Forslag: MMORPG-sektion på Tweak.dk

  • Fik lidt en idé, at det måske kunne være en idé, at lave en forum-sektion, kaldet MMORPG.


    Den kunne placeres på den plads, som World of Warcraft-sektionen nu har. Og WoW-sektionen kunne så være et sub-forum af denne.


    Man må et eller andet sted erkende, at MMORPG har opnået særstatus blandt gamere. Stort set alle jeg selv kender, som spiller computer, spiller et eller andet MMORPG-spil.


    Pointen med et sådan forum ville være, at man kunne lave en underkategori for hvert nyere og populært MMORPG spil. På den måde vil man tilgodese alle Tweakere, der spiller den slags spil. I stedet for at det pt. kun er WoW der får lov. Nu ved jeg godt, at det i sin tid var pga. 'samarbejdet' mellem WoWDanmark og Tweak, der lagde grundlaget for dette forum. Men da dette ligesom ikke er aktuelt længere, men WoW forumet stadig er her, så synes jeg det ville være fornuftigt, at give andre spil noget spalte-plads også.


    Fx Lord of the Rings Online, Age of Conan, Warhammer osv. De store titler.


    Man kan evt. bruge lidt tid på, at diskutere hvorvidt et nyt spil fortjener et sådan forum. Dette kunne evt. gøres i form af offentlig afstemning, hvor brugerne af dette site/forum kommer til orde.


    Grunden til, at jeg selv synes, at spil som disse fortjener den plads og opmærksomhed er, at der i denne slags spil er så mange forskellige ting, at tage fat på. Tag blot det nuværende WoW forum. Der er generel snak, crafting, pvp, guilds og meget mere. Dog kunne man evt. trække nogle af foraerne sammen, så det ser mindre overvældende ud.


    I bedste fald, kunne dette jo også medvirke til at spillere bliver ført sammen, når de ser, at der rent faktisk er andre herindefra, der spiller deres spil.


    I værste fald, vil jeg gerne stille mig selv til rådighed mht. vedligeholdelsen osv. af disse fora.


    Hvis dette skulle "forsøges", kunne man jo starte ud i det små. Der er mange, mange titler, og man kunne evt. sige, at man ville åbne 4-5 underkategorier. Dvs. lave et sub-forum for i alt 4-5 spil (til at starte med). Så er det jo også nemt, at tilføje flere spil senere hen, hvis behovet er derefter.


    Kom endelig med kommentarer og yderligere forslag til denne idé.


    Beklager, at tråden er lidt skidt skrevet. Men idéerne hobbede sig næsten op da jeg var undervejs, med at skrive den. Så det gjaldt bare om at grifle dem ned, mens de var der ;)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Syntes det er en rigtig god idé.


    WoW Forum virker ikke aktivt nok til at fortjene en hel sektion Plus en masse undersektioner.
    Syntes vi helt klart burde gøre plads til flere af de nuværende og kommende MMOs.


    Men tror ikke afstemninger bliver nødvendige. Antallet af MMOs er ikke voldsomt høj, hvis man altså
    undlader at tælle de kinesiske grinder MMOs og de gamle MMOs som er ved at dø ud. Så der burde være riglig plads til en stor del af de nuværende og kommende spil.


    Men så skal man jo også lige være lidt obs på disse forums, så de pågældende mods ved hvad der er lovligt og ulovligt i spillene. Hvis nu nogen prøvet at give sin konto væk i måske et uspecificeret MMO, så ser en mod det og lukker det pga. af WoW efaring selvom måske det pågældende MMO tillader det.
    ( Lyder måske lidt underligt, men bare noget jeg selv syntes .... )


    ( Håber forresten ikke jeg trådte dig over tæerne i den anden tråd, ellers undskylder jeg )

  • Så længe du supporter min idé er alt OK :9xo


    Ej, det skal du ikke tænke på ;)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Yes sir, syntes egentlig også det er en ret god ide.


    Men hvorfor er det wow samarbejde ikke aktuelt længere? Eksisterer wow siden ikke længere eller hva?


    Nope.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Er helt klar også med på ideen, der er mere der ude end WoW.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Det kunne måske være en fin idé. :) Men i det lange løb, bliver det måske lidt uoverskueligt, i takt med at der udkommer flere og flere spil...?


