BILLIGT BREDBÅND!! Erfaring med....

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Tja når det kommer til Kbh vil jeg gerne have den 3072/512 ;) NAM NAM


    øøh vil det ik være lidt smådyrt syns du?


    hvis det endelig er, hvorfor så ik bare fyre den af med 8192/1024 Kbit/s for 1039 pr mdr??? 8)


    hehe så når man vel ikke engang at blinke med øjet så har den loadet alle de sider man havde tænkt sig at gå ind under... :D

  • Quote

    Originally posted by Nik.dk
    flyt til malmø, min fætter bor derover og de får her engang nyt inet, 21/21mbit linie til skallet 350kr om måneden.


    Ja det er så sindssygt i Sverige.
    Jeg griner når jeg hører de danske politikere sige at Danmark er så langt fremme mht. Internet mv.
    Gu er vi da ej - herhjemme er ADSL standarden endnu.
    Sverige er mere eller mindre på vej over til ægte bredbånd.


    Jeg håber der snart sker noget her i Danmark - ellers flytter jeg sgu tili Malmö :P

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hvis de kom til KBH med de priser, så kunne de godt få en 4 Mbit / 1 Mbit kunde her. :))


    Har også lige kigget på deres site igen.
    Man får lyst til at overdrive helt vildt (bare fordi man kan) 8Mbit kunne også være meget fedt at sætte på sin sig herinde ;) *G*


  • ok hvis du så lige viste hvad du talte om så kunne det måske være noget om det, men nope.
    DK er MEGET længere fremme end .se er - kan du måske i Sverige tilbyde aDSL til 98% af alle borgerne! hmm nej - I sverige kan udbyderne næsten kvit og frit bruge de universitets backbone linier.
    De højre forbindelser kan typsik også kun leveres i meget få byer og KUN inden for ca 500 meter fra centralen.
    Hvor fedt er det at bo i et land hvor bare du bor 100meter for langt væk fra centralen må du nøjes med ISDN.... Det samme problem gælder for fiberforbindelser som igen også kun er i de store byer og kun der hvor det kan betale sig og igen er der igen garanti for at de selv har backbone nok til at trække det hele. Det problem er BredBåndsBolaget nu kommer i hvor mange af deres kunde ikke engang kan ramme 20Kb/sec hvis de skal hente ude fra Sverige af. Nu har BBB jo prøvet markedet af i DK og det endte op med et tab på ca 70 mio kroner.
    Og lad os ikke begynde på "ægte bredbånd" diskussionen her.
    Har et råd til dig - flyt! Der kommer til at gå mange år før der kommer fiber i DK

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hvis de kom til KBH med de priser, så kunne de godt få en 4 Mbit / 1 Mbit kunde her. :))


    hehe har da haft 4086/768 på min DSL og tjaa ret nice kan jeg sige *G* ;)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Har også lige kigget på deres site igen.
    Man får lyst til at overdrive helt vildt (bare fordi man kan) 8Mbit kunne også være meget fedt at sætte på sin sig herinde ;) *G*


    Jeps... :))

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    hehe har da haft 4086/768 på min DSL og tjaa ret nice kan jeg sige *G* ;)


    Lyder ikke så dårligt... :)) ... Ikke at jeg er utilfreds med min forbindelse, men det kan jo altid godt være lidt bedre. *ss*

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Lyder ikke så dårligt... :)) ... Ikke at jeg er utilfreds med min forbindelse, men det kan jo altid godt være lidt bedre. *ss*


    hehe jeps min 1Mbit kører skam også fint nok - 4Mbit var faktisk også en taste fejl *G* men hmm 430Kb/sec var nu ikke så dårligt igen

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2



  • hmm hvor har du lige den info fra med 100 meter ?
    for den passer NADA
    nu er det sådan en del af mine venner bor i malmø og de fleste af dem er lige sikftet til Bostream som levere 52/26 mbits linier helt op til 3 km fra en central hvis man så bor længere væk taber den jo klart meget af farten men det med 100 meter no no :)

  • Quote

    Originally posted by Disc0ne
    hmm hvor har du lige den info fra med 100 meter ?
    for den passer NADA
    nu er det sådan en del af mine venner bor i malmø og de fleste af dem er lige sikftet til Bostream som levere 52/26 mbits linier helt op til 3 km fra en central hvis man så bor længere væk taber den jo klart meget af farten men det med 100 meter no no :)


    Det er sikkert også uden telefoni ved siden af så kan man sikkert levere det op til 3km - men tjaa ikke den helt vilde dæknings radius aligevel. Og typiske vil der være et fald i linie som man som kunde aldrig ville mærke fordi man alligevel ikke vil kunne ramme 52Mbit downstream

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    Det er sikkert også uden telefoni ved siden af så kan man sikkert levere det op til 3km - men tjaa ikke den helt vilde dæknings radius aligevel. Og typiske vil der være et fald i linie som man som kunde aldrig ville mærke fordi man alligevel ikke vil kunne ramme 52Mbit downstream


    kan man ikk ramme 52mit i downstream hmm det ved jeg så med garanti man kan


    skulle lige med du siger der går mange år før der er fibre i danmark men det er jo ikk lige sandheden der ligger faktisk kæmpe fiber linier over det meste af dk allerede de skulle bare ledes ud til byerne

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    ok hvis du så lige viste hvad du talte om så kunne det måske være noget om det, men nope.
    DK er MEGET længere fremme end .se er - kan du måske i Sverige tilbyde aDSL til 98% af alle borgerne! hmm nej -


    Men du må så også indrømme at det er MEGET nemmere at dække flade Danmark med adsl,
    Sverige er jo lidt større og noget mere kuperet ;)

  • Quote

    Originally posted by WeedStream


    Men du må så også indrømme at det er MEGET nemmere at dække flade Danmark med adsl,
    Sverige er jo lidt større og noget mere kuperet ;)


    det er det skam også men i DK var det jo per lov besluttet af TDC SKULLE dække 98% af Danmark med aDSL - sådanne tiltag er der jo ikke i Sverige så hvis du bor på en central hvor de finder ud af det ikke kan betale sig så får du bare den "tjaa vi ville gerne men det kan ikke betale sig for os".

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Disc0ne
    kan man ikk ramme 52mit i downstream hmm det ved jeg så med garanti man kan


    skulle lige med du siger der går mange år før der er fibre i danmark men det er jo ikk lige sandheden der ligger faktisk kæmpe fiber linier over det meste af dk allerede de skulle bare ledes ud til byerne


    jaa der ligger ganske rigtigt mange fiber kabler i danmark men problemet ligger i hvem der ejer dem - mange er ejet af Banestyrelsen og NESA/ELsam og de er skam også begyndt i nogle byer men problemerne ligger i at få det helt ud til forbrugeren og det koster mange penge og tager måske op til 3-5 år før det er ude til en god del af befolkningen.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    jaa der ligger ganske rigtigt mange fiber kabler i danmark men problemet ligger i hvem der ejer dem - mange er ejet af Banestyrelsen og NESA/ELsam og de er skam også begyndt i nogle byer men problemerne ligger i at få det helt ud til forbrugeren og det koster mange penge og tager måske op til 3-5 år før det er ude til en god del af befolkningen.



    hehe øv regnet ikk med du vidste det hehe den kunne jeg ikk lære dig så :)