Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 15. maj 2007, 16:43

Hej..

Jeg købte en telefon med et Telia Xpress abonnement for over 2 år siden. På daværende tidspunkt var jeg 17 år og kunne derfor ikke selv underskrive, så derfor skrev min storebror under. Nu er han flyttet hjemmefra og derfor fik vi ændret navnet i abonnement fra Ulrik Heitmann Jensen til Mads Heitmann Jensen. Det tillader de sig at tage 100kr for.. Men det er også fair nok. Det jeg er blevet hidsig over, er at:

Abonnements månedes pris falder fra 120kr til 80kr til 60kr hvert halve år. Og jeg havde batalt 60kr for abonnement det sidste lange stykke tid.

Nu idag, fik jeg en regning ind af døren hvor jeg skal betale 120kr igen...altså forfra! :boxed: Ringede ind og klagede over det, men "de nulstillede abonnement når man tog navneskift på regningen".. Så nu skal jeg batele 600kr indtil mit abonnement er på normal takst igen X(

Hvad helvede skre der, mand? :boxed:

Mvh

2

tirsdag, 15. maj 2007, 16:52

de må have en side med vilkår inde på deres hjemmeside.

hvis ikke det står i deres vilkår, så må de ikke gøre dette, og du kan derfor forlange at få dit 60kr.s abonnement tilbage

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

tirsdag, 15. maj 2007, 16:55

Citeret

Originally posted by Foxx

hvis ikke det står i deres vilkår, så må de ikke gøre dette, og du kan derfor forlange at få dit 60kr.s abonnement tilbage

Ja, men det har de sandsynligvis... desværre. Synes det noget lort det de laver der, blev i ikke informeret om den ændring?

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

4

tirsdag, 15. maj 2007, 17:05

Citeret

Originally posted by JuiCe

Citeret

Ja, men det har de sandsynligvis... desværre. Synes det noget lort det de laver der, blev i ikke informeret om den ændring?

3. Overdragelse

Ved en overdragelse af Telia Xpress abonnement med trinvis rabat, vil den givne rabat på Kundens abonnementsafgift bortfalde.

http://telia.dk/privat/kundeservice/mobi…ar/betingelser/

Once upon a dime

5

tirsdag, 15. maj 2007, 17:06

http://telia.dk/privat/kundeservice/mobi…ar/betingelser/

20. Overdragelse

Kunden kan med Telias samtykke overdrage abonnementet til tredjemand.
Telia kræver skriftlig tiltrædelse fra både Kunden og tredjemand, samt at forfalden gæld betales,
inden overdragelsen gennemføres. Ligeledes er Telia berettiget til at foretage en kreditvurdering.
Telia kan opkræve et gebyr af Kunden for overdragelsen til den nye kunde.
Telia kan uden varsel overdrage abonnementsaftalen til tredjemand eller anden ejerstruktur.

6

tirsdag, 15. maj 2007, 17:07

Citeret

Citeret

Altså jeg ved ikke om det har stået med småt i nogle af de papire vi fik tilsendt.. Men skal lige tjekke på deres hjemmeside... Hvis jeg kan finde det.. Men uanset hvad, så er det en SYGT jammerlig regel.. :boxed:

7

tirsdag, 15. maj 2007, 17:07

Citeret

Originally posted by Hitmanden

Citeret

Citeret

Altså jeg ved ikke om det har stået med småt i nogle af de papire vi fik tilsendt.. Men skal lige tjekke på deres hjemmeside... Hvis jeg kan finde det.. Men uanset hvad, så er det en SYGT jammerlig regel.. :boxed:

Har allerede c/p det ;)

Once upon a dime

8

tirsdag, 15. maj 2007, 17:14

Citeret

det giver penge i kassen og derfor laver de alle mulige underlige regler så du ikke kan slippe for at skulle betale de 120kr i abonnement nu.

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

9

tirsdag, 15. maj 2007, 17:19

Jeg kan ikke finde noget om det på deres regel side? http://telia.dk/privat/kundeservice/mobi…ar/betingelser/

10

tirsdag, 15. maj 2007, 17:24

Citeret

Jeg kan ikke finde noget om det på deres regel side? http://telia.dk/privat/kundeservice/mobi…ar/betingelser/

Citeret

Tillægsvilkår for Telia Xpress abonnement

1. Tillægsaftalen

Disse vilkår gælder for abonnementsformen Telia Xpress og er et tillæg til Standardbetingelser for Telia Danmarks mobilabonnementer.
Ved modstrid går disse vilkår forud for standardbetingelserne.

2. Trinvis rabat

Der gives en rabat på Kundens abonnementsafgift, når abonnementet har været i kraft i mere end 6 måneder, 12 måneder og 18 måneder. Herved forstås, at Kunden har haft abonnement i hele kalendermåneder – det vil sige, at hvis Kunden har oprettet abonnement midt i en kalendermåned regnes der ved ordningen fra den 1. i den følgende måned. Oprettes der f.eks. abonnement den 14. januar regnes ordningen først fra den 1. februar. Rabatsatsen kan ses på den til enhver tid gældende prisliste.

3. Overdragelse

Ved en overdragelse af Telia Xpress abonnement med trinvis rabat, vil den givne rabat på Kundens abonnementsafgift bortfalde.

4. Frit forbrug af SMS

Kunden kan med Telia Xpress abonnementet frit sende SMS uden beregning med følgende begrænsninger:
Kunden må kun sende almindelige SMS’er i Danmark og kun til danske mobiltelefonnumre.
SMS til udlandet, indholdstakserede tjenester, særtjenester som SMS Executive o.lign. afregnes efter forbrug.

