Afslag i pris eller ej?

  • Jeg har for nylig købt en lidt ældre bærbar. Jeg spurgte sælger om maskinen havde nogle ridser eller skrammer og om skærmen havde pixelfejl. Dette svarede sælger nej til, men siger at skærmen har noget "snavs" som en fagmand skulle have fortalt sælger kan tørres af.
    Da jeg så får maskinen hjem, har skærmen har en tydelig hvid vandret streg på ca 4 cm i midten af skærmen som IKKE kan tørres af.


    Det er tydeligt at låget har fået et kraftigt tryk ned på tastaturet og at det er kanten ved tastaturet som har lavet stregen på selve plasten på skærmen. Der er endda en sort streg på selve bunden af bærbaren hvor plastikken som omkranser skærmen har sat et aftryk.


    Dette konfrontere jeg sælger med men han siger at han troede på fagmanden da han sagde at stregen på skærmen kunne tørres af, så han har handlet i god tro overfor mig.
    Jeg spørger sælger om ikke han mener at et afslag i pris ( jeg foreslog selv et afslag på 300 kr da jeg selv gav 2700 kr for maskinen ) burde være passende, men sælger mener at 100 kr er passende.


    Hvad mener folk i denne sag, er jeg urimelig i at kræve 300 kr tilbage for en temmelig irriterende lang streg midt på skærmen som ikke kan fjernes, eller er køber i sin ret til at trække på skuldrene og mene at jeg er smålig og mene at et afslag på 100 kr er passende?

  • hvis det var mig, så ville jeg lade handlen gå om og kræve alle mine penge igen og så kunne han få sin bærbar, men hvis du gerne vil beholde den så kan jeg ikke se noget galdt i at du gerne vil ha' nogle penge igen, du har jo købt en vare som ikke passer på den beskrivelse du har fået og 100kr. er jo slet ikke noget i forhold til det problem der er med skærmen.

  • Quote

    Originally posted by PimpF
    Falsk, stregen er faktisk temmelig irriterende, så jeg vil mene at det er et stort problem. Jeg hælder osse mest til at lade handlen gå tilbage...


    Det er jo ikke sikkert sælger er interesseret i det.. Hvis han stadig er overbevist om, at han har informeret dig korrekt - og at det måske er dig der har misforstået hans forklaringer, så er det også svært..


    Du kunne evt. spørge ham om du må få et nummer / mail på den 'fagmand'? Det kunne jo være der var noget om det, og om ikke andet kan du få en redegørelse for hvad han har fået af vide.. så kan du jo også bedre tage stilling til om han har løget for dig.

  • Det er plasten på selve skærmen som har taget skade og det kan IKKE tørres af eller fjernes på nogen måde.
    Jeg fik af vide af sælger at det kunne fjernes med en klud.
    Jeg vil ikke mene at jeg har misforstået noget.

  • Quote

    Originally posted by PimpF
    Det er plasten på selve skærmen som har taget skade og det kan IKKE tørres af eller fjernes på nogen måde.
    Jeg fik af vide af sælger at det kunne fjernes med en klud.
    Jeg vil ikke mene at jeg har misforstået noget.


    Jeg ville lade handlen gå tilbage.... Da man som sælger også gerne skulle kunne se forskel på en skade eller snavs. Hvis sælger havde fået at vide at det kunne fjernes med en klud. Hvorfor gjorde han så ikke det inden salget???

  • Quote

    Originally posted by recruit


    Jeg ville lade handlen gå tilbage.... Da man som sælger også gerne skulle kunne se forskel på en skade eller snavs. Hvis sælger havde fået at vide at det kunne fjernes med en klud. Hvorfor gjorde han så ikke det inden salget???


    Lige præsis, det virker imo som snyderi...Jeg ville gå efter at lade handlen gå tilbage.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • jeg er så sælgeren, og jeg sagde ikke det kunne fjernes med en klud, jeg sagde det kunne vaskes af, som jeg havde fået avide da jeg sendte den til reperation hos tdc fordi der netop var den streg og jeg havde købt en speciel taske så den ikke kunne få en sådan skade ved at ligge i tasken, derfor følte jeg mig lidt snyt ved at bruge penge på en sådan extra udgift som så ikke virkede, men de sagde det kunne vaskes af og da jeg ikke ville lege med vand på min bærbar prøvede jeg ikke, altså viste jeg ikke at det jeg havde fået a vide ikke var rigtigt.

