Haglgevær / rifle spørgsmål

  • Jeg er desværre kom lidt ud i en knibe. I beruset tilstand har jeg - så dum som jeg nu er - kommet til at hive lidt for voldsomt i et ladegreb på en rifle/et haglgevær som tilhører min vens far.
    Jeg har fået af vide at det er rimelig f***ed.


    Så jeg tænker på om der kan købes et nyt ladegreb til sådan et haglgevær, og hvor meget det koster? Hvis dette ikke er muligt, hvor meget koster så en reparation af ladegrebet? Jeg vil nemlig gerne have et nogenlunde overblik over hvor meget jeg skylder. Geværet/haglgeværet har kostet ca. 15.000 kr

  • Det har intet med noget at gøre, der blev ikke skudt noget, der var ikke nogen patroner i huset, han viste den bare. Og jeg vil gerne påskønne hvis du gad at holde dig til emnet tak.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fino
    Det har intet med noget at gøre, der blev ikke skudt noget, der var ikke nogen patroner i huset, han viste den bare. Og jeg vil gerne påskynde hvis du gad at holde dig til emnet tak.


    ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Huba_99
    ?


    Skulle nok have stået påskønne ;)

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Nu må du jo lige bestemme dig for om det er en riffel eller et haglgevær, ja sågar om det er en drilling.


    Hvis riffel, er det selve ladegrebet eller er det bundstykket du har fucked up.


    Dernæst var det måske en idé at finde ud af hvad fabrikat det er, og så kontakte en autoriseret forhandler og forhøre dig der om problemet.


    Jeg tror ikke du får nærmere hjælp hvis ikke du beskriver problemet lidt bedre.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote


    Tak :), tror at jeg vil ringe og spørge jagt og fiskeri magasinet.



    Det ved jeg sku ikke :S. Men lad os antage det er en riffel. Det er en lang stang der går ud mod højre side lige inden sigtekornet.

  • et haglgevær har meget større løb end en riffel, og meget tit to stk. det er haglgeværer der har de der plastik patroner, mens en riffel skyder med patroner som i film... håber det kan hjælpe dig

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fino
    Det ved jeg sku ikke :S. Men lad os antage det er en riffel. Det er en lang stang der går ud mod højre side lige inden sigtekornet.


    Så er det en riffel, men mener stadig du skal have fat i en fagmand, men hvis den ikke kan holde til et solidt ladegreb, så er det sq nok billigt skidt.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m