Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 25. juni 2007, 19:34

Hvis du vil "rette op" på den aktuelle kemi-karakter, så SKAL du vælge kemi B (eller A for den sags skyld).. Hvis du tager et supplerende kursus efter gym, hvor du får 12, er det STADIG dit gamle 2-tal der gælder..

.. og no offence, så er det også lidt vattet ikke at tage B-niveau, når du alligevel skal bruge det ;)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

22

mandag, 25. juni 2007, 20:43

Citeret

Originally posted by Dare_Devil
Hvis du vil "rette op" på den aktuelle kemi-karakter, så SKAL du vælge kemi B (eller A for den sags skyld).. Hvis du tager et supplerende kursus efter gym, hvor du får 12, er det STADIG dit gamle 2-tal der gælder..

.. og no offence, så er det også lidt vattet ikke at tage B-niveau, når du alligevel skal bruge det ;)

er du sikker? :S for så er der rigtig gode grunde til at overveje kemi b nu...

"Play like it's your last play!"

23

mandag, 25. juni 2007, 21:40

Citeret

Originally posted by Poco

Citeret

er du sikker? :S for så er der rigtig gode grunde til at overveje kemi b nu...

Ja, er 100 % sikker.. Har selv haft fat i studievejleder, fordi jeg syntes det var totalt gak.. Hun sagde så, at hvis man fx ikke var så skart til matematik og fysik, så kunne det betale sig at tage fagene på C-niveau (så er det ikke så svært = bedre karakterer) og efter gym tage dem op på A, fordi de efterfølgende karakterer ikke ville tælle i snittet..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

24

mandag, 25. juni 2007, 21:50

Hvis du overvejer at skulle ind på en af de fag der kræver kemi på B-niveau, så vil jeg råde dig meget kraftigt til at genoverveje dit valg af musik istedet for kemi - der er en grund til at B-niveau kræves...

Jeg tænker i denne sammenhæng ikke på snit (da dette dybest set ikke har en skid at sige, så længe man har nok til at komme ind). De 14 dages suppleringskurser til B-niveua er ikke meget værd andet end på papiret, og du vil få det noget lettere hvis du faktisk har dit B-niveau!!

/ask

PS.: Jeg har efterhånden undervist en del der ikke havde haft deres B (eller A) niveau og fik opgraderet via lyn-kurser - de har alle skulle kæmpe en del for at følge med....

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

25

mandag, 25. juni 2007, 22:05

En god ide kan være at snakke med din studievejleder om hvilke muligheder der er. Han/hun må da vide det.

Og ellers kan man sagtens tage kurser til et højere niveau diverse steder rundt om. En af mine venner havde C-niveau i kemi og skulle ind på lægestudiet. Han tog et lynkursus der varede 17 dage for at få det op på B og et aftenkursus (over et halvt eller helt år) for at få det videre til A. Men som Jacobask siger så er lynkursus altså noget der virker på papiret, men ikke særlig meget i praksis.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

26

mandag, 25. juni 2007, 22:06

Det virker da bare fuldstændig åndsvagt at ta et kursus EFTER gymnasieet når man kan tage det på B niveau imens man går på gymnasiet. Specielt når man nu ved at man skal bruge det.

27

mandag, 25. juni 2007, 22:09

Citeret

Originally posted by fhqwhgad
Det virker da bare fuldstændig åndsvagt at ta et kursus EFTER gymnasieet når man kan tage det på B niveau imens man går på gymnasiet. Specielt når man nu ved at man skal bruge det.

Det kommer jo an på hvad man har af planer efter gymnasiet, men ja, jeg vil da også sige at den bedste løsning umiddelbart vil være at tage det på gymnasiet.

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

28

mandag, 25. juni 2007, 22:42

kan godt forstå hvad I mener... men grunden til jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage Kemi B nu på gymnasiet er, at jeg stadig ikke er helt sikker på, hvilken studie jeg senere henne vælger. Den eneste studie, som jeg godt kunne tænke mig, der kræver kemi, er Nanoteknologi. Matematiske studier kræver ikke kemi, og har også musik & teknologi i tankerne... så overvejer stadig...

"Play like it's your last play!"

29

mandag, 25. juni 2007, 22:55

Citeret

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by Zaxzz
Ellers kan du gå om, hvis det betyder så meget... kan man ikke?

Har du først bestået eksamen, så tror jeg ikke det er muligt.

okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...

Hvis du tager B-niveau, så har C-niveau karakteren intet at sige - så vidt jeg ved.

30

tirsdag, 26. juni 2007, 00:28

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Citeret

Citeret

okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...

Hvis du tager B-niveau, så har C-niveau karakteren intet at sige - så vidt jeg ved.

Præcis ;).. Det er så til gengæld også eneste mulighed for at overflødiggøre karakteren :)

31

tirsdag, 26. juni 2007, 01:28

Citeret

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Citeret

Citeret

Præcis ;).. Det er så til gengæld også eneste mulighed for at overflødiggøre karakteren :)

I følge vores studievejleder og lærere på HTX hvor jeg går så virker det IKKE sådan i den nye reform.

Fx min studieretning har fysik B, det er blevet afslutet i år, men jeg har valgt på A niveau og vi har fået af vide at BEGGE karaktere kommer på!

Vi fik OGSÅ afvide, at vi kunne "risikere" at komme op både i fysik B og fysik A, - dog var sandsynligheden ikke så stor!

32

onsdag, 27. juni 2007, 23:45

Du kan nemt tage kemi B efter gymnasiet, men den karakter erstatter IKKE 02 på eksamensbeviset.
Hvis 02 i kemi C, betyder dit snit er 7,9, kan du tagealle fag om efter gymnasiet og få 12. Du vil stadig ikke kunne komme ind på en uddannelse som kræver et karaktergennemsnit på 8.
Så skal det være kvote 2 eller sådan noget.

Så jeg ville da overveje at tage det "om" i 3. g hvis du er sikker på at gøre det bedre selvfølgelig :D

ASUS A8N SLI
AMD Athlon 64 @ 4000+
GeForce 7800GT
1024mb ram
320GB Maxtor harddisk

Razer Copperhead @ Func F10.S

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.