Sabbatår fra uddanelse, men hvad skal man lave??

  • Hej


    Jeg har valgt at tage en pause fra min uddanelse da Jeg er færdig på HTX... Idéen med det år her er at jeg vil tjene en masse penge så jeg kan flytte hjemmefra.. Jeg kan bare ikke finde ud af hvad jeg skal foretage mig... Jeg ville sindsygt gerne arbejde med noget IT, da jeg stærkt regner med at uddanne mig til IT-konsulent, og derfor ville det være perfekt med lidt erhvervs erfaring inden jeg fortsætter.. Det er bare sindsygt svært at få job som ufaglært IT-mand :S


    Hvad kan I anbefale af arbejde i sådan et år?? Jeg gider ikke rigtig at være kassedame i Netto..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Tag noget nat arbejde på noget lager/transport halløj det er der normalt en god løn i.


    Kort sagt gå efter pengene og led imens efter noget studie relateret.


    Bid i det sure æble tag et arbejde som ikke er så sjovt, pengene kan jo godt bruges :)


    Selv arbejdede jeg med fisk, ikke så sjovt men det gav gode penge :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Hehe okai.. Det tror jeg bare desværre ikke der er så meget af her hvor jeg bor.. Sydsjælland - falster... Selv har jeg overvejet at blive postbud :D Ved dog ikke om jeg kan holde ud at arbejde for et selskab der i så stor grad skider på sine kunder.. Men man kan da prøve..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Få dig et arbejde i hverdagene, og mor dig i weekenderne.


    Du kan selvfølgelig også arbejde røven ud af bukserne i 6 måneder og så tage ud og rejse. Men jeg kan fortælle dig det er rart med penge i ryggen, udover børneopsparingen, når du skal videre!


    Jeg arbejdede selv hos McDonald's, arbejdet var ikke noget at råbe hurra for, men der var masser af unge mennesker i samme situation som mig selv, så vi havde det alligevel sjovt med det, og så bliver din vennekreds jo større. Og det kan have afgørende betydning, i mit eget tilfælde var langt størstedelen af mine venner enten ude at rejse, eller læste videre i Århus og Kbh.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -Sandman-
    Få dig et arbejde i hverdagene, og mor dig i weekenderne.


    Du kan selvfølgelig også arbejde røven ud af bukserne i 6 måneder og så tage ud og rejse. Men jeg kan fortælle dig det er rart med penge i ryggen, udover børneopsparingen, når du skal videre!


    Jeg arbejdede selv hos McDonald's, arbejdet var ikke noget at råbe hurra for, men der var masser af unge mennesker i samme situation som mig selv, så vi havde det alligevel sjovt med det, og så bliver din vennekreds jo større. Og det kan have afgørende betydning, i mit eget tilfælde var langt størstedelen af mine venner enten ude at rejse, eller læste videre i Århus og Kbh.


    Det er præcis også det jeg vil.. Det med at rejse kan jeg gøre senere, når pengene forhåbentlig strømmer ind :D Det er bare lidt svært at finde noget i dag timerne synes jeg.. Det er sgu svært at finde et fuldtidsjob når man er 19 År og lige har afsluttet gymnasium.. Jeg arbejder lige nu som phoner for en lokal avis, men det er kun på fritidsbasis og de er ikke interesseret i at jeg er der flere timer end jeg er nu (ca. 12 timer om ugen)... Men problemet er at det arbejde ligger sent om eftermiddag/aften, som jeg går og røv keder mig om formiddagen og eftermiddagen herhjemme.. Så derfor vil jeg prøve at finde noget fuldtids så jeg har nogle penge når jeg skal læse videre og flytte...


    EDIT: Lige nu kan man vel kalde mig fuldtids tweaker :D, det er der desværre bare ikke så mange penge i..

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet 3 gange, sidst af xdream ().

  • Vil også mene der er indstillingen der afgør om man finder noget eller ej.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher
    Det er altså ikke svært at finde fuldstidsjob som 19 årig. Så er situationen ihvertfald helt anderledes på sjælland end i jylland.


    Udover kassedamen i Netto, den lokale tank/brugs etc. Hvilke fuldtidsjobs har I så i jylland??


    EDIT: Ikke for at være negativ eller noget... Jeg mangler bare idéer til hvor jeg kan søge job henne, da jeg ikke lige umiddelbart har nogle i min omgangskreds der mangler noget hjælp.. Og synes ellers at min omgangskreds er rimelig stor....

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Udover kassedamen i Netto, den lokale tank/brugs etc. Hvilke fuldtidsjobs har I så i jylland??


    EDIT: Ikke for at være negativ eller noget... Jeg mangler bare idéer til hvor jeg kan søge job henne, da jeg ikke lige umiddelbart har nogle i min omgangskreds der mangler noget hjælp.. Og synes ellers at min omgangskreds er rimelig stor....

    Stort set alle fabrikker, slagterier mv. benytter i forskellig grad ufaglærte arbejdere. Så har i nogle fabrikker i området, kan du gå ned til dem og spørge ad. Og i disse tider burde det ikke være et større problem at finde noget.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xdream


    Udover kassedamen i Netto, den lokale tank/brugs etc. Hvilke fuldtidsjobs har I så i jylland??


    EDIT: Ikke for at være negativ eller noget... Jeg mangler bare idéer til hvor jeg kan søge job henne, da jeg ikke lige umiddelbart har nogle i min omgangskreds der mangler noget hjælp.. Og synes ellers at min omgangskreds er rimelig stor....


    Jamen vi har samme type som i har ;)


    Fabrikker ffs. Her i kibæk har vi da Kibæk pressenning, Kibo hegn, osv. Prøv f.eks. Supergros. Jeg selv skal ned og søge på en vinduefabrik.


    Alle produktionsvirksomheder....og sæt i gang :$