41

tirsdag, 3. juli 2007, 13:35

Nu har jeg ikke lige læst alle indslagene så jeg ved ikke om noget bliver skrevet dobbelt (har ikke så meget tid nu).

Men med hensyn til skinnenettet så er de jo i fuld sving med at forbedre det. Problemet er at den slags tager tid, men det hjælper jo ikke at poste flere penge i det, hvis de alligevel ikke kan få fat i ekstra maskiner og folk. I mine øjne er en evt bro og skinnenettet 2 vidt forskellige ting og skal ikke blandes sammen.

Men jeg synes til gengæld heller ikke at et bro til Tyskland er noget godt valg. Jeg så hellere at der blev bygget en bro fra Sjælland til Jylland for at aflaste Storebæltsbroen, men specielt også hvis der skulle ske noget med Storebæltsbroen i længere tid (terror, sejlet ned af stort skib osv), da det ville lamme Danmark ret meget da der ikke tilnærmelsesvis er færgekapacitet nok hvis uheldet er ude.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

42

tirsdag, 3. juli 2007, 14:02

Jeg er da sikker på det nok skal blive en kæmpe fiasko i starten, men på længere sigt er jeg lige så sikker på det bliver en succes. Så :9xo herfra.

43

tirsdag, 3. juli 2007, 14:04

De 35 milliarder, kunne bruges bedre end en bro!

Opbygning af skoler, bedre sygehuse, bedre afvænnings system, og meget meget mere!

Hvis en Game Master var Gud, ville svaret på alting være:
"Delete your WTF and Cache folder."

44

tirsdag, 3. juli 2007, 14:10

Citeret

Originally posted by Awokeneyes
De 35 milliarder, kunne bruges bedre end en bro!

Opbygning af skoler, bedre sygehuse, bedre afvænnings system, og meget meget mere!

Nu vil finansieringen af disse ting aldrig blive for lånte penge!

Det vil nok hjælpe en hel del på diskussionen hvis folk gad sætte sig ind i hvordan broen skal betales, og ikke bare bliver ved med at påstå, at pengene skal bruges på andre ting.

45

tirsdag, 3. juli 2007, 14:26

Kan vi ikke også få en bro fra Bornholm til Christians Ø? Det mangler vi..

46

torsdag, 5. juli 2007, 16:16

LOL, hvor i dog bitcher over projektet. Sæt jer dog lidt ind i sagerne først. De 35 milliarder er lånte kroner, de regner med at de er tjent ind igen om 25 år - hvorefter det så pludselig bliver en indtægtskilde (jaja, så går der nogle penge til vedligeholdelse osv.)

Jeg er sku' glad for at vi slipper for alle de tyskere hernede i sønderjylland! Kan sq ikke se, hvorfor i tuder så meget?

47

fredag, 6. juli 2007, 09:17

Citeret

Originally posted by Butcher

Citeret

Originally posted by redrolf
Noget der undrer mig lidt er hvor de får de 35 mia fra. Hvem er blevet snydt for de penge.

Er der nogen der skal snydes for at få råd til ting da? :boxed:

Altså det er måske sådan at du tilfældigvis render rundt med 35 mia. i lommen.

Det giver jo sig selv at der er nogle områder der mister penhe ik?

48

fredag, 6. juli 2007, 13:13

En hurtig tanke. Hvis vi nedlagde det Danske "forsvar", så ville den tysker-bro være tjent hjem inden for 15 år ... uden at der er brugerbetaling på broen.

Så skulle man dog lige finde arbejde til alle de folk der render rundt og leger soldat samt diverse kontornusserne, men der må da være noget bedre de kan bruges til ... forhåbenligt.

.... hmm ... de kunne jo hjælpe med at bygge broen :))

Gad vide om der er nogle der har regnet på hvad den bro vil koste den danske stat extra i tabte skatter på øl osv ? :)) - eller står jyderne for den største udgift på det område ? :))

49

fredag, 6. juli 2007, 13:20

Citeret

Citeret

Citeret

Noget der undrer mig lidt er hvor de får de 35 mia fra. Hvem er blevet snydt for de penge.

Er der nogen der skal snydes for at få råd til ting da? :boxed:

Altså det er måske sådan at du tilfældigvis render rundt med 35 mia. i lommen.

Det giver jo sig selv at der er nogle områder der mister penhe ik?

Nej det gør det så sandelig ikke. Man tager jo ikke penge fra de områder som er sat af til skoler, ældre, sygehuske, etc. Man låner pengene, og sætter så alle indtæger fra broen ind på den konto, og når broen så om 25 går i 0 vil alle indtægter gå lige ned i vores alles lommer. Smart.

Sæt jer nu ind i tingene i stedet.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

50

fredag, 6. juli 2007, 13:21

Citeret

Originally posted by GrillRotten
En hurtig tanke. Hvis vi nedlagde det Danske "forsvar", så ville den tysker-bro være tjent hjem inden for 15 år ... uden at der er brugerbetaling på broen.

...sjovt, jeg kalder det for en københavner-bro...

51

lørdag, 7. juli 2007, 16:22

Citeret

Man kan jo også sige at hvis man undlod at give offentlig støtte til kulturen ville det også være tjent hjem meget hurtigt, men det er altså noget som bare ikke sker.

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

52

lørdag, 7. juli 2007, 17:29

Citeret

Originally posted by dna

Citeret

Man kan jo også sige at hvis man undlod at give offentlig støtte til kulturen ville det også være tjent hjem meget hurtigt, men det er altså noget som bare ikke sker.

- Anders

Ja eller stoppede med at yde sygehushjælp til rygere og svært overvægtige. Det sker heller ikke, sådan er det jo.

53

lørdag, 7. juli 2007, 18:04

Citeret

Originally posted by Berleburg
Spild af penge! Gør det bare lettere for tyskerne at indvadere Danmark næste gang.

Hul i dét, bare de betaler bropengene...
Spøj til side, så lyder det af mange penge. Jeg ved ikke rigtig om jeg er for eller imod. Der er både for- og bagdele ved sådan en bro.

Som ansat i DSB så jeg hellere skinnenettet fikset før.
Mener i øvrigt at trafikministeren er en idiot uden realistisk sans.

54

lørdag, 7. juli 2007, 18:24

Citeret

Originally posted by Maverick

De er jo så også i fuld gang, og at de bygger en bro forsinker det jo ikke. Desværre er de ikke helt færdige før i 2020(så vidt jeg husker).

At trafikministeren er en idiot kan jeg kun være enig i. Han burde holde DSB i MEGET kortere snor. Skandalen med forsinkelser, vejret der kommer bag på DSB og sidst med ABSOLUT ikke mindst IC4 toget, hvor han har fejlet noget så groft.

55

lørdag, 7. juli 2007, 19:57

Citeret

Citeret

De er jo så også i fuld gang, og at de bygger en bro forsinker det jo ikke. Desværre er de ikke helt færdige før i 2020(så vidt jeg husker).

At trafikministeren er en idiot kan jeg kun være enig i. Han burde holde DSB i MEGET kortere snor. Skandalen med forsinkelser, vejret der kommer bag på DSB og sidst med ABSOLUT ikke mindst IC4 toget, hvor han har fejlet noget så groft.

Skinnenettet har intet med DSB at gøre - det er BaneDanmark´s ansvar.

56

lørdag, 7. juli 2007, 20:02

Citeret

Citeret

Citeret

Skinnenettet har intet med DSB at gøre - det er BaneDanmark´s ansvar.

Det er jeg udemærket klar over, men DSB har stadig et ansvar. At man laver en varmekøreplan der først gælder fra 1 juli eller hvornår det var er jo helt hul i hovedet. Det kan altså godt være varmt mere end 1 måned.

57

søndag, 8. juli 2007, 18:14

Citeret

Citeret

...sjovt, jeg kalder det for en københavner-bro...

Ja, det er meget sjovt at du ikke ved hvor fanden broen skal ligge henne af for du kan jo ikke engang ramme øen rigtigt..... btw København ligger på Sjælland ;)

Citeret

Originally posted by dna

Det danske "forsvar" har også meget med kultur at gøre :crazyeyes:

Citeret

Ja eller stoppede med at yde sygehushjælp til rygere og svært overvægtige. Det sker heller ikke, sådan er det jo.

Ah, mere af den samme skuffe. Knivskarpt at sætte det danske forsvar på linie med folkesundheden. Genialt .... (indsæt ironi her)

Citeret

Det var også på tide med noget fornuft i denne tråd. Vi er sgu helt enige. Men det er jo politik når det er værst. Lige som vi kender det fra social-kammeraterne og de andre landsforrædere inde på borgen.

58

søndag, 8. juli 2007, 18:18

Se det på den lyse side, så er der kortere for os Københavnere, ned til de billige dåseøl! :))
Det er nok også den eneste gode grund til at den bro skal bygges - Og hvilken grund! :boxed:
Egentlig meget sjovt at vi kører til Tyskland efter vores egne øl - Tuborg, Carlsberg osv... Kan man sgu godt tænke lidt over!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Exxon" (08.07.2007, 18:19)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.