Forslag - Subforum til Hardware sektionen

  • Synes efterhånden der er en del tråde om folk der skal have hjælp til sammensætning af nyt system og kom til at tænke på om et sub forum til "System bygning" eller noget kunne gøre godt ?
    Så der bliver lidt mere "plads" til folk med hardware problemer. Siger dog ikke at folk der skal have hjælp/råd til at bygge et system er mindre vigtige.


    Hvad siger folket, og ikke mindst hvad siger eventuelle moderatore? :)


    Husk - Ikke slå, flame, true og bruge vold mod mig, det bare et forslag :razz:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Kan ikke se nødvendigheden i det.


    Jeg må nok sige, at jeg er enig her.. Kan heller ikke rigtig se formålet med det.. Kan heller ikke se problemet i det nuværende system.

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Kan ikke se nødvendigheden i det.


    Samme.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Enig med overstående kan ikke se at det er en nødvendighed.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • ideen og initiativet er flot men igen tror ikke vi har brug for det.

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Hmm derimod synes jeg folk skal sætte et teg f.eks. [X] foran deres tråd hvis det handler om at samle en computer. Men igen så er det spild af tid da det mest er nye brugere som spørger og ikke lige er helt med på ideen.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Macimuz, TheSnake, Berleburg og Henrik- i er jo aldrig derinde alligevel Så det er nemt for jer at sige..


    Jeg synes dog at det ville være en god idé.. Der kommer nye hele tiden der vil have hjælp til nyt system.


    Når man kan lave subforums til diverse spil (for det egentlig kun er wow og cs fora der bliver brugt), så kan man også lave sådan et til Hardware sektionen.

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Macimuz, TheSnake, Berleburg og Henrik- i er jo aldrig derinde alligevel Så det er nemt for jer at sige..


    Jeg synes dog at det ville være en god idé.. Der kommer nye hele tiden der vil have hjælp til nyt system.


    Når man kan lave subforums til diverse spil (for det egentlig kun er wow og cs fora der bliver brugt), så kan man også lave sådan et til Hardware sektionen.


    Tror bare, at folk generelt er imod mange subforums, da det nemt kan blive et uoverskueligt forum med vildt mange subforums. Også blevet diskuteret i andre tråde..

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Quote

    Macimuz, TheSnake, Berleburg og Henrik- i er jo aldrig derinde alligevel Så det er nemt for jer at sige..


    Få dog noget fakta på bordet inden du smider sådan en kommentar som den der. Hvis jeg søger hvor mange tråde jeg har svaret i inde under Hardware kan jeg finde over 60 sider med tråde, og på hver side er der 20 indlæg. Dvs i over 1200 tråde ( Altså en hel del flere end dig ) har jeg haft svaret udenlukkende inde under hardware, og så mener du jeg aldrig er derinde ?


    Kom dog ind i kampen og undersøg lige sagen bedre, mange ældre medlemmer ved at jeg har hjulpet mange nye igennem tiden med og samle computere, at jeg ikke har svaret i mange pt betyder ikke at jeg aldrig er derinde. Har været bruger herinde en del længere tid end dig, så ved skam godt hvor mange tråde om nye computerer der har været igennem tiden.


    ------------------


    Edit : Udover det er jeg enig med Berleburg. Kan huske hvor mange vi havde i starten da jeg kom til, og vi har her på det seneste fået en del nye, og syntes ikke at den du foreslår vil bidrage til meget positivt, syntes grænsen er ved og være nået.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 3 gange, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Macimuz, TheSnake, Berleburg og Henrik- i er jo aldrig derinde alligevel Så det er nemt for jer at sige..


    Jeg synes dog at det ville være en god idé.. Der kommer nye hele tiden der vil have hjælp til nyt system.


    Når man kan lave subforums til diverse spil (for det egentlig kun er wow og cs fora der bliver brugt), så kan man også lave sådan et til Hardware sektionen.


    Det har overhovedet intet med os som personer at gøre. Så der er absolut ingen grund til at sætte navn på os. Det kan da være ligegyldig om vi benytter dén sektion mindre end andre.


    Min mening bygger på, at jeg ikke synes der er behov for sub-forums alle vejne. Blot fordi vi for nylig har fået nogle stykker (under spil, hvilket jeg ikke synes kan sammenlignes med hardware).


    Ellers kan man jo også bare sige, at man kan lave en sektion til grafikkort, processorer, RAM, bundkort osv. Med andre ord, man må sætte en grænse et sted, og jeg har markeret, hvor jeg synes grænsen skal gå.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Min personlige holdning på det her område er også meget klart, og jeg kan bestemt ikke se nødvendigheden af en sådan afdeling. Vi har i dag afdelinger til lidt af hvert, og jeg tror næppe, at en ny underafdeling i Hardware og Tilbehør vil bidrage med noget positivt. Om resten af teamet har samme holdning til det, skal jeg naturligvis ikke udtale mig om.


    Det største problem er vel egentlig, at folk stadig har en del problemer med at give deres tråde en ordentlig overskrift og så, at der af en eller anden grund, bliver placeret software-relaterede tråde i Hardware og Tilbehør - og det er langt fra kun nye medlemmer der har problemer med dette.



    Og Spyro, det vil nok være en god idé at holde tilbage med beskyldninger mod andre brugere ;)

  • Hehe rolig nu folkens det her skal ikke ende i en flaming konkurrence :)
    Ja, jeg er også selv imod formange sub-forums og kan godt følge folk der er imod forslaget.


