Telia Xpress

  • Hej..


    Jeg købte en telefon med et Telia Xpress abonnement for over 2 år siden. På daværende tidspunkt var jeg 17 år og kunne derfor ikke selv underskrive, så derfor skrev min storebror under. Nu er han flyttet hjemmefra og derfor fik vi ændret navnet i abonnement fra Ulrik Heitmann Jensen til Mads Heitmann Jensen. Det tillader de sig at tage 100kr for.. Men det er også fair nok. Det jeg er blevet hidsig over, er at:


    Abonnements månedes pris falder fra 120kr til 80kr til 60kr hvert halve år. Og jeg havde batalt 60kr for abonnement det sidste lange stykke tid.


    Nu idag, fik jeg en regning ind af døren hvor jeg skal betale 120kr igen...altså forfra! :boxed: Ringede ind og klagede over det, men "de nulstillede abonnement når man tog navneskift på regningen".. Så nu skal jeg batele 600kr indtil mit abonnement er på normal takst igen X(


    Hvad helvede skre der, mand? :boxed:


    Mvh

  • de må have en side med vilkår inde på deres hjemmeside.


    hvis ikke det står i deres vilkår, så må de ikke gøre dette, og du kan derfor forlange at få dit 60kr.s abonnement tilbage

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Foxx
    de må have en side med vilkår inde på deres hjemmeside.


    hvis ikke det står i deres vilkår, så må de ikke gøre dette, og du kan derfor forlange at få dit 60kr.s abonnement tilbage


    Ja, men det har de sandsynligvis... desværre. Synes det noget lort det de laver der, blev i ikke informeret om den ændring?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • http://telia.dk/privat/kundese…il/spgogsvar/betingelser/


    20. Overdragelse


    Kunden kan med Telias samtykke overdrage abonnementet til tredjemand.
    Telia kræver skriftlig tiltrædelse fra både Kunden og tredjemand, samt at forfalden gæld betales,
    inden overdragelsen gennemføres. Ligeledes er Telia berettiget til at foretage en kreditvurdering.
    Telia kan opkræve et gebyr af Kunden for overdragelsen til den nye kunde.
    Telia kan uden varsel overdrage abonnementsaftalen til tredjemand eller anden ejerstruktur.

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Ja, men det har de sandsynligvis... desværre. Synes det noget lort det de laver der, blev i ikke informeret om den ændring?


    Altså jeg ved ikke om det har stået med småt i nogle af de papire vi fik tilsendt.. Men skal lige tjekke på deres hjemmeside... Hvis jeg kan finde det.. Men uanset hvad, så er det en SYGT jammerlig regel.. :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Hitmanden


    Altså jeg ved ikke om det har stået med småt i nogle af de papire vi fik tilsendt.. Men skal lige tjekke på deres hjemmeside... Hvis jeg kan finde det.. Men uanset hvad, så er det en SYGT jammerlig regel.. :boxed:


    Har allerede c/p det ;)

  • Quote

    Originally posted by Hitmanden
    Altså jeg ved ikke om det har stået med småt i nogle af de papire vi fik tilsendt.. Men skal lige tjekke på deres hjemmeside... Hvis jeg kan finde det.. Men uanset hvad, så er det en SYGT jammerlig regel.. :boxed:


    det giver penge i kassen og derfor laver de alle mulige underlige regler så du ikke kan slippe for at skulle betale de 120kr i abonnement nu.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Hitmanden
    Jeg kan ikke finde noget om det på deres regel side? http://telia.dk/privat/kundese…il/spgogsvar/betingelser/



    Det er ca. på midten

  • Har en ven hvis kusine havde Telia Xpress, hun skrev ca. 14.000 sms'er om dagen
    ja 14 tusinde sms'er, og sidst jeg så efter var der jo gratis sms med det der Xpress.
    nå men, de opsagde hendes abbonoment fordi hun skrev så mange..


    lige lidt Offtopic.


    TDC Mobil - Det virker.. ellers Telmore

  • Quote

    Originally posted by w00tage
    Har en ven hvis kusine havde Telia Xpress, hun skrev ca. 14.000 sms'er om dagen
    ja 14 tusinde sms'er, og sidst jeg så efter var der jo gratis sms med det der Xpress.
    nå men, de opsagde hendes abbonoment fordi hun skrev så mange..


    lige lidt Offtopic.


    TDC Mobil - Det virker.. ellers Telmore


    det kan godt være at hun skrev mange, men der er vidst en and! 14000 om dagen giver næsten 10 i minuttet hele døgnet (eller med 6 timers søvn 13 pr minut eller én pr 4.6 sekund...).


    Men tilbage til topic - som en anden har sagt: skift udbyder hvis du ikke er tilfreds.
    Evt. kunne det være en mulighed at læse betingelser igennem først - i bagklogskabens klare lys...


    /ask


  • også min første tanke, det lyder sygt, men det passer desværre.
    hun brugte også "Masse SMS", der hvor man sender til 2-3 stykker af gangen..

  • Nu er det jo dig der har lavet en fejl ved ikke at læse deres vilkår og ikke Telia.


    De har et overordnet mål og det er at tjene penge til sig selv og aktionærer og de har fulgt de abonnementsvilkår som de nu engang har opsat.


    At du ikke har læst deres vilkår er en ting. Det gør jeg ofte heller ikke, og ihvertfald ikke særlig grundigt. Men jeg mener ikke du kan tillade dig at svine dem til når de har holdt sig indenfor disse. Og som minimum burde du have fundet ud af om der var noget specielt ved jeres situation når nu I ændrer ejer af abonnementet..


    Jeg prøvede lige at gå ind på deres hjemmeside for at se for lang tid det ville tage at finde deres vilkår omkring overdragelse, og det tog mig 2-3 minutter.


    Men en mulighed er jo at meddele dem at du enten vil have din gamle rabat tilbage (eller med rette ord din brors rabat) eller også skifter du udbyder. Så lægger bolden hos dem og de må jo så vurdere om de fortsat vil have dig som kunde.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by w00tage


    også min første tanke, det lyder sygt, men det passer desværre.
    hun brugte også "Masse SMS", der hvor man sender til 2-3 stykker af gangen..


    Selv hvis hun hver eneste gang sender til 3 personer er det jo stadig 1 sms med ca. 14 sek. mellemrum (inkl 6 timers søvn). Det kan simpelthen ikke passe.
    Hvis det skulle passe vil jeg mene at hun bør komme i behandling på samme måde som ludomaner, narkomaner osv.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Det er vel i princippet fair nok. Der er ikke tale om et navneskift, men en overdragelse af abonnmentet fra en person til en anden. Så er det kun fair at rabatten nulstilles.
    Ellers ville jeg f.eks. kunne give mit nummer til en kammerat som så kunne køre videre med abonnement+rabat, hvis jeg engang selv skulle skifte udbyder af en eller anden grund.


    Tænk hvis man kunne gøre det samme med f.eks. bilforsikringer. Det ville jo være helt hul i hovedet.