Qxl

  • Tja, tror man skal melde det.
    Det er vel det, som de har "Anmeld denne vare til vores kundeservice" til.
    Der inde under står der også under Begrundelse "Ulovlig Software Kopiering" Hvilket man må sige den auktion er.

  • problemet er at det har jeg gjort flere gange og der skete ikke noget så sendte jeg en mail til Qxl og deres svar var ikke ligefrem opmuntrende, her er deres svar.


    "Hej


    Tak for din mail.


    HAr du noget bevis for, at denne sælger ikke har rettighederne til det nævnte produkt?
    Når man melder en auktion går den ind til vores Fraud-team, som vurderer om der er belæg for at lukke auktionen eller ej. Vhis vi ikke direkte kan se at en vare er en kopi eller at auktionen ikke følger vore regler kan vi ikke blot lukek den - vi skal have en rimelig begrundelse. I dette tilfælde har vi intet der antyder at han ikek selv har rettigheder til at sælge varen - så hvis du har beviser er du velkommen til at sende dem til os.


    Med venlig hilsen
    Claus"


  • Jeg skrev følgende til dem for lidt siden:


    Hejsa QXL kundeservice.


    I et svar til en (anden) person som vil anmelde en ulovlig varer svarer I:


    "Hej


    Tak for din mail.


    HAr du noget bevis for, at denne sælger ikke har rettighederne til det nævnte produkt?
    Når man melder en auktion går den ind til vores Fraud-team, som vurderer om der er belæg for at lukke auktionen eller ej. Vhis vi ikke direkte kan se at en vare er en kopi eller at auktionen ikke følger vore regler kan vi ikke blot lukek den - vi skal have en rimelig begrundelse. I dette tilfælde har vi intet der antyder at han ikek selv har rettigheder til at sælge varen - så hvis du har beviser er du velkommen til at sende dem til os.


    Med venlig hilsen
    Claus"



    Jeg vil da prøve at bevise at Auktions nr. 508790994 højst sandsynlig er ulovlig:


    Sælger skriver selv at programmet MED en begrænsning på 5 mb sælges inkl. en guide/ et program til at fjerne begrænsningen.
    Allerførst kan man jo forestille sig at det jo ikke er uden grund at der er begrænsning på.
    Grunden til begrænsningen er at varen er en demo version, jeg citerer fra Bluesoleils hjemmeside:


    "
    Note: Each BlueSoleil version is free downloaded from BlueSoleil.com, and it works. But if your Bluetooth device is not licensed with this version, BlueSoleil will run with 5M Limitation (Amount of data). If you want to use it with no limitation, please buy it through the online purchase system, which only takes a few minutes."



    Så vi kan konkludere at der er noget meget mystisk, hvorfor sælger vedkomne ikke bare fuldversioner istedet for demoer med crack?


    Mvh. Shahid

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    ja Shahid man kan da håbe på at Qxl gør noget ved det, det ville være dejligt hvis de fik ryddet lidt op i alt det lort som er på Qxl med ulovlige ting og falsk bydere.


    Ud fra det TV program der var med dem hvor de mere eller mindre beskyttede dem der snød folk fordi de også selv tjener penge på det, har jeg ikke den store tiltro til at de reelt gør noget ved det.


    Kan ikke lige huske hvilket program det var.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Ud fra det TV program der var med dem hvor de mere eller mindre beskyttede dem der snød folk fordi de også selv tjener penge på det, har jeg ikke den store tiltro til at de reelt gør noget ved det.


    Kan ikke lige huske hvilket program det var.


    Ja jeg så også det program, var det ikke Basta over TV2 ?
    de tager sig også godt betalt for deres "service" for snart ikke så lang tid siden solgte jeg noget bundkort/cpu/ram og grafikkort, der kom jeg af med ca. 120kr. i succesgebyr :(

  • No offence, men hvorfor blande sig? Medmindre man har en økonomiske eller en anden relevant interesse, skal man kede sig ualmindeligt meget for at gide at skrive til qxl om ulovlige programmer der bliver solgt på siden...


