Snydt af fake online butik?! Applegear.dk..

  • Hej gutter..


    Sad i tirsdags og ledte efter en lækker ipod jeg kunne bruge til og fra skole, samt til træning, så mit valg faldt selvfølgelig på ipod nano, sort 8gb. Checkede diverse priser ud, og ledte således også efter en brugt på Dba.dk. Her faldt jeg over en butiks annonce, http://www.applegear.dk, hvor de havde en sort ipod nano 4gb(ja 4gb, vidste ikke de fandtes i sort, hmmm) til 999,-. Deres 2gb kostede ligeledes 999,-, men var ikke på "sommer tilbud" som den anden. Lækkert nok tænkte jeg, og købte straks og betalte online med mit dankort.


    Det værste kommer her: Har intet hørt fra butik endnu, de svarer ikke på e-mails, har prøvet fra flere forskellige, og kan ikke findes deres tlf nr ud fra adressen (der ifl. krak ikke findes?!), har dog fået en mail d 6 sep, om min ordre er gået i "processing mode", og nu er siden lukket, check selv link :(
    Desuden er der trukket et beløb fra ewire.dk d. 4 sep (købsdatoen), på 999,-, hvilket er meget underligt, da jeg købte for 1198kr, købte tilbehør til den, og jeg for så vidt ved butikken ikke må trække pengene før de sender varen?


    Hvordan står jeg nu, kan jeg gå i banken på mandag og uden problemer få dem til at tilbageføre mine penge?!
    Og andre der har erfaringer med denne butik, er det rent fusk eller?!


    Håber i kan hjælpe mig, er lidt vildredt og ikke mindst irriteret på applestore.dk lige nu :(


    Mvh


    Andreas

  • http://www.applestore.dk virker da fint her - og du skriver selv at det er applegear.dk den er gal med - hvorfor er du så sur på applestore...!?

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Sry, var lidt træt igår.. Det er http://www.applegear.dk der er problemet.


    Men jeg får jo ikke mine penge tilbage af at melde det til politiet?!


    Dvs. pengene der er trukket fra mit kort er blot blevet reserveret, da butikken så åbenbart benytter sig af ewire til betalinger, hvor det dog stadig undrer mig der kan være trukket/reserveret 999,50kr idet jeg har handlet for 1198kr?!

  • Få kontaktet din bank så hurtigt du kan. Mener de kan rykke penge tilbage når du har brugt kortet.


    Derefter så meld svinene til politiet.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Thx Mikkel =)


    Jah, jeg må ringe til banken mandag, eller der noget med man skal ned og skrive under på en, hvad hedder de nu, noget med "Tro og love" - erklæring?!
    Det er bare for irriterende man intet hører fra en butik som applegear.dk, og alt ser ud til at være gået i stå. Vi er nok for vant til e-handel her i DK bare kører, eller bare mig..



    Lige nu er jeg bare pissed over hvorfor bankerne ikke åbent om lørdagen, grrr :D

  • Du skulle tage et kig på Apple Store ( hvis du ikke allerede har gjort det? )
    De har nemlige "lige" lanceret nogle nye iPod's. :dance:


    Man kan købe en 4gb nano, dog i sølv, til omkring 1000,- og en 8gb nano i flere farver, bl.a. sort til omkring 1500,-
    + de andre nye iPod modeller...

  • Min kæreste har lavet samme nr., men har dog modtaget sin Ipod..


    Desværre er der nu trukket 12.000 kr. på hendes kort ved forskellige amerikanske "firmaer"


    Min teori går på, at applegear.dk har misbrugt hendes kort-oplysninger.. Så for de folk som har handlet over applegear.dk, - hold øje med jeres konto!


  • Det der er rigtig skummelt er at virksomheder ikke kan have skjulte oplysninger hos dkhostmaster. Og som privatperson kan man kun hvis man samtidig har hemmelig adresse via navne beskyttelse som man kun han faa via kommunekontoret. Og saa skal man osaa have hemmeligt nummer ved siden af.


    En virksomhed der gemmer sig bag det skal man holde sig fra.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af M


    Det der er rigtig skummelt er at virksomheder ikke kan have skjulte oplysninger hos dkhostmaster. Og som privatperson kan man kun hvis man samtidig har hemmelig adresse via navne beskyttelse som man kun han faa via kommunekontoret. Og saa skal man osaa have hemmeligt nummer ved siden af.


    En virksomhed der gemmer sig bag det skal man holde sig fra.


    Og som en lille ekstra tilføjelse, kan man slet ikke få en indløsningsaftale med PBS, hvis man har skjult registrantinfo på domænenavnet.
    Så jeg ved ikke helt, hvordan de kan tage imod Dankort?
    Dog kan det være at de har en indløsningsaftale et andet sted, og så har brugt VISA-delen på kortet. (dette forudsætter naturligvis at det er et VISA/Dankort der er brugt)


    Man kan dog bruge en indløsningsaftale for en anden butik, da der rent teknisk ikke er noget der forhindrer at det bruges flere steder. Dog bliver PBS ikke så glade når/hvis de opdager det. ;)