edderkopper?

  • Hola Tweakers.


    Nu er sagen den at jeg bor i en kælderlejlighed, og der kommer satme mange edderkopper frem hist und pist..


    Er der noget man kan gøre for at 'gardere' sig mod dem, eller dræbe dem ? tænke på noget lidt alla en myrelokkedåse til edderkopper. :)



    Og bare at holde vinduer og døre lukket altid er ikke nogen mulighed, da det er rimlig varmt her nede i disse dage og da jeg er ryger skal der sq luftes ud...


    Pft.


    < Schultz

  • jeg mener faktisk at man kan få et lille apperat som udsender nogle høj frekvente lyde som skulle gøre at alt sådan noget kravl ikke kommer ind (inkl myg) men jeg ved ikke hvad den hedder eller hvor man kan købe den. og heller ikke hvor godt den virker

  • højfrekvent insekt skræmmeren -Virker ikke..


    Har ikke personligt prøvet, men det har vi hørt adskillelige sige.


    Jeg er glad hver eneste gang jeg ser en edderkop.. Min kære plante, Venus Fluefanger spiser dem med velbehag.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    højfrekvent insekt skræmmeren -Virker ikke..


    Har ikke personligt prøvet, men det har vi hørt adskillelige sige.


    Jeg er glad hver eneste gang jeg ser en edderkop.. Min kære plante, Venus Fluefanger spiser dem med velbehag.


    Havde også engang sådan en. Men den døde pludselig en dag... Jeg havde det med at smide hundredevis af fluer og myrer ned i gabet på den hver gang den havde fordøjet den før. Måske overfodrede jeg den... :(

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    højfrekvent insekt skræmmeren -Virker ikke..


    Har ikke personligt prøvet, men det har vi hørt adskillelige sige.


    Jeg er glad hver eneste gang jeg ser en edderkop.. Min kære plante, Venus Fluefanger spiser dem med velbehag.


    seriøst en plante der ælder fluer, edderkopper myg osv??

  • Quote

    Originally posted by Firedog


    seriøst en plante der ælder fluer, edderkopper myg osv??

    '
    Det er det man kalder en "kødædende plante". De findes desværre ikke i menneskestørrelse. Ellers kunne man jo holde dørsælgere og jehoveds vidner på afstand :D

  • Quote

    Originally posted by Freakshow


    Havde også engang sådan en. Men den døde pludselig en dag... Jeg havde det med at smide hundredevis af fluer og myrer ned i gabet på den hver gang den havde fordøjet den før. Måske overfodrede jeg den... :(


    Den er også lidt krævende.
    Det en surbundsplante.
    Hvis man vander den med alm. postevand, så bliver jorden hurtig for høj i PH-verdi, så derfor.. Regnvand.


    Desuden skal den ha vand hver dag for at leve optimalt, og gerne med en forstøver en gang imellem.
    Den lever i sump-områder, hvor der altid er tilgang til vand.
    Og sol.. Sol sol og sol. Den kan næsten ikke få nok.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Det ser desuden ganske blodigt ud, når man giver den en god stor tæge fra hunden af :crazyeyes: . Dog ikke noget den er glad for.


    Sorry for OT

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by Freakshow


    Havde også engang sådan en. Men den døde pludselig en dag... Jeg havde det med at smide hundredevis af fluer og myrer ned i gabet på den hver gang den havde fordøjet den før. Måske overfodrede jeg den... :(


    http://www.botany.org/bsa/misc/carn.html


    Do your plant a favor and do NOT feed it hamburger! Indigestion, rot may occur and usually your plant will die. Find a "just right" sized bug instead!

  • Well du har 2 muligheder.
    enten deo og ligther metoden og rist dem alle sammen.(det kan ikke anbefalés da den spray deo har det med at springe i luften når man leger med ild....)



    Eller køb en kat.
    vores jagter dem til de dør så der er både gratis motion til dyret og et jagt edderkoppefrit hjem.


    De store sorte edderkopper skal man btw altid tage med papir eller noget andet mellem sin hud og den.
    de stikker nemli hul på huden og det gør nade!!!
    har prøvet det kan ikke anbefales.


    ellers skal du finde dig en virkelig stor kors edderkop og evertale den til at bo i dit vindue. så vil den formegentlig æde alle andre der kommer i kontakt med nettet...


    Men he jeg er for et edderkoppe frit danmark!
    hader de ækle kryb.


    Hygge Dwmc


  • Hvis det er de der Angrebsedderkopper, så skal de godt nok være store før end de kan bide hul! Har personligt aldrig prøvet det i hvert fald, og mener selv jeg har fanget et par grumme. Senest var det en edderkop som jeg først troede var en lille mus, da jeg stod og gravede. (Så den kun lige i øjenkrogen)
    Det klammeste er når krybene er så store, at man kan mærke deres modhager på benene, når de kravler på en.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^


    eller et par dejlige billeder af edderkoppe bid


    eddkoppe bid


    FY for helvede 8o
    Har også fået fortalt om en edderkop som hvis man blev bidt gik der ca 2 måneder så var ens knogler rådnet væk og man ville være død efter kort tid. Så ens knogler rådner langsomt indefra.

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    Hvis det er de der Angrebsedderkopper, så skal de godt nok være store før end de kan bide hul! Har personligt aldrig prøvet det i hvert fald, og mener selv jeg har fanget et par grumme. Senest var det en edderkop som jeg først troede var en lille mus, da jeg stod og gravede. (Så den kun lige i øjenkrogen)
    Det klammeste er når krybene er så store, at man kan mærke deres modhager på benene, når de kravler på en.


    Endnu værre at kunne høre dem gå på trægulvet. Om det så er en skrøne skal jeg ikke helt kunne sige, men de store brune (måske de der jagtedderkopper) skulle godt kunne høres. :ph34r: