Reklamationsret spørgsmål

  • Der er sket det, at jeg har sendt et bundkort til reklamation og de fandt ingen fejl på produktet. I mellemtiden har jeg dog købt et nyt bundkort, da jeg simpelthen ikke kunne vente på at de blev færdige.


    Nu har jeg så modtaget en seddel, hvor jeg kan hente mit gamle bundkort på posthuset for ca. 200,-.


    Mit spørgsmål er så: Kan jeg godt nægte at modtage det?


    Altså jeg er ikke ude på at snyde nogen parter, men vil egentlig helst bare slippe for bøvlet - og er altså stadig ret sikker på at det bundkort ikke virker og eftersom jeg har et nyt bundkort har jeg ikke så meget at bruge det til (med mindre jeg bruger 14-dages fortrydelsesret på det nye)

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Man har altid ret til at nægte modtagelse på en pakke hvor der opkræves penge, men du skal nok regne med, at de bare finder en anden måde at opkræve pengene, eftersom du jo har accepteret en aftale om, at betale de 200 kroner i testgebyr hvis de ikke fandt fejl på produktet. Så du slipper nok ikke. Hvis der så samtidigt stod i den aftale du accepterede, at pakken er blevet sendt pr. efterkrav og skal afhentes, kan du muligvis også risikere at blive opkrævet for fragtomkostningerne for pakken, hvis de skal til at sende den en gang mere.


    Jeg tror bare det er nemmest at hente det med det samme. Desuden er det vel ikke for sjov de siger den virker, så det kunne jo være du skulle give det et forsøg mere. Kunne jo være det funkede og du eventuelt kan tjene de 200 kroner igen på et videresalg. :D

  • Quote

    Originally posted by Brition
    Man har altid ret til at nægte modtagelse på en pakke hvor der opkræves penge, men du skal nok regne med, at de bare finder en anden måde at opkræve pengene, eftersom du jo har accepteret en aftale om, at betale de 200 kroner i testgebyr hvis de ikke fandt fejl på produktet. Så du slipper nok ikke. Hvis der så samtidigt stod i den aftale du accepterede, at pakken er blevet sendt pr. efterkrav og skal afhentes, kan du muligvis også risikere at blive opkrævet for fragtomkostningerne for pakken, hvis de skal til at sende den en gang mere.


    Jeg tror bare det er nemmest at hente det med det samme. Desuden er det vel ikke for sjov de siger den virker, så det kunne jo være du skulle give det et forsøg mere. Kunne jo være det funkede og du eventuelt kan tjene de 200 kroner igen på et videresalg. :D


    Ja du har nok ret. Henter den sgu bare så.

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP