Værnepligt - Top nice eller herre øv?

  • [SIZE=3]OPRÅB!!![/SIZE]


    Jeg skal aftjene min værnepligt da jeg blev færdig med gymnasiet, og jeg skal faktisk afsted her imorgen! Jeg er blevet indkaldt til forsyningstropperne i Nørre Sundby. I 8 måneder!!! Lidt lang tid synes jeg nok... Logger ikke så meget på tweak.dk mere ;(


    Men jeg tror nok jeg skal få det sjovt deroppe... Jeg betrager det lidt som en avanceret spejderlejr med hvor vi bare har i m95´ere istedet for spejderknive.
    Men helt ærligt, så kan jeg altså ikke tage det seriøst. Kan i seriøst forestille jer de værnepligtige forsvare Danmark???


    Så min poll lyder som følgende:


    Skal værnepligten afskaffes eller beholdes?


    GIV JERES MENING TIL KENDE!


    tankabbot

  • Trak nummer 340! Dårligere bliver det sgu ikke :]


    Helt ærligt, sundt at prøve! Men det er ikke lige det jeg vil kalde for en professionel hær! Gymnasieelever og andre sutter, som med 8 måneders træning skal forsvare Danmark i tilfælde af krig i DK!


    tankabbot


  • Sundt at prøve i den forstand at man kommer lidt væk fra den traditionelle skolebænk :)


    Tror heller ikke personligt at DK's lille hær har nogen form for indflydelse på noget som helst.


    Prøver selv at komme i tanker om et land - som vi ville kunne smadre 1 vs 1 i en krig ?

  • Lortet skal afskaffes .. i forvejen er det jo ikke ligefrem de mest motiveret og egnet mænd der kommer ind ..


    Personligt mener jeg vi kunne få en bedre hær hvis værnepligten blev afskaffet og lønnen til de konstabler og andre blev sat op så det blev mere attraktivt at være i hæren som prof..


    bare min holdning .. mener værnepligt er spild af skatteydernes penge ..

  • man kan sige at forsvaret faktisk ikke rigtigt er fulgt med tiden .. det gælder ikke mere om at have en kæmpe hær .. men om at have en teknologisk overlegn hær ... personligt ville jeg føle mig mere sikker med en betydlig mindre prof hær hvor jeg vidste at de altså have top isenkræm.. end med en masse mellem 18 - 25 som bare er i hæren fordi de nu ikke trak frinummer .. bare en tanke

  • afskaf lortet... jeg ska selv til session her den 22/10 ... glæder mig ik :/ selvom jeg ville ha godt af det..

  • Quote

    Originally posted by OriGiN
    afskaf lortet... jeg ska selv til session her den 22/10 ... glæder mig ik :/ selvom jeg ville ha godt af det..


    Ja det bliver nok godt for dig lige at blive sat på plads :)) *G*

  • 11840 her...


    Vil lige starte med at sige, at mine 9 mdr i Telegrafregimentet er noget at det bedste jeg har oplevet.. Kammeratskabet.. Stress sitiationerne.. Og alt det der...
    Jeg har ikke fortrudt det det mindste... Synes det var sjovt.. Men......
    Jeg synes godt man kan afskaffe værnepligten.. For vi har overhovedet ikke noget at bruge den til...
    Det eneste relementære arbejde jeg lavede dernede, som kunne bruges til noget, var at sidde i hovedvagten... Godt nok blev nogen taget ud til Sergangskolen, men dem kunne de jo evt. få fra nogle af de mange frivillige konstabler..

  • Quote

    Originally posted by Bauner
    Afskaf lortet og lad os få et forsvar udelukkende af professionelle. Brugte selv 14 år i flåden, så jeg ved hvad jeg snakker om.


    helt enig , trak selv et rimligt højt nr 35998 ud af 36000 mulige , hvorefter jeg meldte mig selv, hvis man kun tager frivilige ind slipper dem af os som kan tage det at høre på alle de tudefjæs som blev tvunget ind ;);) ej !! som sagt tror jeg at en ren profesionel hær ville være billigere og mere effektiv end det system vi har nu .