    Det svarer lidt til at ringe til politiet fordi du er blevet overhalet med 150km/t på motorvejen, hvis du spørger mig.

  • Quote

    Originally posted by Yilar
    No offence, men hvorfor blande sig? Medmindre man har en økonomiske eller en anden relevant interesse, skal man kede sig ualmindeligt meget for at gide at skrive til qxl om ulovlige programmer der bliver solgt på siden...


    Det svarer lidt til at ringe til politiet fordi du er blevet overhalet med 150km/t på motorvejen, hvis du spørger mig.


    eller melde en der kører 150 km/t forbi en børnehave kl 8 om morgenen........sker der noget ulovligt har man vel pligt til at melde det.....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Ja meld det , men husk at næste gang i ser en HA eller 2 generations indvanderer stikke en uskyldig ned så anmelder i også det.
    Nej vel , det er så dejligt at sidde i sin sofa og anmelde alverdens ting bare man ikke skal stå til ansvar for sine handlinger.
    Og NEJ , det er ikke mig der sælger det lort på QXL.




    SMLDK

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    eller melde en der kører 150 km/t forbi en børnehave kl 8 om morgenen........sker der noget ulovligt har man vel pligt til at melde det.....


    Gu vil du ej.
    5 sek efter det er sket så har du glemt det eller siger" nå hvad fanden".



    SMLDK

  • Derfor har man stadig pligt til at melde en ulovlig begivenhed. Hvis du kørte bag en bil der slingrede kraftigt fra den ene side til den anden, så tror jeg ikke du ville ignorere det.


    Og jeg forstår ikke det du siger med ikke at anmelde et overfald. Hvis jeg så en person blive overfaldet, ville jeg da ringe til politiet med det samme, i stedet for at gå hjem, ligge mig i sofaen og tænke "det var bare ærgeligt for ham".


    Bare fordi du ikke gider at hjælpe andre med at undgå en ulovlighed, som i det værste tilfælde kan ende i en kæmpe bøde for køberne, betyder det ikke at andre er dumme fordi de hjælper.

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE


  • Det må være surt at være ligeglad med omverden :ph34r:


  • gad sq heller ikke at bøvle med det

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Nej, men hvis du havde været mor med 2 børn på 5 år der gik i den børnehave, ville du nok reagere anderledes. Det var jo kun et eksempel Fragman kom med

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

  • Quote

    Originally posted by Nice2u
    Nej, men hvis du havde været mor med 2 børn på 5 år der gik i den børnehave, ville du nok reagere anderledes. Det var jo kun et eksempel Fragman kom med


    whatever. Og ringe og melde en person der kører for hurtig er IMO waste of time, de gør intet ved det. Ved godt det er et eksempel

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by hot_fifty


    whatever. Og ringe og melde en person der kører for hurtig er IMO waste of time, de gør intet ved det. Ved godt det er et eksempel



    Det ved jeg nu ikke helt. Jeg fik da besøg fordi der var en som havde meldt mig.
    Jeg blev meldt for at køre stærkt ned af vejen hvor jeg bor. Og eftersigende så skulle jeg også nær have ramt ham som anmeldte mig.


    Han kunne huske hele nummerpladen på min motorcykel.


    Nu var det bare sådan at min mc var på værksted hele den uge. Så det kunne jo ikke rigtig lade sig gøre. (Værkstedet ligger ca 40km fra hvor jeg bor)


    Så har ikke hørt mere til det.

  • Quote

    Originally posted by Fragman


    eller melde en der kører 150 km/t forbi en børnehave kl 8 om morgenen........sker der noget ulovligt har man vel pligt til at melde det.....


    Det skader da ikke dig at han sælger en ulovlig vare? Derimod er det jo sindsygt at køre så hurtigt i en bil når det ikke er motorvej ;)

  • ser ikke ud til folk herinde forstår at udlede en pointe selv ud fra et eksempel.........

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.