Forslag til bil

  • Jeg har fået nyt job, hvilket kræver jeg skal trille mellem 40 og 60.000 km pr. år.
    Derfor ønsker jeg en diesel bil, og hertil skal det være en st. car.


    Prislejet er 100-150.000 kr.


    Jeg er "bildum" så derfor ville jeg gerne have lidt råd med på vejen. Bilen må gerne være lidt smart uden at være en "brian" bil (beklager udtrykket"


    Håber på gode forslag og råd.


  • Du skal ihvertfald over i diesel - især også med de kommende afgiftsændringer.


    Ummiddelbart ville jeg sige:


    Alfa 147
    Golf IV
    Seat Leon
    Seat Altea


    EDIT:


    Et bud ville være: http://www.bilbasen.dk/Cars/Us…x?AdId=809500003&source=1
    Den har endda også automatgear, en ting du vil blive glad for hvis der ofte er meget kø.

  • Lidt forslag:


    Lille bil, langt literen, helt sprit ny.
    Kia Picanto CRDi LX 75 HK 22.7km/ltr 5d
    (EDIT: Ved ikke om damen på det første billede følger med)


    Endnu en lille bil, endnu længere literen, rimelig ny, og til billige penge:
    Toyota Aygo 1,4 D Plus 5d


    Den store, den dyre i drift, og den helt grumme til prisen (gul-plade-bil)
    Kia Sorento 2.5


    Den rummelige:
    Toyota Sportsvan 2,0 D-4D 5d

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    En lille bil kan også sagtens have en del heste tilstede ;) Fx den golf TDI kan du trække 140HK+ ud af, og når det er diesel, så har du virkelig et bundtræk der er langt højere end med benzin.


    Så du kan uden videre få over 30 diesel-heste ud af den der Golf-fidus?
    Og ja, diesel trækker da godt, meget godt, og det holder meget længere end benz. når man kører langt. Dog er der langt mere gang i min kære 2-liters end der er i mange diesler... Når jeg runder de 80 i 2. gear, er der mange med en diesel som for længst har skiftet til 3.


    -Men det vidst en anden snak..
    Synes også diesel gir en lidt mere støjende motorgang, og dermed lidt ringere køre-komfort.. Men nu er de biler jeg har fundet jo også diesel..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb


  • En Audi til 150.000 har da kørt så langt at der ikke er mange år tilbage i den, hvis man ruller 60.000 om året.


    Og Verso er da helt klart også en fin bil, men vidste bare ikke om man kunne få den til den pris, samtidig med at den ikke havde kørt så langt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    En Audi til 150.000 har da kørt så langt at der ikke er mange år tilbage i den, hvis man ruller 60.000 om året.


    Og Verso er da helt klart også en fin bil, men vidste bare ikke om man kunne få den til den pris, samtidig med at den ikke havde kørt så langt.


    Hehe altid den faktor jeg overser, antal kørte kilometer :))


    Audien var også solgt :))

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Hehe altid den faktor jeg overser, antal kørte kilometer :))


    Audien var også solgt :))


    Ja, den så jeg godt, men tænkte at det måske bare var et godt eksempel du bragte på banen

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Tag et kig på en VW Passat.


    De er til at få til rimelige penge og sikkerheden er ligeledes i den bedre ende og ligeledes er komforten.
    Du skal ikke være bange for en "ung" bil der har gået mange kilometer.
    Her i familien har vi en "gammel" Passat TDi'er. Den har rundet 350.000 km. den fejler intet. VW's 1,9TDi'er kan du ikke tage livet af. Så, så længe du bare går efter en der har gået under 450.000 er der intet problem. Den får du ikke taget livet af. Det er alle de skide koldstarter der tager livet af en Diesel.


    En bil fra '88 med 75.000 på klokken kørt af fru hansen der har brugt dne til at køre til bageren i og en sjælden gang til banko, dne bil har aldrig været driftsvarm og udsat for næsten ene koldstarter gang på gang. Dette slider ENORMT. Så hellere en "nyere" bil der har gået mange km. De har fået lov at snurre og køre - langt sundere.

