Hvad gør jeg her?

  • Ja nu står jeg i den situation, at jeg har via ts solgt et gucci dog tag.


    - faktisk er der over 14 dage siden, men nu påstår køber, at det er fake og har fået det af vide i gucci store, jeg havde ingen kvitterin selv da jeg har købt det via ebay, hvor det stod 100% authentic og fra en sælger med over 1100 i feedbakc 100% positive.


    Nå, men jeg siger så til ham, at hvis dt er sådan vil jeg selvfølgelig give alle pengene tilbage, men han snakker om at gå til politiet.


    Jeg sagde så det kan jeg ikke så grundlag for når han kan få alle sige penge retur. - intet svar.


    Hvad gør jeg, hvis det sker og, hvordan kan jeg blive straffet? Jeg har aldrig haft en intuition om at snyde nogen og vil uden nogen som helst problem give ham pengene igen, men noget forslag til hva jeg gør, eller hva der kan ske?

  • Mener ikke du kan straffes på nogen måde.


    Gem en kopi af den mail, eller log en msn samtale, hvori du tydeligt skriver, at du gerne til give pengene tilbage.


    Hvis han så endelig går til politiet, fortæller du dem at du gerne vil give pengene tilbage og viser dem dit bevis på at du allerede har tilbudt det. Så står han pludselig som en idiot, som politiet er gale på !!!!!


    men prøv at tale med vedkommende om det


    mvh Morph

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • Tilbyd ham pengene tilbage og hvis han går til politiet siger du bare at du solgte ham en ægte ting, politiet har jo ikke en jordiske chance for at vide om han har byttet det ud, også bliver det påstand mod påstand. I sidste ende får han kun inddraget smykket og hans penge er tabt. Kun et fjols går til politiet hvis sælger tilbyder at give pengene retur.


    Start med at tilbyde ham penge retur...

  • Du kan ikke dømmes for svig, hvis du har været 100% i god tro i sagen.


    Men der er nok en del der skal vurderes i den sag, bl.a. hvor du har købt den, hvor meget du gav, hvem sælger var, osv. Dvs. faktorer der måske har været små faresignaler som du "burde have" lagt mærke til, således at der kan opstå tvivl om din gode tro.


    I denne sag vil jeg dog sige at du er godt stillet, hvis du desuden efterfølgende har tilbudt at lade handelen gå tilbage.


  • Du siger det til ham som det er:


    Går han til politiet og siger at det er fake, så bliver det beslaglagt. Der er meget lille risiko for at politiet overhovedet gider tage kontakt til dig. Gør de så det, så har du jo bare handlet i god tro - du troede det var ægte. Pengene har du for længst brugt, og kan i øjeblikket ikke betale tilbage.



    Ovenstående er hvad jeg havde gjort. Når idioten allerede spiller smart og truer med at gå til politiet, så lad dog spasseren og lad ham miste sine penge.

  • Nu er det jo sådan at alt gucci accesori kommer med et specielt serie nummer til hver ting de har lavet som de har liggende i databasen. hvis du ik har fået det nummer med og authentic beviset med, er det gucci dogtag ik noget værd, fordi du kan ik bevise om det er fake eller ej.

  • Jeg ville sgu heller ikke ta hans ord for nogen form for trussel.
    Du har oven i købet tilbudt ham at han kan få pengene igen, hvilket jeg synes er ganske flot af dig, da du jo ikke selv anede den var fake.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Takker for de mange svar.


    Synes også selv jeg stod nogenlunde i og med jeg har tilbudt handlen og går tilbage.


    Men afventer svar. Han har åbenbart taget kontakt til Trendsales, ligesom jeg også har, hvor jeg forklarer at jeg har givet tilbud om handlen går retur så nu må vi se, hvad der sker.


    Men det er heller ikke pengene jeg frygter for, dem overlever jeg nok at betale tilbage.


    er mere bange for om det evt ville kunne komme på mins straffe attest?


  • Ikke når du har handlet efter god tro, og endda har tilbudt at lade handlen gå tilbage.