  • En sådan taske beskytter ikke imod kraftige tryk på låget som denne har fået.


    Nu har jeg fået din ( lumske ) PM på oc.dk, jeg har prøvet både at tørre det af og vaske det af, uden held. Som jeg fortalte dig og som osse er nævnt her flere gange, er det tydeligt at skaden sidder i plasten. Selv det sorte aftryk på undersiden sidder uhjælpelig fast efter trykket...

  • IMO burde sådan en tråd her lukkes, det er påstand imod påstand.


    Sælger siger et, køber siger noget andet.


    Mener folk gør forkert i at tage parti, da de reelt ikke kan vurdere sagen. Selvfølgelig er det nedern for PimpF hvis han har ret, men vi kan ikke vide det.


    Hvis han mener der er en sag så det retten han bør bruge og ikke tweak.

  • Jeg ville helt klart lade handlen gå tilbage hvis det ikke var en "fair" pris. Men lyder lidt som om sælger måske ikke helt har vidst det med stregen. Men der skal jo være rene linier imellem hinanden hvis man forstår en sådan lille en. Så jeg ville nok svare tilbage med 300 retur for Uoprettelig Skade på bærbar, eller handlen tilbage.


    Det må sælger jo så sige ja til på en eller anden måde, hvis han ikke vil er der Lusk!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().


  • Syns nu det er fair han spørger andre lidt til råds... Som jeg ser det, er der ikke nogle direkte sure opstød - bare en 'lettere skuffet' pimpf.. da de fleste af os har prøvet at handle brugt hardware, mange af os sikkert også fra pimpf, mener jeg da det er meget fair at give lidt råd..


    Sry for ot.


    Som det ser ud nu tror jeg ikke der er mere vi andre kan gøre.. gl med det til jer begge

  • du må da være rablende gal, hvorfor i alverden sku tråden lukkes.. det er da ærligt og redeligt at man spørger om hjælp på et comp forum som dette hvor der konstant foretages handler.. andre ku nemt ha været udsat for en ligende situatuon..
    nu kender jeg PIMPF.. og jeg VED han er ærlig. med 200% sikkerhed. og jeg har handlet med ham selv op til flere gange.. Var pimpf ikke i orden og handle med havde jeg ikke taget en tur på små 140 km for at aflevere en psu og endda give 100 kr afslag i prisen.. tweak er et fedt sted og få hjælp hvad angår sådan nogen ting..

  • Zalam er venner med lumske ellers ville lumske aldrig ha' fundet tråden i guess.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Det kan godt være at det er påstand mod påstand. Men synes sku ikke at der et fair at køber står med en defekt vare. Slet ikke når sælger har sagt at det bare kan vaskes af. I mine øjene burde sælger have nosser nok til at give køberen et ordenligt afslag i prisen eller lade handlen gå tilbage.
    Vi skulle da gerne kunne klare sådan problemer selv her på tweak, uden at skulle gå rettens vej.
    Men 1 ting er sikkert, efter de ting som er nævnt her, så skal jeg sku ikke handle med lumske. :finger:


    Ang om tråden skulle være lukket. NEJ det skulle den ikke.
    PimpF har ikke hængt nogen ud. Han nævnte ikke hvem sælgeren var. Det var sælger selv der kom ind i tråden.

  • Jeg har svært ved at se hvordan sælger kan gøre andet en at tage computeren tilbage, idet det er et defekt produkt. Så kan det godt være at sælger er blevet oplyst om, at fejlen let kan udbedres, hvilket det viser sig det ikke kan (Da defekten sidder i plasten). Det kan dog ikke være købers problem. Sælger må bare ærge sig over, at han har et defekt produkt og må derfor næste gang sælge det som et defekt produkt. Så Lumske. Mand dig sammen og tag varen tilbage eller give et enormt afslag på prisen!!