  • Quote

    Originally posted by AlexKrycek
    Tag et kig på en VW Passat.


    De er til at få til rimelige penge og sikkerheden er ligeledes i den bedre ende og ligeledes er komforten.
    Du skal ikke være bange for en "ung" bil der har gået mange kilometer.
    Her i familien har vi en "gammel" Passat TDi'er. Den har rundet 350.000 km. den fejler intet. VW's 1,9TDi'er kan du ikke tage livet af. Så, så længe du bare går efter en der har gået under 450.000 er der intet problem. Den får du ikke taget livet af. Det er alle de skide koldstarter der tager livet af en Diesel.


    En bil fra '88 med 75.000 på klokken kørt af fru hansen der har brugt dne til at køre til bageren i og en sjælden gang til banko, dne bil har aldrig været driftsvarm og udsat for næsten ene koldstarter gang på gang. Dette slider ENORMT. Så hellere en "nyere" bil der har gået mange km. De har fået lov at snurre og køre - langt sundere.


    Hvis at han skal kigge på Passat så kan han lige så godt købe en Skoda Felicia. Det er samme motor og de fleste øvrige dele er VW også, også er prisen bare 70.000 lavere fra ny!

  • Hej



    du skal da helt klart have Mercedes 270- 320 CDI - Kører nemt 14-18 på literen.


    Dejlig bil hvis du skal trille en del om året. Har både, komfort,power,design, og et langt liv. :D


    Kom dog i tanke om at 150k som budget er for lavt. Men bare mit bud.


  • Ja, det går over budgettet, hvis han skal have sig en CDI, men hvis han bare nøjes med en almindelig E290 f.eks, eller E300, kan de faktisk godt fås til under 150k.. Men du skal så bare regne med at de har fået langt i motoren.. rigtig langt, og husk at tjekke efter om de har fået repareret rust, for ellers kommer det til at koste dig en bundegård..


    Men det er en utrolig dejlig bil, som kører suverent i motoren.. vi har selv en E290 fra 1997 tror jeg det er, som har gået over 700k, og den kører stadig pisse godt :) selvom der dog er skiftet dele, men det kan man jo ikke rigtig undgå når den har kørt så langt.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Så du kan uden videre få over 30 diesel-heste ud af den der Golf-fidus?


    Chippet lander de omkring de 140 hk, så ikke meget siden af. Samt at en VW generelt holder prisen bedre end fx Kia osv - Trods alt også værd og tage med.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by urbananen


    En Audi til 150.000 har da kørt så langt at der ikke er mange år tilbage i den, hvis man ruller 60.000 om året.


    Og Verso er da helt klart også en fin bil, men vidste bare ikke om man kunne få den til den pris, samtidig med at den ikke havde kørt så langt.


    Ahh nu snakker du i tåger. Jeg har lige været ude at køre i en gammel Audi 100 (en vi har ejet for 8 år siden) og den havde næsten rundet 457.000 km og kørte sgu godt.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by AbeTis


    Ja, det går over budgettet, hvis han skal have sig en CDI, men hvis han bare nøjes med en almindelig E290 f.eks, eller E300, kan de faktisk godt fås til under 150k.. Men du skal så bare regne med at de har fået langt i motoren.. rigtig langt, og husk at tjekke efter om de har fået repareret rust, for ellers kommer det til at koste dig en bundegård..


    Men det er en utrolig dejlig bil, som kører suverent i motoren.. vi har selv en E290 fra 1997 tror jeg det er, som har gået over 700k, og den kører stadig pisse godt :) selvom der dog er skiftet dele, men det kan man jo ikke rigtig undgå når den har kørt så langt.


    Nåå ja... havde sgu glemt de modeller...


    e290 eller e300 er også lækre... De kører måske ikke ligefrem så meget på literen men tæt på.
    Sørg for at den ikke har mere end 400k på tælleren... hvis du skal køre de 60k om året. De kan klare ca. 900k - vi snakker mercedes jo :cheers:


    Speciel disse modeller er kendt for rust, så sørg for at de har været behandlet... alle de forholdsregler...
    Mercedes giver i øvrigt 30års rustgaranti.