pixmania tilbageholder mine penge - hvem skal jeg kontakte? (altså myndigheder)

  • hej


    jeg har for lidt over en måned siden lavet et køb ved pixmania som jeg så annullerede 2 dage efter, da jeg havde læst på dr.dk/kontant at der var en ussel forhandler... problemet er bare at de ikke vil betale mig mine penge tilbage før de har modtaget varen tilbage på deres franske lager. Varen blev afsendt fra et posthus i dk for 11 dage siden (efter at pakken havde lilgget på posthuset i noget tid).


    jeg mener ikke de kan kræve at få pakken tilbage på deres lager før de betaler mig mine penge - for jeg har jo aldrig rørt pakken! jeg har absolut intet ansvar knyttet til den pakke... desuden går der sikkert en uge efter pakken er kommet til deres lager før de behandler den og jeg så får mine penge - det kan bare ikke være lovligt at der skal gå 5-6 uger efter en annullering før jeg får mine penge igen...


    hvem kontakter jeg i min situation? - jeg har kigget på forbrugerrådet men de tager 160kr. for at køre en sag og jeg vil desuden helst undgå selv at skulle bruge tid på sagen... Nogen forslag?


    ps. hold jer fra pixmania!!!

  • Eftersom de har sendt pakken er det vel fair nok.. Men har bortset fra det kun gode erfaringer med dem.. Men ok, så tit handler jeg der heller ikke ;)

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^
    Kunne godt være i lige skulle se det her:


    http://www.forbrugereuropa.dk/…-dr1-kontant-om-pixmania/


    Er det ikke det han skriver, at han har set? :boxed:

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Krapylet^


    Læste det vidst lidt for hurtigt igennem, my bad :O


    jeg har ikke set indslaget før så tak for linket :D - jeg kunne dog ikke se det, da det ikke fungerede ordenligt på min pc :(


    tak for jeres svar - især dig PhilipE - jeg vil kontakte min bank snarest

  • Quote

    Originally posted by PhilipE
    Bare lige husk, at de stadig skal have penge for forsendelse og div. gebyrer (hvis der er nogle)



    Nej de skal ikke.
    Det har været på tv for ikke så længe siden at du også kan forlange penge for at sende det retur , lidt unfair , men reelt nok.




    SMLDK


  • Jeg mener, at man skal betale for at de har sendt varen til én.
    Tror du mener at, jeg mente at man selv skulle betale for at sende den tilbage til forhandleren?


    Da han jo ikke har hentet den på posthuset, skal han jo ikke betale for at sende den tilbage, da den automatisk bliver sendt tilbage efter noget tid.

  • hmm okay, synes bare jeg har læst på diverse webshops, at man skal betale for det.
    Men så er det jo godt, at man ikke kan fralægge sig sine rettigheder, ligemeget om man vil det eller ej. :)

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Når man anvender sin returret skal butikken også betale den fragt man oprindeligt har betalt for at få varen.


    http://www.forbrug.dk/presse/n…ser/kampagne-fortrydelse/


    ja ;) det er korrekt, og det giver ingen mening, at virksomheden skal betale for at en kunde fortryder et køb...


    totalt forfærdeligt...



    Til ejer af tråden, så svarer det til, at du benytter din 14 dages returret, så du kan først få dine penge tilbage, så snart de har modtaget varen..

  • Ja i mine øjne er det forkert at sælger skal betale for at jeg fortryder et køb , men er sgu fair de betaler vedr RMA , men er megettttttttttt svært at få dem til at efterleve det , har kun været ude for Studiedata , de gjorde det UDEN jeg bad om det :hb: :hb: :hb:




    SMLDK