Rosborg Gymnasium - hvad synes I?

  • Hej tweakers..


    Jeg vil bare lige høre jer om noget..
    Jeg har nogle veninder der går på Rosborg Gymnasium i vejle!
    Hvert år klæder klasserne sig ud til introtur + introfest, og i år var det film-temaer. Hver klasse fik tildelt en film som de skulle klæde sig ud som. Det var så op til klassen at bestemme hvilken rolle man skulle klæde sig ud som. Min venindes klasse fik filmen.. hold on to your socks.. Pretty Woman! Hendes klasse (dem der råbte højest) bestemte de skulle klæde sig ud som.. hold on to your socks one more time... ludere! Min veninde ville - selvfølgelig - ikke klæde sig ud som en luder, hvilket resulterede i hendes klassekammerater (ikke alle, da der var nogen med værdighed tilbage i livet) gjorde grin med hende og synes hun var dybt latterligt..


    Og som om det ikke var nok...


    Rosborg Gymnasium har simpelthen givet lov til at der bliver lavet et såkaldt "Kødkatalog" med samtliges elevers navn, nummer, adresse og billede uden deres tilladelse.. Dette katalog kan købes for 50 ,-


    For mange af jer er det her sikkert vanlig kost, og I kan ikke se det store problem i det.. Føl jer endelig fri til at skrive hvordan I ser det og tænker på det - for jeg kan absolut ikke se det sjove i det?


    Tænk hvis der går en sindsforvirret dreng der pludselig får alle pigernes nummer og adresse. Det er da overhovedet ikke behageligt..


    Hvad synes I?

  • 1. Selvfølgelig skal man kunne vælge ikke at klæde sig ud som luder. Det er da absolut ikke noget at gøre grin med, hvis en person ikke ønsker dette.


    2. Man burde da helt sikkert bede om folks accept til sådan et katalog. Vi havde også sådan et katalog tilbage i tidernes morgen, da jeg gik på handelsskolen i Herning. Mindes dog ikke, om vi skulle give accept eller ej. Om end, så er det da helt normalt, at man beder om accept. Det er da så absolut ikke hjernen, som trykker på den person, der har valgt at sige ja til det :|

  • Det lyder da meget standard synes jeg. Kødkatalog er der mange steder. Som sådan er det bare et tilnavn, de hedder vel årbøger.
    Under alle omstændigheder er det ikke ualmindeligt at lave de ting. At bestemme at man klæder sig ud som ludere er også sådan noget almindeligt nget. En luderudklædning kan jo være mange ting. Min søsters klasse hed 1.r. De bestemte at det betød første røv, og så klædte de sig alle ud i røvtema (på den ene eller anden måde) og lavede en røvkage til en eller anden dag.
    Det behøver jo ikke være sådan at man ser totalt udfordrende ud for at ligne en luder..
    Jeg forstår ikke sippetheden. IMO handler det om at komme lidt ud hvor man rører sine grænser og alle er latterlige, så man lærer hinanden rigtig godt at kende.

  • Jeg synes at det er usmageligt... At eleverne finder på noget i den dur kommer ikke som nogen overraskelse, men at bestyrelsen går med til det er helt grotesk.


    Den med at klæde sig ud som ludere, ja okay, man kan jo bare tage noge fint tøj på og kalde sig selv for luksus luder :crazyeyes: Men den med kataloget er helt ude i hampen... Men din veninde skal da helt sikkert stå fast på hvad hun synes og ikke bukke under for presset fra resten af klassen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Det lyder da meget standard synes jeg. Kødkatalog er der mange steder. Som sådan er det bare et tilnavn, de hedder vel årbøger.
    Under alle omstændigheder er det ikke ualmindeligt at lave de ting. At bestemme at man klæder sig ud som ludere er også sådan noget almindeligt nget. En luderudklædning kan jo være mange ting. Min søsters klasse hed 1.r. De bestemte at det betød første røv, og så klædte de sig alle ud i røvtema (på den ene eller anden måde) og lavede en røvkage til en eller anden dag.
    Det behøver jo ikke være sådan at man ser totalt udfordrende ud for at ligne en luder..
    Jeg forstår ikke sippetheden. IMO handler det om at komme lidt ud hvor man rører sine grænser og alle er latterlige, så man lærer hinanden rigtig godt at kende.


    Sippetheden? Ville du kunne lide hvis din kæreste skulle klæde sig ud som en luder og være i et katalog hvor hun simpelthen bare var et objekt som man kunne prøve at score? - det er jo det det hele handler om! er der en lækker dreng/pige har man nummer og adresse så man kan prøve sig frem! synes det er helt ude i hampen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    Sippetheden? Ville du kunne lide hvis din kæreste skulle klæde sig ud som en luder og være i et katalog hvor hun simpelthen bare var et objekt som man kunne prøve at score? - det er jo det det hele handler om! er der en lækker dreng/pige har man nummer og adresse så man kan prøve sig frem! synes det er helt ude i hampen!


