Hjælp til Amish

  • Ja nogen der kan hjælpe mig med at finde en side hvor jeg kan finde noget om Amish? Skal være noget om hvorfor de er Amish og hvorfor de ikke skiter over og bliver "normale" som os andre uden alt det med intet elektricitet og det andet.

  • Wikipedia er din ven ;)


    http://en.wikipedia.org/wiki/Amish

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Fandt lige dette (også ved en søgning på google på få sek): http://www.800padutch.com/amish.shtml


    Jeg tror der står rigtig meget forklaret omkring amish.


    Så vidt jeg lige hurtigt kunne læse fra dette link og fra Fruitloops link er at Amish ikke ønsker at være en del af det ræs der er dagligdag for så mange andre. De vil have at der er tid til tingene og at tingene foregår i et tempo hvor der er tid til fordybelse.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Ja tak er også det jeg er nået frem til, den padutch hjemmeside har jeg også selv fundet og tror nok også det er fordi de ikke vil være med i det ræs. Men vil gerne have et stykke tekst hvor der dirkerte står at det er derfor.

  • Har du kigget på de eksterne links og kilder på den wikipedia side?


    http://en.wikipedia.org/wiki/Amish#External_links

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Originally posted by Jacorik
    Ja nogen der kan hjælpe mig med at finde en side hvor jeg kan finde noget om Amish? Skal være noget om hvorfor de er Amish og hvorfor de ikke skiter over og bliver "normale" som os andre uden alt det med intet elektricitet og det andet.


    Hvis du søger under "Rumspringa" burde det give dig en del svar. Det er en periode i en Amish liv, hvor han/hun kan gøre frit hvad de vil. Det ender gerne med druk, fester stoffer og meget andet, som de aldrig har prøvet før. Til sidst vender de fleste dog tilbge til Amish livet.

  • Elektricitet er mørk magi og de udøver kun hvidmagi xD ej jeg ved det sgu ikke...


    Fik grinet lidt ud når man hører en kvinde i radion, som er 50 år gammel snakke om at hun kun udøver hvidmagi og holder sig væk fra sortmagi? Hvaa faen skal hun ikke brændes? :P
    Hvis det fandtes var jeg sgu hoppet på "The Dark Side" rofl...
    May the force be with you, always... xD
    Nå men det var et lille emne skift :P

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe