Advarsel om SHG

  • Hej.


    Jeg syntes lige jeg ville advare andre om SHG.dk metoder. jeg har i mange år handlet hos SHG.dk, og været meget tilfreds. Lige indtil jeg købte en ny acerskærm. Dvs, jeg betalte for en ny, men fik en med fedtfingre og maglende beskyttelses cover (dem som har købt acer skærme ved havd der menes) tapen der skulle holde det cover sad der endnu. Jeg kontaktede SHG, og bad om at blive kompenseret, da skærmen ikke var det som jeg havde bestilt. Deres begrundelse for ikke at kompensere noget var at købelovens mulighed for 14 dages retur ret ikke skulle belaste deres økonomi. Jeg bad ikke om noget bestemt beløb, 50kr have været acceptablt, da skærmen for så vidt ikke fejler noget, men princippet i at man tror man køber noget helt ny. Jeg ved ikke om andre har det ligesom mig, men den følelse og lugt der er når man pakker nyt og ubrugt hardware ud, det skal bare være der, og det må jeg sige mangler når man står i denne situation. SHG.dk sagde jeg altid kunne benytte mig af de 14dages retur ret, men så skal men ulejlige sig afsted på posthuset, betale for at sende en skærm (80-100kr??) i det hele tage temmelig besværligt. Skulle de så vælge at refundere din porto, på en check, så skal man igen i banken og hæve. Alt i alt en ærgelig oplevelse med SHG.


    MED ANDRE ORD, NÅR DU HANDLER HOS SHG.DK SÅ KAN DU IKKE VÆRE SIKKER PÅ DET DU FÅR ER 100% NYT. FOR DE GØR IKKE OPMÆRKSOM PÅ DET ER ET OMBYTTER PRODUKT:

  • jeg har også dårlig erfaringer med dem


    Bestilte noget fori fredags, med lørdags ekspress... fik det så fredagen Ugen efter... flot shg... flot, det var på lager, de belv bare ikke sendt, men alle klistermærkerne er på det, så det er ikke post.dk skyld

  • nu har jeg handlet meget ved shg og har aldrig oplevet en dårlig service , det kan jo være et tilfælde med disse ting ,
    så har kun gode erfaringer med dem , men man bliver nok behandlet af dem som man behandler shg 8)

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Har kun 100% gode erfaringer. Og har nok købt for 100.000 kr igennem tiderne hos SHG.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Har heller aldrig haft en dårlig service med demoverhovedet, altid super service og pisse hurtigt..


    Kan da huske engang, hvor min WD raptor gik død, så skulle min far ind med den til RMA.. Da han kom, tog de den, og bad ham vente, 5 min senere kom de ud med en splinterny raptor.. Det kalder jeg dælme god service..


    Har købt for lidt over de 20.000, og hvis jeg kan, så vil jeg ALTID handle der.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

    Rettet 3 gange, sidst af AbeTis ().

  • Quote

    Originally posted by Svan
    [quote]Originally posted by celfa
    Har kun 100% gode erfaringer. Og har nok købt for 100.000 kr igennem tiderne hos SHG.


    er nok nærmere de 200.000 men aldrig dårlig service

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • jeg har heller aldrig haft dårlig oplevelse, min konto er på 85000kr. Men så sjuskede de lige med at klargøre sådan en ombytter skærm. jeg vil sg ha nyt når jeg bestiller nyt. Hvis jeg ville have brugt, så kiggede jeg i den blå avis.

  • Jeg kan nu nikke genkendene til den dårlige service de første par posts omtaler.


    Der har også været en tid hvor man ved shg fik det man betalte for, men det er ved at være et par år siden. Jeg handler der ikke længere medmindre jeg ikke kan få det jeg skal have andre steder. Jeg køber hellere i en anden butik (endda i udlandet hvis det er nødvendigt) end jeg handler hos shg.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Ja ærlig talt, så mener jeg man som forbruger skal have valget om man vil købe nyt eller brugt. Ofte er det sådan, at man kan købe returnerede varer til en mindre reduktion i prisen.


    Og ja jeg kunne da bare sende den retur, men det kan ikke gøres uden jeg bliver påført en udgift i form af en ekstra porto regning, ca 100kr. plus jeg skal køre 12 km og bruge tid på at stå i kø på posthuset.

  • Quote

    Originally posted by TheOriginalTB
    Utrolig så lidt der skal til for at nogle vælger at hænge et firma ud..


    Hvad havde du tænkt dig at de skulle gøre ved alle de varer der får retur efter 14 dage? Smide det ud? Sælge det med tab?


    De fleste professionelle firmaer tager højde for sådanne ting når de sætter avancen, så de har råd til at sælge det som demo/åbnet vare. Men uanset hvad de gør, ville jeg mene de som minimum burde undskylde forseelsen og give gutten et gavekort på 50kr eller sådan i deres butik - de skal jo mærke varen som 'ikke ny' hvis den ikke er ny.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Tror nu at denne policy er en del af forretningsmodellen for alle i branchen, ellers kan det ikke løbe rundt. Der er utrolig stor konkurrence og det kommer os forbrugere til gode, bagsiden af medaljen er så bl.a. sådan nogle situationer som No.5 er udsat for. Det er ærgerligt og jeg har da også selv oplevet at få tilsendt produkter som helt øjensynligt er en tidligere fortrydelsesret, men sådan er det bare....


    Alternativ synes jeg mere man skal se lidt på lovgivning, synes 14 dages reglen er helt håbløs, folk som handler på netten ved sku udemærket hvad de handler og hvis de ikke ved det så må de jo bare handle i en butik hvor de har mulighed for at tjekke varen ud inden køb.


    Men at hænge SHG ud på denne baggrund er ikke fair, alle internetbutikker gør det i mere eller mindre grad.... tænk fx på TDC mobil som også sælger "fortrydelses"-telefoner som nye...