Ny Sommerbil - Cadillac DeVille Cabriolet 1969 ( Update : Motor renovering )

  • Igår var dagen hvor jeg var nede og hente min nye sommerbil. Desværre lidt for sent til og nye solskin, men har bla taget 7 uger alene og sejle den fra Californien hvor den kommer fra. Hentede bilen igår, så triller stadig på prøveplader indtil at jeg kommer til toldsyn og de vurdere afgfiten. Er den 3 Ejer af bilen, tidligere ejere har de sidste 10 år har været et ældre ægtepar som kun lige har kørt ned til kødmanden en søndag.

    Men lige lidt kort information inden billeder


    - Cadillac DeVille Cabriolet 1969
    - 7,7 Liter V8 - 375 hk samt omkring 710 nm
    - En længde på 5,72 meter - Så den bliver ikke lige væk
    - En tank på 100 liter, men er nødvendigt når hun ikke triller over de 5 km/l ca.

    Af udstyr kan der nævnes
    - Aircondition ( Trænger godt nok til ny gas )
    - Alle ruder er selfølgelig el ruder
    - Kalechen er også el styret så man ikke skal døje med det selv
    - Sæder er også el styret og kan kører frem/tilbage, vippe frem/tilbage samt de kan hejses og sænkes
    - Servostyring - Rettet kan drejes med en lillefinger næsten
    - Central lås


    Syntes selv det er ganske flot udstyr til en bil der nærmer sig de 40 år. Nå, men lige lidt hurtigere billeder. Hverken vejret eller tiden har været til og tage bedre.


    Billed fra da den stadig boede i USA
    [Blocked Image: http://img240.imageshack.us/img240/483/1969cadillacdevillcab00iz7.jpg]

    Efter en hurtig vask - Det kom til og regne
    [Blocked Image: http://img240.imageshack.us/img240/4372/dscn0313oq2.jpg]

    7,7 Liter fylder godt - Trænger til en vask for at stå rigtig flot
    [Blocked Image: http://img240.imageshack.us/img240/8449/dscn0317pn0.jpg]

    Et bagfra efter en hurtig vask ( Ved og få lidt strøm derved ledningen til motoren )
    [Blocked Image: http://img206.imageshack.us/img206/5030/dscn0327zc0.jpg]

    Et af førepladsen - Taget i USA
    [Blocked Image: http://img74.imageshack.us/img74/3396/1969cadillacdevillcab00jx9.jpg]


    Den kunne godt bruge bedre vejr samt plads til og stå rigtigt flot, men vil ud og vaske videre nu :cheers:


    Og angående forsikring, så kommer den selfølgelig til og stå i mit eget navn som veteran forsikret ( Er 20 år ).

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • En tæt på 40 år gammel undervogn - Ganske flot
    [Blocked Image: http://img240.imageshack.us/img240/4425/1969cadillacdevillcab00of8.jpg]


    Et bag fra
    [Blocked Image: http://img240.imageshack.us/img240/1944/dscn0311tf4.jpg]


    Har en del flere billeder, men ikke lige smidt dem op endnu. ( Der var for mange billeder til et indlæg )

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • wauw... :dance:
    Lækker bil. Amerikanere ftw !
    Du vil sikkert ikk røve prisen på bilen, men kan du fortælle om pris for at fragte den til DK ?

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Lækker bil, enddog jeg personligt havde foretrukket andre, men helt sikkert en lækker øse.


    Hvad har du måtte give for fragten hjem fra USA? og har du selv været ovre og se den først?

  • Quote

    Damn den er fed! Seriøst det er vild stil det der! :) Elsker den! Tillykke med dyret! :crazyeyes:


    Mange tak :P


    Quote

    wauw... :dance:
    Lækker bil. Amerikanere ftw !
    Du vil sikkert ikk røve prisen på bilen, men kan du fortælle om pris for at fragte den til DK ?


    Det varie lidt fra firma til firma, nogle kører med faste dk prisen og her er det ofte omkring 8500 kr, ellers kører en del også med ca 1600 Dollars og det variere så lidt efter kursen.


    Quote

    Hvornår må man få en tur i den ? :clap:


    Den dag du ikke bor i Atlantis, SÅ vandtæt er min kaleche dog ikke :razz:


    Quote

    Så fed stil der :clap:


    Quote

    Kæft hvor er den fed! Daaaamn :))


    Mange tak :cheers:


    Quote

    Lækker bil, enddog jeg personligt havde foretrukket andre, men helt sikkert en lækker øse.


    Hvad har du måtte give for fragten hjem fra USA? og har du selv været ovre og se den først?


    Havde også andre biler i tankerne selv, som Mustang, Charger o.lign, men efter at have kørt en sommer dag i denne her cruiser var jeg ikke i tvivl :P


    Fragten har koster mig ca 1600 Dollars. Og har ikke selv været ovre og se den.


    Quote

    Lækker. Hiv motoren ud, pep den op og slut af med en kompressor såå får du ikke federe lyd :)


    PT er de 375 hk rigeligt til mig, det er trods alt en cruiser og ikke en racer. Og selvom den vejer en krig, så smider dem skam nemt hjulene rundt alligevel med de over 700 i moment. Krafter mangler jeg ikke.


    Quote

    Nice cabriolet... det må man sige.


    Quote

    Mange gange tillykke med dytten. :clap:


    Quote

    Damm en lækker bil, tillykke med det!


    Også tak til jer :cheers:

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Tusind tak - det gavner mine aktier i Statoil ;)


    Tror jeg på. Tankede op for 800 kr og stoppede ikke pga tanken var fuld, men pga min pengepung :))

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Henrik-


    Tror jeg på. Tankede op for 800 kr og stoppede ikke pga tanken var fuld, men pga min pengepung :))


    Tell me 'bout it ;) Jeg har trillet rundt i en Oldsmobile.. Det er DYRT i længden.


    en lille anekdote. Kæresten og jeg var på ferie i Nordmandiet (Dieppe) i sommers, der mødte jeg en Nordmand der var kørt fra Nordnorge til Nordmandiet. Dette er i sig selv lidt af et særsyn, men man den havde gjort det i en gammel Corvette med 7.0L motor og kompressor.. Han havde brugt næsten 20.000 på benzin på turen.


    EDIT: Skal du bruge dele, så kan jeg anbefale StreetParts en bekendt arbejder der.

  • Det sku pimp'ness det der! :D


    Tillykke med "den store ny", hvordan kom du i kontakt med eksport firmaet/ejerne?


    EDIT: Skal den forresten holdes standard eller vil du lave det til en low-rider gangstah cruiser med hydraulik og kæmpe anlæg? :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

    Rettet en gang, sidst af JuiCe ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gonlaa
    dengad jeg godt eje til at køre i skole i hverdag


    Du har seriøst de mærkeligste kommentarer til alting..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo