Indrømmer "ørnen fra herning?"

  • Jep, var han.


    Ved ikke hvad jeg skal mene. Han har løjet og benægtet det med hård hånd, dog har stort set alle ryttere vel taget det dengang?

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Det må satme være sværdt det han gør der han er sku tæt på at flægge en tåre...
    synes det er flot af ham ville ikke selv kunne klare det pressemøde hvis jeg var ham..

    This post has been edited 176 time(s), it was last edited by FarFar^


    The Answer to Life, the Universe, and Everything = 42

  • Har der på nogen tidspunkt være tvivl om at næsten alle (hvis ikke alle) der vandt et af de store cykelløb i 90'erne var dopet på en eller anden måde?


    Jeg synes det er fint han står frem og siger det, man han havde heller ikke noget valg, mange af dem han kørte med (og vandt over) er jo stået frem og tilstået at de var dopet netop under turen 96.


    Som jeg ser cykel sport - den der vinder er den der tager det prestations fremende stof der ikke kan spores :)

  • Tillader mig lige at kopiere en kommentar jeg selv har skrevet et andet sted, om samme emne.


    Jeg har et lidt spøjst forhold til alt det her med de gamle spøgelser der skal ud af skabet nu. Det virker ret ligegyldigt, forstået på den måde - hvorfor lyve om det i 11 år før man går til bekendelse?


    Selvfølgelig skal sporten være ren, men hvad vil de gøre ved det nu han har indrømmet? De kan ikke tage sejren fra ham og give den til en anden, for alle de andre var også fulde af krudt. Og når de nu har konkurreret på lige vilkår, så må han jo stadig være den bedste eftersom han vandt. Og skulle den påståede hæmatokritværdi være sand, så var han sikkert ikke i live i dag, men død af en større mængde blodpropper.


    Men selvfølgelig er jeg også tilhænger af en ren sport, jeg finder det bare underligt at gå så meget op i fortiden som der bliver gjort lige for tiden - fremtiden er trods alt den vigtigste.

  • Det nemmeste ville være at legalisere doping og dermed gøre det til et tilvalg.
    Det er jo selvfølgelig ikke muligt da det mere eller mindre ville gøre det til et krav at dope sig.
    Men doping er en realitet i cykkel sporten og de kan ikke gøre den "ren" med mindre de chekker alle ryttere forr alt ved hvert løb og for hver løbs dag...


    Men hey dopet eller ej vi elsker vores ørn...

  • Som flere også har skrevet, så kommer det vel ikke bag på nogen!


    Hvad han så end mener han får ud af at stå frem er noget helt andet, det er selv. det mindst skadelige tidspunkt, idet der i tiden er en "udrenselses" tendens, som går at han bare er en af mange.


    Mht. til at legalisere doping - det tror jeg vil ende ret galt. En af de ting der holder folk i tøjler er chancen for at blive taget, og derved begrænses forbruget allerede en del. Hvis det blev givet fri tror jeg ikke at der ville gå lang tid får de første dødsfald som følge af OD ville dukke op.


    Det ku' da være skægt om man begyndte at se "team Feizer", "team NOVO" eller lign. og så er der bare åben konkurrence for at finde den meste effektive cocktail....


    /ask

  • Som der allerede er blevet sagt, så var alle jo dopet i grove træk.
    Virker lidt mærkeligt at holde det skjult i 11 år, men det er da bare flot at han tør stå frem og sige det, men mon ikke folk havde regner det ud selv hvis fx nr. 2 var dopet?