"bredbånd" fra TDC

  • Så lige en reklame fra TDC tidligere, der omhandler bredbånd og self. dres priser.


    Reklamen siger: Berdbånd til kun 149kr,- på md. Så klor man lige lidt længere nede og ser 64/64 kbit/s 149 kr. Hvad sker der for TDC?


    Hvad er definationen af bredbånd egenligt, synes ikke der er ret meget BREDbånd over 64/64...?


    Det er webspeed, dvs. det kører over allerede etaplerede kabel TV net: http://tdckabeltv.dk/?UniversID=8


    EDIT: Sidder lige og kigger på den linkede side, men der står ikke noget med bredbånd, men det stod i en trykt avis

  • mener at have hørt at 1mbit ikk engang ka deffineres som bredbånd mener at have hørt at man først kalder det rgtigt bredbånd når man rammer 10mbit

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Originally posted by sehested
    mener at have hørt at 1mbit ikk engang ka deffineres som bredbånd mener at have hørt at man først kalder det rgtigt bredbånd når man rammer 10mbit


    Ja, det er noget i den retning hvis man skal snakke om "ægte" bredbånd. ;)


    ADSL er ikke "ægte" bredbånd... ;)


  • Bredbånd kan være MANGE ting - TDC bruger det som et altid online brand navn. Så ja Bredbånd kan sagtens være 64/64 <- den linie er meget populær blandt studerende

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • hva så 56k er det så osse bredbånd iforehold til et 36k modem ;)

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    Bredbånd kan være MANGE ting - TDC bruger det som et altid online brand navn. Så ja Bredbånd kan sagtens være 64/64 <- den linie er meget populær blandt studerende


    Når du skriver "studerende" .... Mener du så bedstemor And der går på aftenskole og skal tjekke om hun har fået email fra sine klassekammerater en gang om ugen ?.. :))


    Der er én ting at kalde ADSL for bredbånd... Fair nok, men 64 Kbit/s ?.... Ej, det er vist lige at presse citronen lidt for meget efter min mening for så er ISDN jo også bredbånd.... og en FAX er sgu næsten også... :)) *G*... For at overdrive lidt... :)) .... Men hvis ens almindelige telefonlinie er en bredbåndsforbindelse, så tør jeg slet ikke tænke på hvad vi så skal kalde de kraftige forbindelse..... Ultra-Bredbånd ?... :)) he he.... Undskyld det morer mig lidt, men syntes stadig det er spøjst. *G*

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Når du skriver "studerende" .... Mener du så bedstemor And der går på aftenskole og skal tjekke om hun har fået email fra sine klassekammerater en gang om ugen ?.. :))


    Der er én ting at kalde ADSL for bredbånd... Fair nok, men 64 Kbit/s ?.... Ej, det er vist lige at presse citronen lidt for meget efter min mening for så er ISDN jo også bredbånd.... og en FAX er sgu næsten også... :)) *G*... For at overdrive lidt... :)) .... Men hvis ens almindelige telefonlinie er en bredbåndsforbindelse, så tør jeg slet ikke tænke på hvad vi så skal kalde de kraftige forbindelse..... Ultra-Bredbånd ?... :)) he he.... Undskyld det morer mig lidt, men syntes stadig det er spøjst. *G*


    Ja mange studerende har en ISDN og så er den Webspeed 64/64 et stort lift da du hele tiden er online. ISDN/PSTN er Narrowband.
    At det er spøjst er fordi du har lige dit syn på ordet "bredbånd" og igen ja det kan tolkes på ca 30 forskellige måder af 30 forskellige personer. Og ingen af dem er den RIGTIGE da ordet ikke har nogen fast defination

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    Ja mange studerende har en ISDN og så er den Webspeed 64/64 et stort lift da du hele tiden er online. ISDN/PSTN er Narrowband.
    At det er spøjst er fordi du har lige dit syn på ordet "bredbånd" og igen ja det kan tolkes på ca 30 forskellige måder af 30 forskellige personer. Og ingen af dem er den RIGTIGE da ordet ikke har nogen fast defination


    Tja, men med ISDN har man i det mindste mulighed for op til 128 Kbit/s .... Men joh, det koster lidt mere end en 64 Kbit/s linie til en fast pris.... Men på den anden side, så ville jeg sgu ikke kunne holde den hastighed ud ret lang tid. Kan stadig huske da jeg havde ISDN og jeg blev sgu 2 år ældre for hver måned der gik. :]


    Narrowband ?... he he... Hvis ISDN er Narrowband, så er det sjovt at 64 Kbit kan være Bredbånd... :)) .... Det burde sgu også hedde Narrowband så... :))


    Men ja, der trænger vist til nogle regler om det der for ellers er det lidt falsk markedsføring ville jeg sige, men det er så måske bare mig..... Jeg syntes ikke det er meget bedre end Merlin´s reklame for deres 3000+ (3 Ghz) Barton. *G* :)) .... Men igen.... Alle der sælger noget har det sgu med at overdrive eller forsøde tingene... Spørgsmålet er bare hvor meget...

  • he he interessant samtale :)


    Personligt holder jeg mig helt fra ordet bredbånd, da det ellers bliver alt for forvirrende :(


    Men kan ikke lade være med at grine når mine kollegaer snakker om deres webspeed som super-hurtigt-bredbånd. *G*
    Hvordan en download rate på 5-10kb/s nogensinde kan blive andet end en syg analog linie er sg* stadig en gåde for mig 8o

  • Quote

    Tja, men med ISDN har man i det mindste mulighed for op til 128 Kbit/s .... Men joh, det koster lidt mere end en 64 Kbit/s linie til en fast pris.... Men på den anden side, så ville jeg sgu ikke kunne holde den hastighed ud ret lang tid. Kan stadig huske da jeg havde ISDN og jeg blev sgu 2 år ældre for hver måned der gik. :]


    Narrowband ?... he he... Hvis ISDN er Narrowband, så er det sjovt at 64 Kbit kan være Bredbånd... :)) .... Det burde sgu også hedde Narrowband så... :))


    Men ja, der trænger vist til nogle regler om det der for ellers er det lidt falsk markedsføring ville jeg sige, men det er så måske bare mig..... Jeg syntes ikke det er meget bedre end Merlin´s reklame for deres 3000+ (3 Ghz) Barton. *G* :)) .... Men igen.... Alle der sælger noget har det sgu med at overdrive eller forsøde tingene... Spørgsmålet er bare hvor meget...


    Vil tillade mig at kalde det PLAT OG SVINDEL.....
    Eller i hvert fald vildledning af værste skuffe - uanset om ordets defination er meget bred.......


    64/64 = bredbånd my ass..... :] :] :] :] :]

  • Jeg vil sige min 256/128 er max mininum..


    Jeg synes efter hånden den er ALLT for langsom.. men sådan går det jo med alt :]


    Selv spillene kører lige på grænsen af hvad der kan bruges..

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • på min arbejdsplads har de også det de kalder for "bredbånd" en sølle 256/128 til kontor plus elev computere, indtilvidere er der kun 10 maskiner på.
    der er alt for lidt båndbredde pr. maskine når de alle er på samtidig.
    efter min mening skulle de mindst have en 1024/512.
    jeg plejer da også at kalde det for smalbånd...

  • Svært at danne sig en mening. Bredbånd er vel når der bliver brugt fiber optiske kabler ?(?(
    Min gamle TDC 10214/256 kørte faktisk ret godt. Men med vores nye kabelnet har jeg oplevet down/upload med 3-5MB/s.
    I bund og grund handler det vel om at udnytte hele båndbredden og det kan blive lidt svært hvis den skal deles med en telefonforbindelse..

  • Tjaa det kommer an på definitionen her er et par stykker ;)


    Brandet Bredbånd: En forbindelse der er online 24/7
    Teknologisk Bredbånd (Broadband): et signal over en "telefon" linie der er større end 20KHz / hvor PSTN og ISDN er Narrowband teknologi.
    Regeringens Bredbånd: min. 2Mbit


    Så sjovt nok bruger de fleste ISPer brandet "bredbånd" da den dækker over det hele. :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • tja efter min mening er dette gode betegnelser::


    Bredbånd = 10/10mb +
    Smalbånd = 256/128kb +
    Snørebånd = alt under ;)

  • Quote

    Originally posted by Bauner
    10214 /256 kørte faktisk ret godt


    He he, det kan du godt bilde mig ind den gjorde :D


    [SIZE=1]Kunne ikke lade være, ved god det er en lille tastefejl[/SIZE]

  • Bredbånd... Er det EGENTLIG ikke bare en definition af du har meget båndbredde???


    Og 64Kb dvs en 7KB/s er IKKE en stor båndbredde... Dvs ikk bredbånd... Nettop nærmere smalbånd eller hvad man vil...


    Og bredbånd må vel være ret meget... Har hørt RET mange gange at Bredbånd er 2Mbit op og ned...