Parfume - bedste effekt?

  • Jeg ville bare høre om folk har nogle gode husråd til hvordan man påføre sig parfume, for jeg synes til tider, at duften ved mine forsvinder hurtigere end de burde. Det er almindelig mærkevarer-parfumer fra Matas, så det er ikke fordi kvaliteten fejler noget.


    Jeg har hørt den der med de 'varme' steder (håndled, nakke og lign.) men jeg synes ikke rigtigt, at det giver den store effekt-boost. Jeg giver kun 1-2 sprøjt pr. sted fordi jeg har hørt det skulle være rigeligt. Det kan vel ikke være rigtigt at man skal bruge en halv dåse for at dufte godt.


    Er det mig der overser noget eller er nogle type kroppe bare bedre til at bevare duften end andre?

  • Quote

    Originally posted by Brition
    Er det mig der overser noget eller er nogle type kroppe bare bedre til at bevare duften end andre?


    Well, jeg har også problemer med at holde duften mere end et par timer, mens min bror dufter igennem hele natten.


    Vi bruger begge de alm steder - Armhulerne, hals, og ja, så får maven jo også lige et spray.. Det er damerne jo lidt vilde med 8)


    Men jeg vil også tro at det simpelthen er forskelligt..

  • Jeg bruger en duftfri deostick (Sanex) og så bruger jeg en Eau de Toilette som parfume for at undgå duftforvirring. Det plejer at virke uden problemer.


    Er du sikker på at duften forsvinder og at det ikke bare er dig der vænner dig til lugten og derfor ikke kan lugte den?


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Carina
    Ved ikke om sådan en her kunne hjælpe med at holde længere på duften, men det er en mulighed ..
    Den er i hvertfald et vidundermiddel, og uundværlig i det daglige!


    Trendsales/Krystal


    Det lyder interessant. Jeg kan indimellem godt få en smule kløe når jeg bruger deo. Det går jeg udfra at der ikke er noget af her!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Det lyder interessant. Jeg kan indimellem godt få en smule kløe når jeg bruger deo. Det går jeg udfra at der ikke er noget af her!


    - Anders


    Den er perfekt mod mange ting! Er glad for jeg invisterede i en i hvertfald .. :)

  • Quote

    Originally posted by Angelus
    du skal sprøjte/på føre det hvor du har puls... altså over hjertet, hals pulsåren, håndled.. på den måde spredes duften beder :) det har jeg lært


    Yup, det samme her.


    Dertil, skal man ikke påføre det i armhulerne. Brug i stedet noget antipersperant eller lignende.


    Selv bruger jeg en roll-on-dims fra Medic Team, der kan købes på apoteket. Den er dog rimelig slem ved huden og skal kun bruges 1-2 gange i ugen.


    Quote

    Originally posted by Carina


    Den er perfekt mod mange ting! Er glad for jeg invisterede i en i hvertfald .. :)


    Vil sådan en krystal irriterer ens hud?

  • Den er jo til for at mindske irritation, knopper, kløe, sågar bumser og andre ting .
    Havde en veninde, som døjer med varmeknopper! Hun fik min krystal med hjem, og på en dag, var de væk :)

  • Quote

    Originally posted by Carina
    Den er jo til for at mindske irritation, knopper, kløe, sågar bumser og andre ting .
    Havde en veninde, som døjer med varmeknopper! Hun fik min krystal med hjem, og på en dag, var de væk :)


    Hmm okay, er vidst slet ikke inde i, hvad sådan en krystal skulle gøre .

  • Det kunne jo også være fordi i vænner jeres næse til den duft i løbet af en time eller to og så ikke kan lugte den mere men når i så kommer hen til andre kan i straks lugte den anden igen :idea:


    EDIT: denne tråd er ment som svar til de først-1-3 posts.

  • Quote

    Originally posted by Carina
    Ved ikke om sådan en her kunne hjælpe med at holde længere på duften, men det er en mulighed ..
    Den er i hvertfald et vidundermiddel, og uundværlig i det daglige!


    Trendsales/Krystal


    Har lige bestilt den. Så får vi at se hvordan den klarer sig!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Har lige bestilt den. Så får vi at se hvordan den klarer sig!


    - Anders


    Hehe, good luck :) .. Tror du bliver glad for den!

  • Quote

    Originally posted by Carina
    Ved ikke om sådan en her kunne hjælpe med at holde længere på duften, men det er en mulighed ..
    Den er i hvertfald et vidundermiddel, og uundværlig i det daglige!


    Trendsales/Krystal


    Havde engang sådan en krystaldeo... Den var ikke bedre end min roll-on, og efter jeg havde tabt den på gulvet så krystallen var knækket, var den meget ukomfortabel at bruge.

  • Quote

    Originally posted by Angelus
    du skal sprøjte/på føre det hvor du har puls... altså over hjertet, hals pulsåren, håndled.. på den måde spredes duften beder :) det har jeg lært


    Også hva jeg har hørt man skal :)


    Quote

    Originally posted by natch
    Bruger også sådan en rollon inden jeg kommer parfume på.. Det gør sådan at man ikke lugter af sved og parfume duften holder længere..


    /natch


    Det samme her! Intet værre end og komme hjem fra byen med ens kammerater,
    og så lugte langt væk af sved.

  • Quote

    Originally posted by Zaxzz


    Havde engang sådan en krystaldeo... Den var ikke bedre end min roll-on, og efter jeg havde tabt den på gulvet så krystallen var knækket, var den meget ukomfortabel at bruge.


    Jeg forventer nu heller ikke den er bedre end en deo, men jeg forventer den er ligeså god. Grunden til jeg har købt den er at jeg godt vil undgå kemikalier så meget som muligt, og så fordi jeg ind imellem får en smule kløe af den roll-on jeg har nu (og andre jeg har prøvet).


    At den går i stykker når man taber den er jo nærmest forventeligt. Det gør en glasvase jo også hvis man taber den.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------