Så begynder den store overvågning

  • Ja, mange af jer har nok set denne tråd på tweakup CLICKY
    Jeg ville høre hvad jeres mening til det er? Og er der noget som kan hindre dem i at gøre det?
    Selv syntes jeg at det er noget være pis at man ikke kan holde sit privat liv for sig selv..
    Men hvis det kan rede menneske liv så er det ok.
    Så er det man skal kryptere sin pc ligesom i Tankados kode :)
    Bare skriv jeres mening og om man kan gøre noget i mod det!

  • De gør det kun hvis de har mistanke til at du er en terrorist, er du det :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Der skal gemmes omkring 15.000 oplysninger om hver eneste dansker hvert år.

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Langsomt bliver vore demokratiske rettigheder taget fra os, uden at vi altid selv er vågne, men bare følger med som en flok får uden at tænke os om selv uden at bruge fornuft(!!), og på denne måde er det vel en eller anden form for sejr for terroristerne...


    Og som en nyhed inde på ING blev det fortalt at Datalog'er og lign sagtens kunne skjule sig alligevel, og mon ikke at dem der har onde intentioner nok også skal få sig selv skjult på nettet, mens den overvågning kun rammer os der er uskyldige...

  • Ja, som sagt krænker det privatlivets fred i Danmark. Jeg er rimelig sikker på, at hvis terroristerne ønsker at færdes på nettet; uden at blive opdaget - så skal de nok finde en måde at gøre det på. Den såkaldte logningsbekendtgørelse gælder jo kun for email-udveksling mellem teleselskaberne. Hvad forhindrer terroristen i at bruge internetbaserede tjeneste - hotmail, gmail og lign.?


    Det er noget som helt sikkert kommer til at kræve mange ressource; dét at overvåge alle borgere - og man vil jo vel før eller siden gøre brug af det. Det lyder måske en smule dramatisk, men jeg tror at dette, blot er ét skridt i retningen mod George Orwell's 1984. Nye overvågningsmetoder til terrorbekæmpelse er allerede på vej fra Kommisionen - og forventes at træde i kraft efter dette efterår.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    De gør det kun hvis de har mistanke til at du er en terrorist, er du det :D


    Alle skal overvåges, efter hvad jeg har forstået.

  • al den information blev jo også lageret før tiden, din ISP ved hvornår du er på nettet (og nogle gange meget mere), dit mobil selskab ved næsten altid hvor du er i landet (da man kan triangulere signalet fra de forskellige sendemaster) og både dit normale telefonselskab og mobilselskab ved hvem du snakker med.
    den eneste forskel er at PET nu nemmere med en dommerkendelse kan få fat i den informationer.

  • Terror er latin for frygt. Og frygt får mennesker til at gøre alverdens ting, så som at nedbryde vores samfund indefra. Som Denzel Washington siger til Bruce Willis i "The Siege" da Bruce vil til at torturere en terrorist;


    "What if what they really want is for us to herd our children into stadiums like we're doing? And put soldiers on the street and have Americans looking over their shoulders? Bend the law, shred the Constitution just a little bit? Because if we torture him, General, we do that and everything we have fought, and bled, and died for is over. And they've won. They've already won!"


    3 Tusind dræbte amerikanere for 6 år siden. 300 spaniere, og 50 briter. Jo selvfølgelig er det en tragedie, men tallene er på den store skala meget små. Der dør hundrede gange så mange mennesker af kræft, men den frygter vi ikke nær så meget fordi vi har lært at leve med den. Forestil jer hvor mange liv vi kunne redde ved at omdirigere ressourcerne til kræftbekæmpelse.


    Terror er hvad ordet betyder, en terror handling skaber frygt, og fremprovokerer en handling.


    Det er meget muligt at de skal skaffe en dommerkendelse for at få oplysningerne udleveret. Men oplysningerne er da allerede oplagret et sted.

  • Jeg er utrolig meget imod overvågning på alle måder.. For mig virker det bare mere som valgflæsk og som at politikerne bare gør noget for at gøre noget. Kan ikke huske hvor åndssvagt meget plads det ville kræve at lagre alle da data, blev nemlig omtalt de den terrorlov blev indført. Holder på at de krænker mere og mere af privatlivets fred, og det bryder jeg mig ikke om. Men kryptering af ens trafik må jo så være vejen frem, og mon ikke også godt terroristerne kan finde ud af det.. :roller:

  • Jeg synes sgu også det er fint.. Ikke noget der har noget med min hverdag at gøre.
    Der sidder jo ikke 10.000 folk og lytter alverdens telefonsamtaler igennem, og læser mails..
    Det gør det hele lidt mere besværligt for terrorister, forhåbentlig.. Og det gør arbejdet i at finde ud af hvordan det skete væsentlig lettere, og hvem personerne har snakket med, som f.eks. sprang sig selv i luften med en bombe.


    Så den er fjong her fra.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af urbananen
    Jeg synes sgu også det er fint.. Ikke noget der har noget med min hverdag at gøre.
    Der sidder jo ikke 10.000 folk og lytter alverdens telefonsamtaler igennem, og læser mails..
    Det gør det hele lidt mere besværligt for terrorister, forhåbentlig.. Og det gør arbejdet i at finde ud af hvordan det skete væsentlig lettere, og hvem personerne har snakket med, som f.eks. sprang sig selv i luften med en bombe.


    Så den er fjong her fra.


    ja, folk har tit den misforstået ide at der sidder et hemmeligt politi ala Stasi som gennemlytter alle telefon samtaler der bliver lavet, men sådan er det jo slet ikke, tingene bliver bare opbevaret i et bestemt stykke tid og PET kan så med en dommerkendelse se de informationer.

  • Jeg synes det er ufatteligt tåbeligt at bruge resourcer på når man kan downloade denne og undgå at blive logget - http://www.prosa.dk/om_prosa/polippix.php .... hvad hjælper det så ?? hvis terrorister er smarte nok til at styrte et fly direkte ind i pentagon - og gemme sig i en hule uden at verdens største og mest krigslidderlige hær kan finde dem, tror jeg nok de kan omgås en tåbelig logning.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ghe2
    Jeg synes det er ufatteligt tåbeligt at bruge resourcer på når man kan downloade denne og undgå at blive logget - http://www.prosa.dk/om_prosa/polippix.php .... hvad hjælper det så ?? hvis terrorister er smarte nok til at styrte et fly direkte ind i pentagon - og gemme sig i en hule uden at verdens største og mest krigslidderlige hær kan finde dem, tror jeg nok de kan omgås en tåbelig logning.


    Tja.. Om man er smart, når man er i stand til det, vil jeg nu ikke sige ;) .
    En blanding af held, og planlægning. Det er knap så let at lave det samme nummer den dag i dag.
    Desuden er dem der kan finde ud af hvordan det skal gøres, døde i et flystyrt :crazyeyes: .

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Syntes denne var meget sjov :)


    Quote

    jeg har en server/mediacenter stående hvor jeg giver mit lille bidrag til OpenSUSE samt UltimateBootCD, ved at seede deres torrent.


    med ca. 600GB i UL i løbet af et par måneder eller 5, vil jeg ikke tænke på hvor stor den log fil vil blive :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Flindt_DK


    Alle skal overvåges, efter hvad jeg har forstået.


    Mere eller mindre forkert, alt data bliver gemt i en år række, men bliver kun set og tjekket hvis du er under mistanke for terrorisme, er du ikke mistænkt terrorist kan de ikke bruge det til noget.
    De bruger det ikke, selv hvis du er under mistanke for pædofili.


    Desuden er det kun PET, så alle i skatte snyder skal ikke være bange :D


    Ville gætte på de bruger keywords som er emne relateret så undgå at skriv bombe og fly mange gange hvis og jeg siger hvis du tror du er under mistanke.!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad
    Jeg kan ikke se noget problem med mindre man har noget at skjule. TOTAL overvågelse er vejen frem. CCTV i alle byer og landsbyer, og vi ville have en sikker hverdag.


    Enig...