    Rolig nu, selv om hun ikke står i det katalog vil folk stadig prøve at score hende. Jeg forstår heller ikke problemet, og vil også klart kalde det sippethed.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Det lyder da meget standard synes jeg. Kødkatalog er der mange steder. Som sådan er det bare et tilnavn, de hedder vel årbøger.
    Under alle omstændigheder er det ikke ualmindeligt at lave de ting. At bestemme at man klæder sig ud som ludere er også sådan noget almindeligt nget. En luderudklædning kan jo være mange ting. Min søsters klasse hed 1.r. De bestemte at det betød første røv, og så klædte de sig alle ud i røvtema (på den ene eller anden måde) og lavede en røvkage til en eller anden dag.
    Det behøver jo ikke være sådan at man ser totalt udfordrende ud for at ligne en luder..
    Jeg forstår ikke sippetheden. IMO handler det om at komme lidt ud hvor man rører sine grænser og alle er latterlige, så man lærer hinanden rigtig godt at kende.


    Fint nok at prøve nogle grænser af, men veninden her er altså nået ud over hendes, hvis hun skulle klæde sig ud som luder. Man kan så vælge den der luksusluder, hvis det skulle være.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    Sippetheden? Ville du kunne lide hvis din kæreste skulle klæde sig ud som en luder og være i et katalog hvor hun simpelthen bare var et objekt som man kunne prøve at score? - det er jo det det hele handler om! er der en lækker dreng/pige har man nummer og adresse så man kan prøve sig frem! synes det er helt ude i hampen!


    Jeg har ikke noget problem med det. Jeg synes det er meget sjovt. Hvis folk gider score min kæreste er det vel et kompliment på en måde? Det er hendes ansvar ikke at blive scoret..
    Jeg mener nok det er forkert at holde folk udenfor fordi de ikke rigtig gider, men jeg forstår ikke at man ikke gider.
    Anyways, du spurgte om min holdning og du fik den. Jeg gider ikke kaldes helt ude i hampen for det :)

  • Hvorfor vil hun ikke klæde sig ud som luder? Synes da det lyder lidt trist hvis ikke man kan have en kanon dag med sine venner/veninder og klæde sig ud? Og som sagt, man kan sku klæde sig ud på mange måder.


    Og et kødkatalog? Gief plix ! Hun blir da scoret anyways, om folk har hendes nummer er da ligemeget. Hun kan vel ignorere det hvis nogen skriver/ringer til hende.

  • Det kan man vel sige. Men det er gymnasiet, ungdom, og pisse fedt ! Og tag det da som en kompliment hvis nogen så endelig skriver/ringer til en.


    Ved ikke om man næsten kan forvente noget i den kaliber, når man tager på gymnasiet. Men det synes jeg egentlig.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ramaskriget
    Det kan man vel sige. Men det er gymnasiet, ungdom, og pisse fedt ! Og tag det da som en kompliment hvis nogen så endelig skriver/ringer til en.


    Ved ikke om man næsten kan forvente noget i den kaliber, når man tager på gymnasiet. Men det synes jeg egentlig.


    Ah jeg vil da sige at dem der ikke har lyst til den slags skal have plads også. Det er trods alt en læreanstalt.
    Men nu er det faktisk sådan i vejle at man siger at de flippede går ude på Rosborg og resten er ude på det andet gymnasium. Dog kan man ikke helt selv vælge, men det er sådan man siger iblandt folk derude så vidt jeg er orienteret..
    Om så folk har ens nummer og prøver at score en.. hvad så?
    Det kan også være man gerne lige vil finde navnet på en. Eller man lige skal bruge en kammerats telefonnummer. Så er det meget smart ikke?
    Jeg synes det med at være så bange for at folk kan lide hinanden er en lille smule hysterisk. Ikke for at være et svin eller noget, men jeg synes højst det giver lidt sjov. Og tro mig, hvis en knægt virkelig gerne vil score hende skal han nok finde det telefonnummer anyways, med mindre hun slet ikke gider være en del af nogen som helst form for gruppe derude. Eller ikke vil kunne komme i kontakt med dem i fritiden.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker
    Men nu er det faktisk sådan i vejle at man siger at de flippede går ude på Rosborg og resten er ude på det andet gymnasium.


    Nemlig. Rosborg har altid været for de flippede, og så vidt jeg ved har de også altid været rigtig hårde ved 1. års eleverne. Men sådan er det altså bare på Rosborg, og det har de da aldrig hold skjult.
    Hvis det ikke er det man vil, må man jo ta om på Rødkilde istedet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af fhqwhgad


    Nemlig. Rosborg har altid været for de flippede, og så vidt jeg ved har de også altid været rigtig hårde ved 1. års eleverne. Men sådan er det altså bare på Rosborg, og det har de da aldrig hold skjult.
    Hvis det ikke er det man vil, må man jo ta om på Rødkilde istedet.


    De bor også helt klart smukkere.
    Jeg ved dog godt hvor jeg ville hen hvis det var :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af tAshDa


    Hold fast, du er sunket dybt..


    Feel the irony? :crazyeyes:



    Nå, men jeg kan godt se problemet, og det faktum, at din veninde blev overfuset fordi hun ikke ville ligne en luder og at de har så lidt indsigt/respekt for andre, siger vist noget om, at Klassekammeraterne har en IK, der er tættere på frysepunktet end hvad godt er.


    Misforstå mig ikke: Sjov og ballede er fint, det skal bare være på et fornuftigt niveau (sådan har jeg det, men måske er jeg lidt "gammeldaws"). Det er altså STX, ikke Arto.


    At ledelsen accepterer, at der bliver udgivet et katalog er.. overraskende.. måske rektor er en gammel gris?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Carlsen


    x2


    Du får et chok, når du finder ud af, at alle i kataloget ligner Marrianne Jelved.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

    Rettet en gang, sidst af chili ().