Nåå, hvad skal du så til eksamen/prøve i?

  • Ja, jer som går i folkeskole, hvad skal i tvinges op i ?
    Jeg skal op i biologi Onsdag og historie Fredag, så det er jo godt nok set i forhold til at jg kunne have kommet op i mundtligt tysk!!

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Går man ikke længere til eksamen i alle fag i folkeskolen?


    Tænkte jeg os, mener bestemt jeg sku op i hele lortet....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Går man ikke længere til eksamen i alle fag i folkeskolen?


    Nej, det er lavet om her fra i år af.
    Der er 5 prøver som alle skal op i; Dansk (mundtligt {synopse}) og skriftligt {diktat, læsning, skriftlig fremstilling}), Engelsk (mundtligt {synopse}), Matematik (skriftligt {færdighed og problem}), Fysik (mundtligt {udtrækning af emne})..


    Der ud over er der 2 "puljefag" man skal op i, og disse er forskellige fra klasse til klasse. Det er et fag fra hver "pulje" (Humanistiske og Naturvidenskabelige fag), som bliver trukket, hvilket i mit tilfælde så var Biologi [naturvidenskabelig] og Historie [humanistisk])..
    Vi kunne have kommet op i alle fag vi har haft i skolen, inkl. tysk, kristendom og geografi. Og da vi først fik at vide hvad vi skulle óp i 2. maj, har vi skulle forberede os til at gå til prøve i, i alle fag.
    Det er ret nederen at have brugt en masse tid på noget som alligevel ikke skal bruges til noget...

  • Det er sådan i folkeskolen nu, at man jo kan trække hvilke fag man skal op i.


    Af humanistiske fag kan der trækkes: Historie, samfundsfag, kristendom, tysk skriftligt og engelsk skriftligt.
    Af naturvidenskablige fag: Biologi og geografi.


    Der bliver trukket et humanistisk og et naturvidenskabligt.


    Jeg skal selv op i biologi på onsdag, og kristendom vistnok på fredag?

  • Jeg skal op i:


    Engelsk (mundtligt)
    Dansk
    Skriftlig Mat. (ej mundtligt)
    Skriftlig dansk
    Tysk skriftligt ( Ja, bare jeg slap)
    Biologi
    Fysik (Kunne også undværes, men sikkert nyttigt nok)

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3

  • Ja det er måske nederen, men du har jo ikke spildt din tid. Det vigtigste er jo at du går fra folkeskolen med så meget viden som muligt, og ikke nødvendigvis at du får høje karakterer.


    Jeg skal op i samfundsfag og geografi.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

    Rettet en gang, sidst af MvK ().

  • Erhmmm...


    Engelsk (Skriftlig og mundtlig)
    Dansk (Skriflig og mundtlig)
    Matematik ( Skrifly og mundtlig)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Skal op i FS10


    Jeg skal op i følgende fag:


    Dansk (Mundtlig og skriftlig)
    Matematik (Mundtlig og skriftlig) ps. hvorfor skal 9. ikke op i mundtlig mere? :pokey:
    Engelsk (mundtlig og skriftlig)
    Fysik (Mundtlig)


    Det var vidst det tror jeg :))

  • Nøj ... Det bliver lettere og lettere det med folkeskolen :boxed: Hvad med at vi bare afskaffer den og så giver alle eleverne en laptop med stavekontrol og lommeregner ? - Så er den skid slået ... :crazyeyes:


    Hvis man kan give ordblinde en bærbar med stavekontrol istedet for specialundervisning, så burde folk der kan læse egentlig ikke engang en stavekontrol ... :crazyeyes:


    Nå, men jeg skal først til svendeprøve i slutningen af året, så mit blodtryk er stadig nede på det normale :))


    PS. Syntes stadig det er snyd at i må bruge lommeregnere til eksamen. Det måtte jeg sgu ikke dengang X(

  • Det er egentlig en spøjs model de har valgt med eksamen i folkeskolen. Jeg ved godt den er anvendt på ungdomsuddannelser, men har lidt svært ved at se hvorfor man ikke skal til eksamen i alle fag i folkeskolen. Så mange er der jo heller ik :crazyeyes:


    Bliver karaktererne så også overført?


    Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Syntes stadig det er snyd at i må bruge lommeregnere til eksamen. Det måtte jeg sgu ikke dengang X(


    Måtte vi også kun i den ene matematikeksamen da jeg muntrede mig i folkeskolen.




    Selv er jeg i fuld gang med en tværfaglig eksamensopgave der skal skrives i grupper. Den skal så forsvares hhv. d. 11 juni, d. 13 juni og d. 18 juni. Så burde den vist også være gennemarbejdet :crazyeyes:


  • Vil da sige at det her skoleår bestemt ikke har set nemt ud fra lærenes side af i hvert fald. De har først fået af vide her i onsdag, 2. maj, om de skulle koncentrere sig om prøverne i de forskellige fag. Og regeringen har ikke rigtig fået fortalt lærere rundt om i landet hvilke ting de skulle gå op i og gøre sig klar til. Så synes bestemt ikke det har været et nemt skoleår, og tror da heller ikke at vores prøver gør det, da geografi prøven efter sigende skulle være ret så svær.


    Undskyld for offtopic, men måtte bare lige ud med den, til de ældre herre der ikke ved hvad de snakker om.


    Jeg skal, som Mvk og Sanchez, op i geografi og samfundsfag.

  • Hmm


    Skal op i (hvad jeg lige kan huske)


    Britisk Historie (1 hovedopgave + 1 eksamensopgave)
    Britisk Fonetik (skriftlig prøve)
    Language & Identity 'Making a Nation' (1 hovedopgave)
    Engelsk Litteratur (Kan sgu ikke lige huske hvad dén går ud på)


    Har allerede været oppe i Videnskabsteori. Venter stadig på resultat.
    Grammatik er bestået - kurset blev bedømt løbende, dvs. 3 opgaver fordelt på hele semestret, hvoraf alle i mit tilfælde var fint bestået.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Engelsk, Fysik og Dansk mundtligt


    Samfundsfag, Biologi, Matematik skriftligt


    Tror dog jeg har missed en i skriftligt.. :crazyeyes:

  • Vagttjeneste 21. maj


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------