fullrate og torrent

  • hej alle sammen. Jeg har lige skrifet over til fullrate med en 10/1 mbit, men jeg oplever at den er langsom når jeg henter via torrent. Jeg har selvfølgelig sat router og nat ordenligt op, og har prøvet alverdens ting. når jeg køre en port forware test er alt ok og fint. Men hvis jeg uploader med 1 mbit eller lidt under kan jeg ikke hente med mere en max 300 kbit/sec. ikke meget når der er en 10 mbit forbindelse. Har en ven der har samme forbindelse og hans fejler ikke noget. Har i andre fullrate kunder lign. problem? kan det skyldes den zyxel Prestige 2602R-61 router der høre med internettet? skal lige siges at når jeg henter fra hjemme sider køre den full speed.


    tak på forhånd

  • Det lyder som om routeren kun kan håndtere et begrænset antal porte, og at de så mere eller mindre allesammen bliver brugt til upload - derfor er der ikke nogle tilbage du kan bruge til download.
    Så tjek indstillingerne i routeren og se om du kan forøge antallet af tilgengælige porte til fx 2048.

  • jeg oplever ingen problemer med at hente for fuld knald og sende samtidig


    henter med 1.05 MB/sek og kan sende med 200-210kb/sek samtidig


    min forbindelse er 10/2mbit hos fullrate

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W

  • jeg mener ikke man kan sætte port antal i den her router . Jeg har også sat den til 80% af min upload. Til dig der igen problemer har, hvad har du sat i din nat og i firewall? altså port osv. og hvad har du ellers gjort?

  • Ingen kan udnytte alt det upload de har tilgængeligt samtidig med de kan downloade med særlig meget.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Det er vel ikke torrenten der bare generalt er langsom, som på de fleste public trackers? Det er meget sjældent folk henter nye populære torrents med fuld fart på for eksempelvis TPB.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af asco
    jeg mener ikke man kan sætte port antal i den her router . Jeg har også sat den til 80% af min upload. Til dig der igen problemer har, hvad har du sat i din nat og i firewall? altså port osv. og hvad har du ellers gjort?


    jeg er ikke lige hjemme nu,men kan finde ud af det til imorgen til dig :)


    jeg har max forbindelser sat til 70 pr torrent og 250 i alt og det virker uden problemer.

    Intel Q6600@3600
    Asus P5K
    4 GB Corsair XMS2 PC-6400
    XFX HD5850
    Samsung T220
    Corsair HX 620W