Snydt for lejlighed - jeres mening

  • Bliver nødt til at høre andres mening om denne her sag, da jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre
    Meldte mig til at komme ud og se på en lejlighed idag, efter at have set den på boligportalen. Fik så svar at jeg kunne komme ud og se den idag kl 12, hvilket jeg så gjorde. Da jeg så kommer ud og kigger på lejligheden siger manden til mig at det var først til mølle princip, og idet jeg var den første der så på den kunne jeg få den hvis jeg ville.
    Fint nok tænkte jeg, men ville lige have en andens mening, så han sagde at jeg skulle ringe til det udlejningsfirma som udlejede lejligheden hvis jeg var interesseret. Jeg går udenfor og ringer til min far for lige at høre ham om et par ting, og bliver enige om at jeg skulle sige ja.
    Jeg ringer så til dem og damen siger til mig at jeg var den første og hvis jeg sagde ja til den ville hun sende lejekontrakten hurtigst muligt da den blev udlejet allerede fra 15/8. Kanon tænker jeg så, og da manden skal til at gå efter også at have vist den til nogle andre, spørger jeg om jeg ikke lige kan se den igen.
    Jeg fortæller ham så at jeg har sagt ja til den, så den nok bliver min, hvorefter han så pludselig skifter holdning. Han fortæller så at der var nogen ude og kigge på den tidligere og at på grund af den store interesse vil blive trukket lod?!?!
    Jeg fortæller ham så at hende på kontoret forsikrede mig om at det var min, hvorefter han bare siger at han skulle tilbage og snakke med hende fordi han åbenbart havde haft nogen ude og se på den tidligere. Undrer mig lidt men kan jo ikke gøre andet end at tage på arbejde, da jeg i forvejen havde ret travlt.
    Da jeg så kommer hjem kan jeg se at jeg har fået en email fra dem, hvori der står at der blev trukket lod, og at jeg ikke fik lejligheden... Der står så at de kan tilbyde mig en anden lejlighed i samme kompleks som bliver renoveret og er klar 1/10...


    Kan det virkeligt passe at de bare kan tillade sig det? havde endda min kæreste med ude, så hun hørte og hvad der blev sagt og hun er ligeså sur som mig, for kan da ikke passe at de så lejer den ud til en anden efter at have lovet mig den?
    Hvad er jeres mening?

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Jeg synes du skal finde et andet udlejningsselskab!


    Hvis de fupper med dig, allerede inden du er blevet lejer hos dem, er det ikke til at vide hvad de kan finde på af narrestreger når har underskrevet lejekontrakt. Der er masser af udlejningsselskaber som fupper deres lejere fordi man har så dårlige muligheder for at forsvare sig. (Du er den sårbare forbruger)


    Så hvis jeg var dig ville jeg vende sagen om og se lyst at du nåede at spotte et utroværdigt boligselskab inden du blev fanget i deres spind. ;)


    Hvorhenne i landet er det du søger?


  • Tjaa, var bare en lækker lejlighed til rimeligt billige penge... Men har skrevet tilbage på deres mail og hørt om det virkeligt kan passe og har forklaret hvordan og hvorledes...
    Er i odense, og boligselskabet hedder J.V.P's Minde ApS

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Originally posted by lokkedue


    Tjaa, var bare en lækker lejlighed til rimeligt billige penge... Men har skrevet tilbage på deres mail og hørt om det virkeligt kan passe og har forklaret hvordan og hvorledes...
    Er i odense, og boligselskabet hedder J.V.P's Minde ApS


    Du får nok bare en søforklaring. Sket er jo sket, og hvis de har fundet en anden lejer er løbet jo allerede kørt, medmindre du vil bo sammen med ham. :))


    Det med at trække lod tror jeg heller ikke på - du skal nok nærmere regne med at de bare har fundet en anden som var mere konsekvent i sin beslutning. Set fra deres side vil de nok hellere have en lejer der siger ja med det samme, istedet for en der er usikker på han vil have den, og lige vil spørge sine forældre først.


    Men hvis du er meget hook på en af deres lejligheder kan du vel vente til oktober? der er under 2 måneder til.


  • Tjaa, så er det da bare skidt at jeg også får at vide at lejligheden er min da jeg ringer ind.
    Men som du siger gør det dem jo utroligt utroværdige, hvilket da slet ikke giver mig lyst til at have noget med dem at gøre...

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Originally posted by lokkedue
    Tjaa, så er det da bare skidt at jeg også får at vide at lejligheden er min da jeg ringer ind.
    Men som du siger gør det dem jo utroligt utroværdige, hvilket da slet ikke giver mig lyst til at have noget med dem at gøre...


    Hvis du havde sagt at du ikke var sikker, har de jo ret til at finde en anden, så har I jo ikke indgået nogen aftale.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Hvis du havde sagt at du ikke var sikker, har de jo ret til at finde en anden, så har I jo ikke indgået nogen aftale.


    Ikke med manden, men man skulle jo ringe ind, hvilket jeg gjorde, og der fik jeg jo at vide at lejligheden var min og at hun ville sende kontrakten hurtigst muligt, så vil da mene at vi havde indgået en aftale?

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Originally posted by lokkedue


    Ikke med manden, men man skulle jo ringe ind, hvilket jeg gjorde, og der fik jeg jo at vide at lejligheden var min og at hun ville sende kontrakten hurtigst muligt, så vil da mene at vi havde indgået en aftale?


    Ah, my bad. ;) Havde lige byttet rundt på tingene.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Det drejer sig om en mundtlig aftale. Som udgangspunkt er sådanne bindende, men det kræver, at du kan bevise, at aftalen er indgået.


    Altså min kæreste var med, så hun ved også at aftalten er indgået

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nu deltog hun vel næppe i telefonsamtalen.


    Kan bare sige der var højtaler på :crazyeyes:

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa


    Kan bare sige der var højtaler på :crazyeyes:


    Nu skal det ikke engang være løgn, men højtaleren var rent faktisk slået til.. Min kæreste blive let helt opkørt og ville derfor også høre med om jeg fik lejligheden...
    Men ja, har ikke nogen kontrakt på det, er bare ikke en særlig fin måde at behandle folk på..

    - Core 2 Duo E6600 - Coolermaster V8
    - Asus P5K-E Wifi/AP - P35
    - Corsair XMS2-6400 - 4x1 Gb
    - Sapphire Radeon HD4850 - Standard Cooled
    - WD Raptor 36Gb - WD Caviar 320Gb
    - Antec p182 - Corsair HX520W
    - Samsung Syncmaster 2232BW
    - Logitech G15 - Razer Mamba