    Ja, men kun nogle få titler stikker for alvor ud. I vor tid, er der jo også kun få titler der har stor kaliber.


    Fx EQ2, Guild Wars, DAoC, City of Heroes/Villains, EVE og WoW, LotR.


    Så kommer der snart AoC og WAR.


    Naturligvis bør man vælge. Vil heller ikke forvente, at puljen af spillere her på sitet er så stor, at man med rette vil få gang i forums svarene til alle disse spil.


    Derfor vil jeg også mene, at det er vigtigt, at forhøre sig blandt brugerne, og prøve at finde ud af, hvorhenne der måtte være et behov for det. Det kan fx være, at det kun er meget få der stadig spiller EQ2. Så lader vi EQ2 stå tilbage, og vælger at sætte et Guild Wars forum op.


    Det er måske lidt omstændigt. Men det skulle da være til at finde ud af.


    Om ikke andet, kan man da bare kaste sig ud i det, og lave de forums der nu bør være. Så har folk muligheden, hvorvidt der så er mange der spiller dét spil eller ej.


    Tror faktisk ikke det bliver uoverskueligt. Hvis de 1. underkategorier blot hedder spillenes titler. Så tror jeg folk hurtigt vil kunne finde præcist det spil de leder efter.


    Synes ihf. det er værd at forsøge ;)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Det kunne måske være en fin idé. :) Men i det lange løb, bliver det måske lidt uoverskueligt, i takt med at der udkommer flere og flere spil...?


    Jeg tror ikke det er så slemt. man kan jo se det som en slags portal, hvor hvert spil så har et link, og deres "egen" forum-forside.

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Jeg tror ikke det er så slemt. man kan jo se det som en slags portal, hvor hvert spil så har et link, og deres "egen" forum-forside.


    Nemlig. Nogle gange må man jo også gå på kompromis med det 'yndige'. Til fordel for funktionalitet og rummelighed.


    :P


    Ser man mange andre forums, så vil jeg da mene, at Tweak fortsat ser meget flottere og overskueligt ud. Og at det sagtens kan bære en sektion der ser ud på den omtalte måde.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Det svarer jo egentlig bare til at rykke wow-sektionen et hak ind og kopiere den ud med andre navne ;)

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Det svarer jo egentlig bare til at rykke wow-sektionen et hak ind og kopiere den ud med andre navne ;)


    Nemlig. Var også det billede jeg havde i hovedet af det.


    En sideting - jeg ville selv fjerne nogle af de moduler der er i WoW-sektionen. Fx er det både noget der hedder PVP og Battlegrounds. Men det er jo lidt det samme. Så det ville jeg smelte sammen. det er måske lige voldsomt nok som det er nu.


    Mht. andre spil, hvis de måtte komme, så ville jeg nok også ligge ud med, at lave ét forum for hvert spil. Altså at lave noget der hedder "Generelt", som det eneste, efter man har trykket sig ind på et spils forum. Så kan man altid føje flere kategorier til efterfølgende - efter behov. Det ville også være grimt, at bruge den samme skabelon over hele linjen, da ikke alle spil har de samme facetter og indhold. Det handler jo om, at hvert spil skal have et forum, der passer præcis til dét spil.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Synes jeg også lyder som en rigtig god ide. Jeg er begyndt at møde rigtig mange tråde omkring forskellige MMORPG's i Spil og Programmer sektionen, tråde der som regel med at blive ret lange så det ville jo være ret fedt at de kunne komme i samme afdeling som WoW og hvad der ellers skulle dukke frem af nye spil!
    Måske også at de der browserspil some Ogame og hvad de nu ellers hedder fortjener en lille subkategori under den nye afdeling hvis den bliver aktuel.


  • I det hele taget tror jeg det ville være nok at have et underforum pr. spil. Også for WoW. Så meget bliver der jo heller ikke postet i de forskellige wow-forums, hvis der blot var et forum, under mmo's, der hed wow, tror jeg det ville være fint.

  • Gør mig ikke det store. Hvis der ikke kommer flere "hoved forums" Så kan i lave så mange subs forum som i lyster ;) Tjekker alligevel aldrig wow sektionen.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2