Abonnementet må kun bruges til normalt forbrug fra person til person. Det betyder, at abonnementet f.eks. ikke må bruges til følgende:
• Chikane, spam og lign.
• Automatisk genererede og/eller afsendte SMS, maskinskabte SMS, maskinafsendte SMS, afsendelse af en serie af identiske SMS til samme modtager og lign.
• Kommercielt til f.eks. markedsføring, masseudsendelser og lign.
Ved misbrug eller mistanke herom kan Telia uden ansvar og varsel lukke for adgangen til at sende SMS-beskeder samt efterfølgende opsige abonnementet. Kunden vil i den forbindelse blive tilbudt et andet Telia mobilabonnement.
En kunde, der én gang har misbrugt abonnementet, kan ikke på ny tilmelde sig servicen.
Bemærk, at der også spærres for brug af fri SMS, når den forbrugsbegrænsende spærring ved Forbrugskontrol indtræder. Når forbrugsgrænsen hæves, fungerer fri SMS-Modul.

Det er ca. på midten

Once upon a dime

11

tirsdag, 15. maj 2007, 17:43

Suk hvor er det latterligt ;(

12

tirsdag, 15. maj 2007, 17:44

Citeret

Suk hvor er det latterligt ;(

Sådan er livet ;)

Firmaer tjener penge hvor de kan. F.eks. på denne måde..

Once upon a dime

13

tirsdag, 15. maj 2007, 17:52

Skift udbyder.

...

14

tirsdag, 15. maj 2007, 21:24

Har en ven hvis kusine havde Telia Xpress, hun skrev ca. 14.000 sms'er om dagen
ja 14 tusinde sms'er, og sidst jeg så efter var der jo gratis sms med det der Xpress.
nå men, de opsagde hendes abbonoment fordi hun skrev så mange..

lige lidt Offtopic.

TDC Mobil - Det virker.. ellers Telmore

MacBook Pro 15,4"

15

tirsdag, 15. maj 2007, 21:29

Citeret

Originally posted by w00tage
ja 14 tusinde sms'er, og sidst jeg så efter var der jo gratis sms med det der Xpress.

lige lidt Offtopic.

det kan godt være at hun skrev mange, men der er vidst en and! 14000 om dagen giver næsten 10 i minuttet hele døgnet (eller med 6 timers søvn 13 pr minut eller én pr 4.6 sekund...).

Men tilbage til topic - som en anden har sagt: skift udbyder hvis du ikke er tilfreds.
Evt. kunne det være en mulighed at læse betingelser igennem først - i bagklogskabens klare lys...

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

16

tirsdag, 15. maj 2007, 21:33

syntes godt nok det er stygt, men det skal jeg da lige være opmærksom på for min mor har en tlf stående i mit navn..

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=15807&sid=[/IMG]

17

onsdag, 16. maj 2007, 06:41

Citeret

Originally posted by jacobask

Citeret

lige lidt Offtopic.

det kan godt være at hun skrev mange, men der er vidst en and! 14000 om dagen giver næsten 10 i minuttet hele døgnet (eller med 6 timers søvn 13 pr minut eller én pr 4.6 sekund...).

Men tilbage til topic - som en anden har sagt: skift udbyder hvis du ikke er tilfreds.
Evt. kunne det være en mulighed at læse betingelser igennem først - i bagklogskabens klare lys...

/ask

også min første tanke, det lyder sygt, men det passer desværre.
hun brugte også "Masse SMS", der hvor man sender til 2-3 stykker af gangen..

MacBook Pro 15,4"

18

onsdag, 16. maj 2007, 07:42

Nu er det jo dig der har lavet en fejl ved ikke at læse deres vilkår og ikke Telia.

De har et overordnet mål og det er at tjene penge til sig selv og aktionærer og de har fulgt de abonnementsvilkår som de nu engang har opsat.

At du ikke har læst deres vilkår er en ting. Det gør jeg ofte heller ikke, og ihvertfald ikke særlig grundigt. Men jeg mener ikke du kan tillade dig at svine dem til når de har holdt sig indenfor disse. Og som minimum burde du have fundet ud af om der var noget specielt ved jeres situation når nu I ændrer ejer af abonnementet..

Jeg prøvede lige at gå ind på deres hjemmeside for at se for lang tid det ville tage at finde deres vilkår omkring overdragelse, og det tog mig 2-3 minutter.

Men en mulighed er jo at meddele dem at du enten vil have din gamle rabat tilbage (eller med rette ord din brors rabat) eller også skifter du udbyder. Så lægger bolden hos dem og de må jo så vurdere om de fortsat vil have dig som kunde.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

19

onsdag, 16. maj 2007, 07:58

Citeret

Citeret

Originally posted by jacobask

Citeret

lige lidt Offtopic.

/ask

også min første tanke, det lyder sygt, men det passer desværre.
hun brugte også "Masse SMS", der hvor man sender til 2-3 stykker af gangen..

Selv hvis hun hver eneste gang sender til 3 personer er det jo stadig 1 sms med ca. 14 sek. mellemrum (inkl 6 timers søvn). Det kan simpelthen ikke passe.
Hvis det skulle passe vil jeg mene at hun bør komme i behandling på samme måde som ludomaner, narkomaner osv.

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

20

onsdag, 16. maj 2007, 08:19

Det er vel i princippet fair nok. Der er ikke tale om et navneskift, men en overdragelse af abonnmentet fra en person til en anden. Så er det kun fair at rabatten nulstilles.
Ellers ville jeg f.eks. kunne give mit nummer til en kammerat som så kunne køre videre med abonnement+rabat, hvis jeg engang selv skulle skifte udbyder af en eller anden grund.

Tænk hvis man kunne gøre det samme med f.eks. bilforsikringer. Det ville jo være helt hul i hovedet.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.