øvrigt ud af denne debat, da det som regel altid ender i trivialiteter her på Tweak.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hvordan kan der være noget galt i det?


    Vi mangler arbejdskraft i landet, og det vil kun blive værre de kommende år, men det er du måske ligeglad med?


    Desuden kan det vel være ligemeget om hænderne kommer fra A eller B.


  • Hvis du er dansk statsborger (hvilket 2-3-4 generations invanderer som regel er) så har du de samme rettigheder som alle andre med dansk statsborgerskab!!!
    Du mener at det skal være muligt at fratage et dansk statsborgerskab fra folk der er født i DK, hvis de laver ballade? Tænk lige den tanke en anelse længere. Hvis dette skal være muligt, så er der vel heller ikke noget i vejen med at smide alle andre med dansk statsborgerskab ud af landet hvis de laver ballade!?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Angelus
    hvis vi tag et æbelder nede, fik vi hukket hånden af.. her får de sq bare det Gule kort :S hader DK's retssystem


    Hvis du syntes at det danske retssystem er så latterligt så står det dig da frit for at rejse væk - men så skal du jo være obmærksom på at så er du pludseligt invanderen (med alle de fordomme der kommer med det).


    On-Topic:


    Der er da intet i vejen med at vi er blevet bedere til at tiltrække god arbejdskraft - der er flere steder der skriger efter kvalificerede medarbejdere, og som krver disse for at være konkurrencedygtige på globalt plan. Hvis ikke der bliver åbnet lidt for at kunne få den arbejdskraft til landet, så er der ikke ret meget andet valg end at flytte arbejdspladserne ud af DK.


    /ask

  • Jeg er så træt af folk og deres forpulede venstreorienterede meninger, og at de evigt og altid skal fortælle at andre er forkert på den, men at de selv har ret. Jeg syntes det er tarveligt at det danske system lukker så mange folk fra udlandet ind i det danske system, det skaber ikke andet end problemer.
    Det er muligt at vi har arbejdsløshed, men vores sytem fungerer nu ellers ganske fint, set bort fra alle de problemer vi hver dag hører om i medierne om indvandrere.


    Jeg syntes snart der skal gøres noget ved det, for det er ved at gå for vidt. Vi har alt for mange indvandrerer i vores system, og alt for mange problemer med dem.


    Og nu gider jeg ikke høre på at danskere også skaber problemer, for ja - det gør vi. Men nu handler snakken om udlændinge, og at vi skal løse de problemer med de nuværende indvandrerer i landet før vi får flere hertil.


    Dette indlæg skal ikke ses som racistisk, men blot min mening. Jeg har ytringsfrihed ligesom alle andre har.


    Jacob Ask >
    Dansker er ikke noget du bliver. Det er noget du ER. Og bare fordi der står på et stykke papir at du er dansk statsborger, så kan jeg godt fortælle dig at det ikke gør dig til en dansker.


    Og hvorfor skulle Angelus flytte fra sit eget land? Lad mig bruge dit eget princip og fortælle dig, at hvis du er så glad for arbejdskraft der kommer fra udlandet, så er du velkommen til at flytte til f.eks. polen, mellemøsten eller afrika.


    Når danskere rejser til udlandet er det fordi de HAR penge - når udlændinge rejser til Danmark er det for at FÅ penge.
    Det er usselt, uacceptabelt og ekstremt ulækkert.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SeePee


    Uhm, arbejdsløsheden har aldrig været lavere, så ved ikke lige hvor du får det der total arbejdsløshed fra.


    Anyways så er en invandrer jo ikke partout en mellemøstlig Al-Qaeda venlig terrorist der ønsker at lave Danmark om til et kalifat. Så vidt jeg har forstået (så ikke udsendelsen) er det ALLE der er kommet til landet og fået opholdstilladelse. Ja, det havde været et problem hvis de allesammen kom fra det samme land men i og med at det er fra hele verden ser jeg ikke noget problem i det.


    Den situation vi har nu betegnes som "total arbejdsløshed" .. ;) 80.000 arbejdsløse - alle der vil gider kan osv skulle mere eller mindre have et arbejde.


  • Dit indlæg viser en del om dig selv. ;)


    Der var et tidspunkt, hvor kriminaliteten var noget højere blandt indvandrere. Statistik fra 2003 mener jeg. Dog er det faldet drastigt siden, kunne læses på dr. Du fyrer en del sludder af som jeg aner ikke hvor kommer fra. :boxed:


    Bare for at give dig eksempel....


    Glemt nørrrebro balladen? F.EKS! Her snakker vi millioner på nogle dage... hvad, burde de da sendes hjem til deres forældre? :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GiZzZa
    Glemt nørrrebro balladen? F.EKS! Her snakker vi millioner på nogle dage... hvad, burde de da sendes hjem til deres forældre? :crazyeyes:


    Har Angelus sagt at det er okay danskere laver kriminalitet? De folk som skabte uroheder på Nørrebro burde også stenes til døde med de brosten de selv kastede med.
    Så lad vær med hele tiden at vende historien over på danskere.


    Det handler om at vi i forvejen har alt for mange problemer med udlændinge i landet, og så skal vi kraftedeme ikke have flere ind før vi har fået løst problemet.


    Du tager jo heller ikke endnu et lån i banken før du er færdig med at afbetale dit sidste, hvis du står i kæmpe pengemangel i fremtiden vel.
    Så får du orden på din økonomi før at galskaben forsætter.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Hvis de vil arbejde, fint. Vil de nasse på samfundet, så hjem med dem igen.


    Der har været snak om, at hvis unge fra en indvander-familie laver ballede eller hærværk, så skal de sættes på gaden. Lyder helt fair efter min mening. Kan man ikke opføre sig ordenligt i et land man har fået lov at tage til, så er det bare ud.


    Enig :9xo


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina