• Ja jeg har muligvis kyssesyge, har været indlagt og kyysesyge er det sidste de mangler at tjekke mig for da jeg har haft hjertesmerter. Men lige mit spørgsmål, min læge sagde at når feberen var væk kunne man godt drikke alkohol igen, og jeg har også kunne finde det samme her. Men af fra min klasse har fået fortalt af sin læge at det ville næsten være dødeligt hvis man drak før der var gået et halvt år. Er pissesur hvis man ikk må drikke et halvt år efter og heller ikke lave nogen fysisk arbejde som er hårdt helt op til 4 uger efter feberen er væk. Så kan jeg hverken arbejde eller drikke i min sommerferie : :boxed: :rolleyes: :( Fandme nedern hvis det er det.

  • Nej men det er det der bekymrer mig fordi min læge på skadestuen sagde at man måtte indtage alkohol når feberen var holdt op og på laegevagten siger den det samme. Men ALLLE andre jeg kender som kender til sygdommen siger det samme som dig..

  • Quote

    Originally posted by Jacorik
    Nej men det er det der bekymrer mig fordi min læge på skadestuen sagde at man måtte indtage alkohol når feberen var holdt op og på laegevagten siger den det samme. Men ALLLE andre jeg kender som kender til sygdommen siger det samme som dig..


    Hvad kan jeg sige?


    Give it a try :))...


    Nej, hvis din læge siger det, kan du vel rette dig efter det.. Men hvis du føler dig meget forurettet så spørg din læge - bed efter en begrundelse, eller henven dig til en udenstående læge og spørg ham (eller hende) til råds..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jeg synes du skal gå op til din praktiserende læge og spørge ham.


    Skadestuelæger og lægevagten er tit stressede og der kan hurtigt blive svaret lidt skråsikkert.


    Skadestuelægen og vagtlægen er mere obs på de mere akutte tilstande.


    Din praktiserende læge kender dig og ved sikkert også mere om den slags almindelige godartede
    sygdomme.

  • Jeg kender efter hånden en del der har haft kysse syge og der er meget forskellige hvad de får af vide.


    en af dem jeg kender, fik intet af vide - dog var det en meget mild omgang han havde han lå knap 3 under i alt kun. Han drak hurtigt efter uden nogen men.


    En anden jeg kender måtte absoult ikke drikke i 6-9 måneder efter, hans var også virkelig slemt, fordi der gik noget betændelse i benene samtidigt med så han kunne hverken gå, eller stå eller noget i 3-4 måneder.


    en tredje jeg kender, fik af vide hun godt måtte drikke, men hun syntes selv, at hun blev svimmel og fik det skidt de første 3 måender efter, hivs hun drak, så hun lod være.


    Den sidste fik af vide hun ikke måtte drikke et halvt år efter, - men det gad hun absolut ikke holde så under 10 dage efter hun kom ud af sengen drak hun sig stiv - ja klog har hun aldrig været. Dog var der vist heller ingen men efter det, eller nogen svimmelhed.


    så jeg kan kun sige, det vist er meget forskelligt om man må.

  • Jeg har selv haft det for 10 års tid siden, Og jeg måtte heller ikke drikke eller noget i op til et halvt år, Men jeg skulle have taget blodprøver hver 14 dag mener jeg det var.
    Og efter 3-4 måneder sagde lægen jeg kunne igen, Da det så normalt ud igen. Ved ikke om det stadig er sådan at man skal til lægen hver 14 dag. Men nej det sgu ikke sjovt at få fortalt man ikke må drikke et halvt år.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Da jeg havde denne sygdom. Fik jeg at vide at jeg ikke måtte drikke før mine levertal var normale igen. Så derfor fik jeg taget blodprøver ca hver 14 dag.

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Da jeg havde denne sygdom. Fik jeg at vide at jeg ikke måtte drikke før mine levertal var normale igen. Så derfor fik jeg taget blodprøver ca hver 14 dag.


    Ja det var levertalet, Havde glemt hvad det var de tjekkede, Kunne kun huske det med jeg var ved lægen. hehe. Det jo så mange år siden.


    Edit: Hvor lang tid gik der så med dig? Heller ikke et halvt år vel?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

    Rettet en gang, sidst af Susperia ().

  • Det med at drikke igen hurtigt har jeg fundet ud af at det har noget at gøre med om en milt og lever er hævet, det kan kendes ved at man får ondt i maven men helt sikkert gennem blodprøverne.. Så jeg håber bare på det bedste :boxed: Og så lige 3 dage efter min sommerferie er startet ;( Kan fandme ikk være mere uheldig hvis det er kyssesyge.

  • Quote

    Originally posted by Jacorik
    Det med at drikke igen hurtigt har jeg fundet ud af at det har noget at gøre med om en milt og lever er hævet, det kan kendes ved at man får ondt i maven men helt sikkert gennem blodprøverne.. Så jeg håber bare på det bedste :boxed: Og så lige 3 dage efter min sommerferie er startet ;( Kan fandme ikk være mere uheldig hvis det er kyssesyge.



    hehe kender det godt. Ca samme tid at jeg blev syg den gang. :( God bedring med dig

  • Quote

    Originally posted by recruit



    hehe kender det godt. Ca samme tid at jeg blev syg den gang. :( God bedring med dig


    Jo tak er ikke sikker endnu på at det er kyssesyge men jeg har alle de symtomer jeg kan finde om kysse på nettet ånær mavesmerter.

  • Quote

    Originally posted by Jacorik
    Det med at drikke igen hurtigt har jeg fundet ud af at det har noget at gøre med om en milt og lever er hævet, det kan kendes ved at man får ondt i maven men helt sikkert gennem blodprøverne.. Så jeg håber bare på det bedste :boxed: Og så lige 3 dage efter min sommerferie er startet ;( Kan fandme ikk være mere uheldig hvis det er kyssesyge.


    Det er jo bare at følge lægens råd, og så ellers få det bedste ud af ferien. Man kan jo altså stadig godt have det sjovt uden at drikke!!!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Det er jo bare at følge lægens råd, og så ellers få det bedste ud af ferien. Man kan jo altså stadig godt have det sjovt uden at drikke!!!


    - Anders



    Ja det kan man. Synes det er lidt sørgelig at det folk ser som det største problem ved denne sygdom. Nogle gange lyder det lidt som om at deres verden går under hvis de ikke kan drikke sig pisse fulde.... :boxed:

  • Quote

    Originally posted by recruit



    Ja det kan man. Synes det er lidt sørgelig at det folk ser som det største problem ved denne sygdom. Nogle gange lyder det lidt som om at deres verden går under hvis de ikke kan drikke sig pisse fulde.... :boxed:


    Vil nok mene at da du var 16 eller deromkring ville du nok tænke det samme...

  • Quote

    Originally posted by Jacorik


    Vil nok mene at da du var 16 eller deromkring ville du nok tænke det samme...


    Jeg har drukket en hel del i mine unge år (og drikker mig stadig i hegnet når vinden blæser min vej), specielt gymnasietiden, men jeg kunne og kan stadig godt feste uden at drikke hvis det skulle være. Desuden kan man jo også have et socialt liv uden at det nødvendigvis er druk. F.eks. tage på museum, i Tivoli eller hvad pokker man nu ellers finder interessant.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Nååre ja men man kan jo ikke tage ud og svømme eller lignende da pulsen ikk må komme op og køre i 4 uger efter feberen er stoppet, så man kan heller ikk se en gyserfilm i biografen.. Og ja fester hvor du er den eneste der render rundt og er 100% ædru er heller ikke fedt.