Getmore og RMA

  • Hey folkens...


    Jeg er i den meget uheldige situation at jeg har købt en GeForce 8800GTS 640mb grafikkort fra Getmore.dk, som desværre er defekt.
    Jeg sendte med det samme mit kort tilbage til getmore, og regnede med at få et nyt med det samme da jeg ikke havde haft kortet i 14 dage. Men sådan skulle det ikke være, det hele har været et helvede ved getmore.
    Jeg sendte mit kort ind til dem, og 8 dage senere får jeg en mail hvor der står at de har konstateret præcis samme fejl som jeg havde skrevet tli dem at der var. Derefter får jeg at vide at det skal tage 14 dage mere før de vil sende mig et nyt grafikkort, og det gjorde mig bare mere gal...
    Ud over dette skal jeg selv betale den fragt som det kostede mig at sende grafikkortet tilbage til dem, og sådan mener jeg ikke loven er når der er gået under 14 dage og det omhandler en defekt varer fra getmores side...


    Kan Getmore virkelig tillade sig at bruge så lang tid på denne sag, når jeg har 14 dages fortrydelsesret og derfor burde få et nyt grafikkort med det samme???


    Jeg vil meget gerne høre om der er nogen der har haft samme oplevelser med Getmore, for jeg mener seriøst ikke at de kan tillade sig alt dette.

  • Quote

    Originally posted by milan
    Jeg mener også at det er sådan det fungerer med fragten, men hvis man skriver det til Getmore, så siger de bare at man selv skal betale...
    Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan tage over 3 uger at bytte et defekt grafikkort...


    jeg havde samme problem med compumail for nogle år siden, da de ikke ville refundere fragten for en bærbar jeg havde til rma der var mange mails frfem og tilbage og de blev ved med at skrive at de ikke ville betale for fragten, men efter jeg havde kontaktet forbrugerstyrelsen og skrev til compumail at jeg havde snakket med en af deres advokater om det og jeg havde 100% ret så vendte de lige 180grader og overførte pengene næste dag.


    og til det med grafikkortet, det kan jo være at de ikke har flere på lager ?

  • Quote

    Originally posted by milan
    Jeg mener også at det er sådan det fungerer med fragten, men hvis man skriver det til Getmore, så siger de bare at man selv skal betale...
    Jeg kan bare ikke forstå hvordan det kan tage over 3 uger at bytte et defekt grafikkort...


    Mht. fragten, så henviser du dem bare til Købelovens §78 stk. 4 hvori det fremgår, at afhjælpning/omlevering bl.a. skal foregå uden udgift for forbrugeren.

  • Quote

    Originally posted by milan
    Det sære med hensyn til grafikkortet er bare, at jeg an se på deres hjemmeside at de har det på lager...


    getmores lager status skal du så ikke regne med passer en daim :)

  • Har lige fået mit kabinet igen som har været til RMA i næsten 2 måneder..Selv om der bare var en stor flænge i det og de fik det tilbage lige efter jeg havde modtaget det!


    Dem handler jeg ikke hos mere!

  • ang tiden for rma så er de i deres gode ret til at sende det til dem der har lavet det og se om det kan betale sig at reparere, og derefter sende dig det reparerede kort.......14 dages reglen har INTET med RMA at gøre....det er en online-returret, hvor man selv betaler fragten hvis man har fortrudt et køb.


    RMA: dette må som allerede skrevet ikke koste dig en øre i sidste ende......det står selv i købeloven. så har du lagt penge ud til fragt, og har kvittering på det, så skal de godtgøre dig det.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ang tiden for rma så er de i deres gode ret til at sende det til dem der har lavet det og se om det kan betale sig at reparere, og derefter sende dig det reparerede kort.......14 dages reglen har INTET med RMA at gøre....det er en online-returret, hvor man selv betaler fragten hvis man har fortrudt et køb.


    RMA: dette må som allerede skrevet ikke koste dig en øre i sidste ende......det står selv i købeloven. så har du lagt penge ud til fragt, og har kvittering på det, så skal de godtgøre dig det.


    Øh forkert.


    Hvis han sender, det inden de 14 dage er gået kan han bruge sin 14 dages returret, og skal slet ikke igennem en RMA. Lige meget hvor defekt produktet er.


    Men Getmore er et lortefirma. Jeg måtte også true dem med bål og brænd for at få 13.000 kroner tilbage, som de skyldte for en returneret bærbar.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    ang tiden for rma så er de i deres gode ret til at sende det til dem der har lavet det og se om det kan betale sig at reparere, og derefter sende dig det reparerede kort.......14 dages reglen har INTET med RMA at gøre....det er en online-returret, hvor man selv betaler fragten hvis man har fortrudt et køb.


    RMA: dette må som allerede skrevet ikke koste dig en øre i sidste ende......det står selv i købeloven. så har du lagt penge ud til fragt, og har kvittering på det, så skal de godtgøre dig det.


    Så vidt jeg husker, så skal firmaet også betale fragten tilbage til dem hvis du fortryder dit køb indenfor de 14 dage, eftersom at der er tale om fjernkøb hvor du ikke har mulighed for at se på varen før du køber den.


    EDIT: Lidt der underbygger det: http://www.computerworld.dk/art/38303


    Så mangler vi bare at Burger finder hvor det står henne i købeloven ;)

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Så vidt jeg husker, så skal firmaet også betale fragten tilbage til dem hvis du fortryder dit køb indenfor de 14 dage, eftersom at der er tale om fjernkøb hvor du ikke har mulighed for at se på varen før du køber den.


    EDIT: Lidt der underbygger det: http://www.computerworld.dk/art/38303


    Så mangler vi bare at Burger finder hvor det står henne i købeloven ;)


    Du har næsten ret ;)


    Når man anvender sin returret skal butikken også betale den fragt man oprindeligt har betalt for at få varen.


    http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pre...ne-fortrydelse/

  • Getmore og RMA er langt fra et synonym, det tog 3 måneder at få byttet en 19' Acer TFT, først de sidste 10 dage havde Acer den så vi ku' få den igen.
    Getmore RMA? HAH! Det er det jeg kalder en praktiseret Joke!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe