Matrix-premiere forebygger pirateri

  • [SIZE=1]The Matrix Revolutions har premiere på præcis samme tidspunkt i 65 forskellige lande. Det forventes at forebygge piratkopiering af filmen.


    Premieren på Matrix Revolutions er sat til præcis samme tidspunkt i 65 lande verden over den 5. november 2003.


    Filmen vises klokken 06.00 i Los Angeles, 09.00 i New York, klokken 14.00 i London, og klokken 23.00 i Tokyo. Den danske premiere på filmen er sat til klokken 15.00.


    Det er første gang i historien, at en film har haft premiere på nøjagtig samme tidspunkt over hele verden.


    En af begrundelserne for dette valg er ifølge BBC, at det skal forhindre piratkopiering af filmen.


    (kilde: BBC)[/SIZE]


    ... Tror de selv på at de kan forhindre kopi´er ?... Ja, det skader jo ikke at være optimist. *G* :))

  • Jeg tvivler på at det vil forhindre piratkopiering af filmen, men til gengæld kan man jo så ikke se en "cam" version af filmen, før den kommer til f.eks. Danmark. Men jeg gider ikke se skidtet alligevel. Enten skal den ses i biffen, eller på DVD.

  • hvordan bliver piratkopier overhovedet startet??


    jeg mener...hvis den hverken er kommet ud på video eller dvd, hvordan kan nogen så skaffe den??


    PS. måske er dette et dumt spørgsmål men jeg har i al fald ikke fattet det helt...

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben
    hvordan bliver piratkopier overhovedet startet??


    jeg mener...hvis den hverken er kommet ud på video eller dvd, hvordan kan nogen så skaffe den??


    PS. måske er dette et dumt spørgsmål men jeg har i al fald ikke fattet det helt...


    Well.... Fra fx. de folk der laver DVD´erne og spolerne til biograferne. De bliver jo lavet et godt stykke tid før.... Naturligvis spolerne til biograferne først. Kender en der arbejder sådan et sted. Fedt arbejde han har. Ser film hele dagen og får penge for det. Snyd... *G* :))

  • Quote

    Originally posted by Bauner
    Dine oplysninger er ikke helt korrekte. Den sidste von Trier film havde premiere på samme måde så vidt jeg husker. Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl....


    Det er ikke mine oplysninger... (kilde: BBC) .... "Fortæller" bare videre, men tvivler ikke på det er forkert... Da det jo er forkert.. :))

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben
    hvordan bliver piratkopier overhovedet startet??


    jeg mener...hvis den hverken er kommet ud på video eller dvd, hvordan kan nogen så skaffe den??


    PS. måske er dette et dumt spørgsmål men jeg har i al fald ikke fattet det helt...


    Har en gang set et klip på internettet (et klip fra en piratkopi af en film), i bunden af billedet stod der "for your consideration only", det var noget med at det var nogle folk der skulle vurdere om den skulle have en eller anden pris (oscar eller lignende)....


    (la vær at spørge efter link da jeg ikke kan huske det :O)

  • Quote

    Originally posted by cla
    Har en gang set et klip på internettet (et klip fra en piratkopi af en film), i bunden af billedet stod der "for your consideration only", det var noget med at det var nogle folk der skulle vurdere om den skulle have en eller anden pris (oscar eller lignende)....


    (la vær at spørge efter link da jeg ikke kan huske det :O)


    Jepper. De er også udbredt. Det er de samme folk som laver spolerne til biograferne osv der laver dem. De er helt udemærkede og ikke særlig svære at få fat i. Kvaliteten er somregl perfekt, men nogle gange ryger farverne med vilje hist og her for at skræmme folk væk fra dem, men det virker jo ikke hvis filmen er fed nok. ;)

  • "for your consideration only" står der tit på dvd screener og ja ud over den tekst er det jo dvd kvali
    men stdig ikk så fedt som at se en film i biffen med den rigtige lyd

  • Quote

    Originally posted by Disc0ne
    "for your consideration only" står der tit på dvd screener og ja ud over den tekst er det jo dvd kvali
    men stdig ikk så fedt som at se en film i biffen med den rigtige lyd



    Nemli film er helt klart fedest i biffen 8)
    Og derefter kommer ens hjemmebio :D (28" JVC + 5.1 surround 8))

  • Quote

    Originally posted by cla



    Nemli film er helt klart fedest i biffen 8)
    Og derefter kommer ens hjemmebio :D (28" JVC + 5.1 surround 8))


    Nemlig.... Fortrækker nu min egen hjemmebio... :)) ... but point taken... :))

  • Quote

    Originally posted by DarkhorZe
    Hmm har det ikke også været tilfældet med Lord of the Rings 1 eller 2 - eller det bare mig ? Altså det med at filmen har premiere samtidigt worlwide - det er nok bare mig :]


    det samme med dem jo :)

  • Quote

    Originally posted by Disc0ne


    det samme med dem jo :)


    mener ikke de havde premiere på samme tidspunkt over de meste af den vestlige verden, så det er ikke helt det samme.

  • Quote

    Originally posted by Disc0ne
    jo for den havde præmiere verden over samma dag vi kunne her i norden se filmen før de kunne i fks usa pga tidsforeskellen så det er det samme :)


    LoTR 1 blev sendt med 1½ dags forskydning fra usa til danmark .

  • hmm... der er også butiker om fona osv. der får tilsendt en dvd som indeholder en fil der gør at dvd'en kun kan afspilles i ca. 24 timer, de bruges til reklame osv. kender en der fik fat i sådan en film og fik taget en kopi af den :D