    Jeg synes bare at der er så mange af disse system samlings tråde efterhånden og kom så på forslaget hehe.
    Ang. spil sektionerne synes jeg personligt at de har ødelagt det lidt, jeg har f.eks. droppet at kigge de tråde der bliver posted der fordi de virker "gemt væk". Det svært at sige om det samme vil ske hvis man lavede et sub-forum til system samling.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Spyro
    Macimuz, TheSnake, Berleburg og Henrik- i er jo aldrig derinde alligevel Så det er nemt for jer at sige.


    Det er da meget rart, at du har styr på min færden på forummet ;) Ellers synes jeg Berleburg har fat i den lange ende!


    Kan seriøst ikke se, hvad det skulle gavne. Skal vi også have en masse andre subforums til musik, off-topic, you name it?


    Derimod fint nok, at man tager et initiativ, og kommer med et forslag.

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Hehe rolig nu folkens det her skal ikke ende i en flaming konkurrence :)
    Ja, jeg er også selv imod formange sub-forums og kan godt følge folk der er imod forslaget.


    Jeg synes bare at der er så mange af disse system samlings tråde efterhånden og kom så på forslaget hehe.
    Ang. spil sektionerne synes jeg personligt at de har ødelagt det lidt, jeg har f.eks. droppet at kigge de tråde der bliver posted der fordi de virker "gemt væk". Det svært at sige om det samme vil ske hvis man lavede et sub-forum til system samling.


    Ja, der er mange tråde om den slags. Men det er jo sådan set også dét Hardware sektionen er til. Hvis man skal oprette en særlig sektion til hver "intention" folk har med at snakke om hardware...så bliver det jo ret svært.


    Mht. spil-sektionen. Jeg synes slet ikke det er gemt væk. Det er jo bare to tryk, og listen af spil er jo super overskuelig. At du så har droppet det må vel være pga. du dybest set ikke er interesseret i det. Hvis jeg vil snakke om et særligt spil, så synes jeg slet ikke det er for meget, at skulle trykke to gange. Det kræver måske lidt tilvænning, men synes slet ikke der ligger noget i dét.


    Tilgengæld kan man jo diskutere, hvor meget hvert spil 'fortjener' en mappe. Men det er jo ikke til at afgøre, hvor populært et spil er, og vil blive, at snakke om. Jeg synes det er rigtig fedt, at tilbyde et sted til hvert spil, og hvis en sektion har ligget inaktiv i lang tid kan man jo bare fjerne den igen. Jeg er ret sikker på, at Tweak-crewet har temmelig styr på det, og vil sørge for, at der vil blive ført tilsyn på den del af forumet, så vi ikke ser den slags.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Det har overhovedet intet med os som personer at gøre. Så der er absolut ingen grund til at sætte navn på os. Det kan da være ligegyldig om vi benytter dén sektion mindre end andre.


    Min mening bygger på, at jeg ikke synes der er behov for sub-forums alle vejne. Blot fordi vi for nylig har fået nogle stykker (under spil, hvilket jeg ikke synes kan sammenlignes med hardware).


    Ellers kan man jo også bare sige, at man kan lave en sektion til grafikkort, processorer, RAM, bundkort osv. Med andre ord, man må sætte en grænse et sted, og jeg har markeret, hvor jeg synes grænsen skal gå.


    nu var det jo jer der var i mod forslag.. :crazyeyes:


    At der er sub-forums i spil-sektionen, er da nøjagtig det samme som i Hardware.. Det da lige gyldigt hvor det ligger henne.


  • Nej nej, for det er jo det jeg gør.. Det er derfor jeg er her. :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Spyro


    At der er sub-forums i spil-sektionen, er da nøjagtig det samme som i Hardware.. Det da lige gyldigt hvor det ligger henne.


    Der er jo så temmelig uenig.


    Hardware er hardware. Som sagt, hvis man endelig skulle opdele i kategorier, så skulle det evt. være for grafikkort, processorer, bundkort osv. Men det ville være tosset. Hardware dækker over hele emnet.


    Det som du efterlyser er en kategori, der retter sig efter et 'formål'. Altså formålet med tråden, og ikke så meget indholdet. Så det ville være det samme som hvis jeg efterlyste et sub-forum, hvor man samlede alle tråde vedr. køb af ny skærm. Det ville også være totalt overkill da 'Hardware' jo netop dækker dette.


    Spil og software derimod består af så mange forskellige ting. Derfor har vi jo både en Software- og Spilsektion i dag. Formålet med Spilsektionen er jo netop at skåne Software sektionen for massevis af tråde vedr. specifikke spil. Der har eksempelvis været snart 20.000 indlæg om World of Warcraft alene.


    Jeg synes der er ganske god grund til, at vi i dag ser en Spilsektion udover Software. Det virker helt fornuftigt i mine øjne.


    Men at opdele Hardware yderligere, ville være helt unødvendigt og rent overkill.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Nej nej, for det er jo det jeg gør.. Det er derfor jeg er her. :crazyeyes:


    Så kunne du jo starte med og komme med noget begrundelse eller beviser for denne påstand :


    Quote

    Macimuz, TheSnake, Berleburg og Henrik- i er jo aldrig derinde alligevel Så det er nemt for jer at sige..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm