• Hey tweakers


    Har idag været oppe til kemi eksamen, og sidder nu i stor fortvivlelse. Har nemlig fået 02, hvilket er langt langt under det jeg havde forventet. Og det kommer til at trække MEGET ned på mit afsluttende karakter i 3.g (hvilket er næste år) og kan muligvis risikere ikke at få det gennemsnit der skal til, for at komme ind på mit ønskede studie ;(. Så derfor vil jeg gerne spørge: er der en jordisk chance for, at jeg kan få rettet op det det karakter?


    Håber inderligt det kan lade sig gøre....


  • Ja, det ved jeg godt, men jeg tænkte mere at rette op på kemi-karakteret

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Har du først bestået eksamen, så tror jeg ikke det er muligt.


    okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...

  • Quote

    Originally posted by Poco


    okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...


    Du kan jo klage hvis du føler at karakteren er givet på forkert grundlag.
    Men det lyder umiddelbart ikke som om det er tilfældet? (No offence...)

  • Quote

    Originally posted by Zulu


    Du kan jo klage hvis du føler at karakteren er givet på forkert grundlag.
    Men det lyder umiddelbart ikke som om det er tilfældet? (No offence...)


    nej, det er ikke helt tilfældet... :rolleyes: min hjerne gik fuldstændig kold, og det er aldrig sket før...


    men jeg tænkte på noget: hvis man f.eks. skal ind på DTU's "Fysik og Nanoteknologi" linje, hvor gennemsnittet skal være 8,0 (så vidt jeg ved), og en af kravene er Kemi på B niveau... hvis man ikke har haft kemi-b, så bliver man nød til at tage ekstra-kurser for at få det fag på det niveau... vil eksamenerne fra de ekstra kurser så overskygge karaktererne givet for kami-c? hvis I forstår hvad jeg mener...

  • Kan du ikke bare få Kemi B der hvor du er nu..?! Så vil den karakter jo overskygge C-niveauet... Hvis du tar' et kursus efter gymnasium, så har du jo bare dit eksamensbevis fra gymnasium og dit kursusbevis.. Og der vil man jo nok kigge på det du har lavet sidst og på højest niveau.. Det vil jeg da tro i hvert fald..


    Men kan du ikke bare flytte over på et Kemi B hold til næste år??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by Poco


    okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...


    Du ka vist tage kemi B og få slettet din C nivaeus karakter, er dog ikke helt sikker

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Du ka vist tage kemi B og få slettet din C nivaeus karakter, er dog ikke helt sikker


    Jo det kan man, men måske er det for sent at vælge kemi B, når det er så sent

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty


    Jo det kan man, men måske er det for sent at vælge kemi B, når det er så sent


    En snak med rektor plejer at kunne gøre underværker (En klassekammerat fik foretaget et mirakel af rektor!!)


    Men kan man ikke bare ellers tage Kemi B efter gymnasie?

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    En snak med rektor plejer at kunne gøre underværker (En klassekammerat fik foretaget et mirakel af rektor!!)


    Men kan man ikke bare ellers tage Kemi B efter gymnasie?


    Jo, man kan godt tage kemi b efter gymnasiet, og tror også det er hvad jeg gør. Selvfølgeligt meget surt at det skulle gå sådan som det nu gik, men det kan jeg ikke rigtig lave om på nu. Mht Kemi B i 3.g: har også overvejet det, og ja, en samtale med rektoren kan gøre underværker, men vælger dog at have musik på B niveau næste år. Der er jeg i hvert fald sikker på et 12 tal :). Men mange tak for alle de gode råd.

  • Helt seriøst, hvis du skal have haft kemi på B er det da hjernedødt ikke at vælge det, når du kan.
    Tager du et højere niveau vil det også helt automatisk være den karakter fremfor den på C niveau.
    Hvorfor spilde tid på Kemi B efter din uddannelse, når du kan tage den nu?