Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 25. juni 2007, 15:16

Hey tweakers

Har idag været oppe til kemi eksamen, og sidder nu i stor fortvivlelse. Har nemlig fået 02, hvilket er langt langt under det jeg havde forventet. Og det kommer til at trække MEGET ned på mit afsluttende karakter i 3.g (hvilket er næste år) og kan muligvis risikere ikke at få det gennemsnit der skal til, for at komme ind på mit ønskede studie ;(. Så derfor vil jeg gerne spørge: er der en jordisk chance for, at jeg kan få rettet op det det karakter?

Håber inderligt det kan lade sig gøre....

"Play like it's your last play!"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Poco" (25.06.2007, 15:17)

2

mandag, 25. juni 2007, 15:19

Hvad var begrundelsen for karakteren?

3

mandag, 25. juni 2007, 15:22

At det var en noget usikker præstation, ikke nok fagudtryk... :rolleyes:

4

mandag, 25. juni 2007, 15:23

Hvad er det 02 svarer til på den gamle skala?

zepto 6224w \ 14.1''
c2d 1.66ghz \ 8600m gt

dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

www.kidsmythology.com

5

mandag, 25. juni 2007, 15:24

Citeret

Originally posted by Poco
Så derfor vil jeg gerne spørge: er der en jordisk chance for, at jeg kan få rettet op det det karakter?

Tja - få tilsvarende gode karakterer - du kan jo selv regne dig frem til hvilke karakterer du skal have for at få det ønskede gennemsnit.

MvK: 02 svarer til 6.

6

mandag, 25. juni 2007, 15:25

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Så derfor vil jeg gerne spørge: er der en jordisk chance for, at jeg kan få rettet op det det karakter?

Tja - få tilsvarende gode karakterer - du kan jo selv regne dig frem til hvilke karakterer du skal have for at få det ønskede gennemsnit.

MvK: 02 svarer til 6.

Ja, det ved jeg godt, men jeg tænkte mere at rette op på kemi-karakteret

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Poco" (25.06.2007, 15:27)

7

mandag, 25. juni 2007, 15:26

Ellers kan du gå om, hvis det betyder så meget... kan man ikke?

8

mandag, 25. juni 2007, 15:27

Citeret

Originally posted by Zaxzz

Har du først bestået eksamen, så tror jeg ikke det er muligt.

9

mandag, 25. juni 2007, 15:29

Citeret

Citeret

okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...

10

mandag, 25. juni 2007, 15:39

Citeret

Citeret

Citeret

okay... har nemlig kemi på c-niveau... kunne være man kunne rette op på det karakter ved at tage nogen kurser? jeg ved det ikke...

Du kan jo klage hvis du føler at karakteren er givet på forkert grundlag.
Men det lyder umiddelbart ikke som om det er tilfældet? (No offence...)

11

mandag, 25. juni 2007, 15:45

Citeret

Originally posted by Zulu

Citeret

Citeret

Citeret

Du kan jo klage hvis du føler at karakteren er givet på forkert grundlag.
Men det lyder umiddelbart ikke som om det er tilfældet? (No offence...)

nej, det er ikke helt tilfældet... :rolleyes: min hjerne gik fuldstændig kold, og det er aldrig sket før...

men jeg tænkte på noget: hvis man f.eks. skal ind på DTU's "Fysik og Nanoteknologi" linje, hvor gennemsnittet skal være 8,0 (så vidt jeg ved), og en af kravene er Kemi på B niveau... hvis man ikke har haft kemi-b, så bliver man nød til at tage ekstra-kurser for at få det fag på det niveau... vil eksamenerne fra de ekstra kurser så overskygge karaktererne givet for kami-c? hvis I forstår hvad jeg mener...

12

mandag, 25. juni 2007, 15:55

Kan du ikke bare få Kemi B der hvor du er nu..?! Så vil den karakter jo overskygge C-niveauet... Hvis du tar' et kursus efter gymnasium, så har du jo bare dit eksamensbevis fra gymnasium og dit kursusbevis.. Og der vil man jo nok kigge på det du har lavet sidst og på højest niveau.. Det vil jeg da tro i hvert fald..

Men kan du ikke bare flytte over på et Kemi B hold til næste år??

i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
iPhone 5, iPad 4.

13

mandag, 25. juni 2007, 16:01

Citeret

Citeret

Mener godt man kan gå om, så længe man ikke har fået huen på endnu.

14

mandag, 25. juni 2007, 17:04

Citeret

Citeret

Citeret

Du ka vist tage kemi B og få slettet din C nivaeus karakter, er dog ikke helt sikker

15

mandag, 25. juni 2007, 17:37

Smid dine karaktere ind i dette:

CLICKY TIL DL

Så kan du sidde og regne på det meget let, og lege med dine karaktere.

Mvh Mads :T

16

mandag, 25. juni 2007, 17:37

Citeret

Originally posted by shahid_2dk

Citeret

Citeret

Citeret

Du ka vist tage kemi B og få slettet din C nivaeus karakter, er dog ikke helt sikker

Jo det kan man, men måske er det for sent at vælge kemi B, når det er så sent

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 2600k@4.2 1,20 vcore watercooled - 8GB Kingston HyperX - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition watercooled.

17

mandag, 25. juni 2007, 18:03

Citeret

Originally posted by hot_fifty

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

En snak med rektor plejer at kunne gøre underværker (En klassekammerat fik foretaget et mirakel af rektor!!)

Men kan man ikke bare ellers tage Kemi B efter gymnasie?

18

mandag, 25. juni 2007, 19:00

Citeret

Citeret

Originally posted by hot_fifty

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

En snak med rektor plejer at kunne gøre underværker (En klassekammerat fik foretaget et mirakel af rektor!!)

Men kan man ikke bare ellers tage Kemi B efter gymnasie?

Jo, man kan godt tage kemi b efter gymnasiet, og tror også det er hvad jeg gør. Selvfølgeligt meget surt at det skulle gå sådan som det nu gik, men det kan jeg ikke rigtig lave om på nu. Mht Kemi B i 3.g: har også overvejet det, og ja, en samtale med rektoren kan gøre underværker, men vælger dog at have musik på B niveau næste år. Der er jeg i hvert fald sikker på et 12 tal :). Men mange tak for alle de gode råd.

19

mandag, 25. juni 2007, 19:04

Helt seriøst, hvis du skal have haft kemi på B er det da hjernedødt ikke at vælge det, når du kan.
Tager du et højere niveau vil det også helt automatisk være den karakter fremfor den på C niveau.
Hvorfor spilde tid på Kemi B efter din uddannelse, når du kan tage den nu?

20

mandag, 25. juni 2007, 19:07

Er der ikke noget med at man kan tage de der studenterkurser ? Kender en som også havde for lavt gns. da han var halvvejs i 3.g , han droppede ud og tager så det der studenterkursus ( som jeg mener det hedder ) Nogen der kan af- eller bekræfte mig i det her ? Ellers er det vel bare at snakke med din studievejleder.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.