Hvordan med IT i de varme lande?

  • Kom til at tænke på - hvordan overclocker de i de varme lande? eller gør man slet ikke sådan noget?
    En kollega har været i noget som hedder ughanda eller sådan noget, og der virkede aircon ikke, fordi de ikke var konstruerede til en rumtemp på 35C eller over ..... hvad gør pc'er så egentlig? mange af de gamle socket a bundkort kunne jo ikke tåle 40C eller derover på chipsettet, og det er vel ikke svært at nå i et lokale med 35C ambient?

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • de har aircondition. Ellers må de jo bare korrigere deres oc efter temp der nu er der. Ser det ikke som det store problem

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by TheOriginalTB
    Jeg tvivler på at der er ret mange der overhovedet overclocker i Uganda.. Ja jeg tvivler faktisk på hvor mange der har computer i Uganda..


    Muligvis, men så i varme lande generelt.....Australien f.eks. ?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • nej de fleste i ughanda har åbenbart enten laptops eller ingen pc overhovedet - og laptops er der jo ikke den store oc mulighed i

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by neiro
    nej de fleste i ughanda har åbenbart enten laptops eller ingen pc overhovedet - og laptops er der jo ikke den store oc mulighed i


    De fleste i Uganda har desværre ikke engang et måltid hver dag - så jeg tvivler på de spekulerer vildt meget på oc.

  • nej ejg tænker bare sådan generelt
    er godt klar over der er folk som sulter og alt muligt, men der er også andre der kører rundt i store bmw'er i varme lande.
    et varmt land behøver ikke være et uland

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Quote

    Originally posted by neiro
    Kom til at tænke på - hvordan overclocker de i de varme lande? eller gør man slet ikke sådan noget?
    En kollega har været i noget som hedder ughanda eller sådan noget, og der virkede aircon ikke, fordi de ikke var konstruerede til en rumtemp på 35C eller over ..... hvad gør pc'er så egentlig? mange af de gamle socket a bundkort kunne jo ikke tåle 40C eller derover på chipsettet, og det er vel ikke svært at nå i et lokale med 35C ambient?


    Geografi er ikke din stærke side?!?


    Mange varme steder (hvor de har råd til computer) har de ofte aircondition ligesom vi har varme i huset/lejligheden. Og ellers bliver de systemer der bliver solgt i disse områder vel bygget efter omstændighederne.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • heh nej geografi er ik min stærke side. Jeg kender de fleste hovedsteder i europa takket være dr. drago's madcap chase, men derudover kender jeg sku ik så meget til placeringen af ting.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • hehe tak for en god tråd det var lige hvad jeg havde brug for :T
    ja folk er forskellige nogen kan clocke en pc og er ikke helt klar over hvor uganda er og og andre kan ikke starte en pc

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af david
    hehe tak for en god tråd det var lige hvad jeg havde brug for :T
    ja folk er forskellige nogen kan clocke en pc og er ikke helt klar over hvor uganda er og og andre kan ikke starte en pc


    Du hev lige en æld gammel tråd op for at skrive det ? - comeon - skriv da i det mindste noget brugbart, det der er bare affald ?

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • David, velkommen til Tweak.dk.


    Når det er sagt, er jeg nok også nødt til at informere dig om, at det er en voldsomt god idé at tjekke datoen på de tråde du skriver i. Du skal have en virkelig god grund for at hive så gammel en tråd op igen, og det har du i hvert fald ikke i den her tråd.


    Så prøv igen. Tjek datoen i den næste tråd du skriver i, og er den alt for gammel, så overvej en ekstra gang, om du virkelig kan tilføje noget relevant ;)



    Tråd lukket.