Syn af Skyline

  • Oh boy.. sådan en omgang importeret bil gider jeg ikke igennem igen.
    Fårk der er meget bøvl.


    For et par uger siden sendte jeg mine lygter til en gut som skulle lave dem om, da de lyser til den forkerte side.
    I tirsdags skriver ham jeg har sendt dem til så at de er kommet tilbage og at han vil sende dem til mig med det samme. Jeg regner så med at de vil komme torsdag eller fredag.
    Men da der ike er kommet lygter fredag ringer jeg til ham og får at vide at han kke har fået dem sendt. Han lover så at sende dem lørdagsekspres. Ingen lygter lørdag.. og heller ingen lygter mandag.. jeg kimer ham så ned og får til sidst et T&T nummer, hvor det viser sig at Post DK har haft for travlt til at levere min pakke ud... suk.
    Nå men de blev så hentet i dag og monteret på bilen.
    Jeg kører så på værksted for at få lavet en bremsetest og en lygtetest. Glasset i lygterne er så så mat at lyset ikke kan måles.. så de bliver poleret engang.
    Og så viser det sig at der ikke er lavet noget ved lygterne...... de lyser stadig den forkert vej.. SUK!!!
    Nå, men jeg tager chancen og tager til syn.
    Der er så nogle små anmærkninger. Bla det med lyset. Bilen bliver så kasseret pga at forureningen er for høj.. øv bøv.
    Det viser sig så efterfølgende at bagpotten har et dræn, der gør at den suger falsk luft med ind i potten og den måling de laver ikke kan bruges.. fååårk.. fedt at finde ud af bagefter, når man nu skal have løst alle problemerne inden jeg kan få den synet og dermed få den vurderet.. for så sidst at få plader på.


    Bøvl bøvl bøvl...

  • Vil meget gerne se pics af din Skyline. Er helt forelsket i Skyline R34 :roller: <3
    Men sur historie :(

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by Zalam
    Ja det kan være en meget træls omgang at importere biler.


    Hvilken model skyline har du købt dig? Og hvad måtte du give for den, der hvor du købte den?


    Uhm.. det er en R33 GTS25 fra 93.
    Har ikke lige råd til turbo modellerne i afgift. Men sådan en kan altid eftermonteres ;)

  • Dælme sur røv det der.. Og kæft en idiot ham der skulle ordne dine lygter!


    håber det går :D

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by Falsk


    Uhm.. det er en R33 GTS25 fra 93.
    Har ikke lige råd til turbo modellerne i afgift. Men sådan en kan altid eftermonteres ;)


    Tuner du og optimere den lidt så kan den også sagtens komme til at rykke rigtig ONDT.


    Men det en superfed bil, selvom det selvfølgelig ikke er toppet af skylinerne, men klart en fed bil. - noget i den stil jeg selv håber på den dag jeg har fået ancinitet nok til at jeg kan få lortet forsikret!


    Hvor hentede du den henne?

  • Quote

    Originally posted by AbeTis
    Dælme sur røv det der.. Og kæft en idiot ham der skulle ordne dine lygter!


    håber det går :D


    Ja det er noget pis.. de andre ting der skal ordnes kan nok klares på 4 timer ialt.. og så går der lige en uge minimum med lygterne... suk.

  • Quote

    Originally posted by Zalam
    Tuner du og optimere den lidt så kan den også sagtens komme til at rykke rigtig ONDT.


    Men det en superfed bil, selvom det selvfølgelig ikke er toppet af skylinerne, men klart en fed bil. - noget i den stil jeg selv håber på den dag jeg har fået ancinitet nok til at jeg kan få lortet forsikret!


    Hvor hentede du den henne?


    Well.. som den står nu er den også sindsygt hurtig. Optrækket er monster hurtigt og den bliver bare ved.
    Men nej.. det er slet ikke toppen af poppen :) GTS-t har 215HK (1 turbo) og GTR har 250HK (2 turboer) så vidt jeg husker.. altså som std.


    Den har kørt 11 år i Japan.. hvilket har smadret lakken totalt.. den er helt afbrændt.. og så 3 år i england. Og så har den stået i DK i 2-3 mdr inden jeg fik den.

  • Altid rart at se at du har dig en ægte Japser - Højre styring 8)


    Men sur søpølse med dine små-problemer, men bliver da lækkert når du får det hele iorden.


    Du har ret med at GTS-T er single-turbo, og at GT-R har 2stk.. GT-R er dog med Bi-Turbo, og ikke Twin som ville være toppen, men med en let modificering er dette da også muligt.. :P


    Hvad måtte du smide i puljen for sådan en gryde, og hvad er afgiften på sådan i runde tal?

  • Det er jo den slags man må leve med når man selv importere biler, og også når man køber brugte biler. Det er jo bare at få det ordnet og så komme videre.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Hvis man har råd til en GT-R har man også råd til modifikationer ;)
    Det er vildt sjovt at køre rundt i den.. for alle de unge knægte i deres Corollaer giver den lige lidt ekstra gas når de overhaler. Og en tur igennem Århus V. gør at der er en del anden gen. indvandere der hænger ud gennem sideruderne, for nu lige at være helt sikker på at det var en Skyline.
    Uhm.. 30K for bilen og ca 50K i afgift... afgiften er jeg dog ikke helt sikker på endnu.

  • Quote

    Originally posted by recruit
    lækker bil. Glæder mig til at se flere billedere af den. Held og lykke med at få den synet så du kan komme ud og køre.


    Edit: De har også nogle rigtig fede biler tilsalg inde på http://www.supraimport.dk


    Takker :)
    Ja de har nogle vildt fede biler.. men desværre lige så fede priser.

  • Quote

    Originally posted by Falsk


    Hvis man har råd til en GT-R har man også råd til modifikationer ;)
    Det er vildt sjovt at køre rundt i den.. for alle de unge knægte i deres Corollaer giver den lige lidt ekstra gas når de overhaler. Og en tur igennem Århus V. gør at der er en del anden gen. indvandere der hænger ud gennem sideruderne, for nu lige at være helt sikker på at det var en Skyline.
    Uhm.. 30K for bilen og ca 50K i afgift... afgiften er jeg dog ikke helt sikker på endnu.


    Ja, det var da priser der er til at overkomme :)


    Well, skulle jeg en dag have en Skyline ville det blive en GT-R R33 :P


    Men tror jeg nøjes med en Impreza 2.0 GT Turbo istedet.. Synes personligt den er lidt federe (:

  • Rigtig flot køretøj.


    Må jeg spørge hvem du har købt den af?


    Hvis du brug for hjælp med lygterne så skriv lige til mig, så kan jeg sagtens hjælpe dig.
    Har snart haft min på plader i et år, så kender en der kan få dem bygget dem om så den kan blive godkendt og det er 100% sikkert.


    Lige for at få det på det rene så har en GTR 280 heste på papiret og de ruller for det meste mere end det standard.
    En GTR er en ægte Twinturbo, ikke det Sekventielt pis!
    Det står også på trykrørene over turbo'erne hvis nogen skulle være i tvivl.


    Har du spørgsmål er du meget velkommen til at spørge.

  • Quote

    Originally posted by neroes
    Lige for at få det på det rene så har en GTR 280 heste på papiret og de ruller for det meste mere end det standard.
    En GTR er en ægte Twinturbo, ikke det Sekventielt pis!
    Det står også på trykrørene over turbo'erne hvis nogen skulle være i tvivl.


    Well, my bad..


    Kender bare 2 der har GT-R med Bi-Turbo kun..


    Den ene er dog ombygget..


    Men kommer vel an på årgangen så? :)

  • Altså nu ved jeg hvad du tror bi turbo er, men twin turbo er 2 fuldstændig ens turbo' er der lader præcist samtidig, derfor hedder det twin, og det er det en Skyline GTR kører med.
    En Toyota Supra mk4 kører fx med 2 forskellige turbo'er, en lille der lader i bunden og en lidt større der lader højre i omdrejningsfeltet.


    R32, R33, R34 kører alle sammen med RB26DETT som er twin turbo.
    Jeg skal ikke kunne sige om dine venner har bygget dem om.




    http://www.supraimport.dk AKA http://www.japanerimport.dk (kender dem ikke personligt, men de har fået mange andre biler hjem)
    De kan nok få alt hjem til dig hvis du er seriøs.
    Hvilke biler tænker du på?


  • Jeg ved skam forskellene på Turbo'er, installationerne af dem osv.


    Men de fik dem begge leveret med Bi-Turbo direkte fra ris-landet..


    Men det må væsten være årgangen? Den ene ved jeg er en '92, med venstrestyring, men fisket fra Japan :)