hva kan jeg læse vider som ?

  • hey, jeg er igang som rustfast industriblikkenslager og bliver færdig her i år til dec måned. efter det vil jeg gerne læse vider da jeg ikke kan holde til det i min skulder ;(


    men jeg ved ikke helt hva jeg kan læse vider som, vil gerne læse vider til noget ingeniør men det kræver at jeg har en handelsskole hvilket jeg ikke har. har kun min 10 kl og min uddannelse.


    så vil høre om ved hvor jeg kan finde ud af det eller måske i kender noget til det.

  • Quote

    Originally posted by NiEn
    hey, jeg er igang som rustfast industriblikkenslager og bliver færdig her i år til dec måned. efter det vil jeg gerne læse vider da jeg ikke kan holde til det i min skulder ;(


    men jeg ved ikke helt hva jeg kan læse vider som, vil gerne læse vider til noget ingeniør men det kræver at jeg har en handelsskole hvilket jeg ikke har. har kun min 10 kl og min uddannelse.


    så vil høre om ved hvor jeg kan finde ud af det eller måske i kender noget til det.


    Tror ikke det kræver en handelsskole eksamen at læse til ingeniør, for så kunne jeg ikke læse det ;) Kræver nok næmere en gymnasial studenter eksamen, og du skal have haft fysik,Kemi og Matematik.


    Men har du overvejet at begynde som diplom ingeniør, der gælder der nogle specielle regler, og hvis man har en tidligere erhvers uddannelse er det klart et plus - men du slipper nok ikke for at tage nogle fag på enten VUC eller som HF-kursus.


    Men tag kontakt til studievejledningen de steder du gerne vil læse - dem på DTU er filnke til at svare.


    Mvh Stubkier

  • ja læste godt lige noget med diplom ingeniør det er en korter uddannelse er det pga af jeg har en erhvervuddannelse ?


    og svare det til det samme som en "Normal" ingeniør uddannelse ?

  • Er selv ved og uddanne mig til Industrikeniker ( http://www.ug.dk/uddannelse.as…e_id=udb-industritekniker ) og regner selv med og læse videre til Diplomingeniør som min uddannelse giver udgang til.


    Mon ikke din giver adgang til lidt af det samme måske ?


    Diplomingeniør :
    "Adgangskrav: Gymnasial eksamen, adgangskursus til ingeniøruddannelserne, datamatiker, en videregående teknikeruddannelse, en laborant-, maskinmester- eller skibsføreruddannelse m.fl. + specifikke adgangskrav"

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Er selv ved og uddanne mig til Industrikeniker ( http://www.ug.dk/uddannelse.as…e_id=udb-industritekniker ) og regner selv med og læse videre til Diplomingeniør som min uddannelse giver udgang til.


    Mon ikke din giver adgang til lidt af det samme måske ?


    Diplomingeniør :
    "Adgangskrav: Gymnasial eksamen, adgangskursus til ingeniøruddannelserne, datamatiker, en videregående teknikeruddannelse, en laborant-, maskinmester- eller skibsføreruddannelse m.fl. + specifikke adgangskrav"


    jo de to fag minder meget om hinanden, da jeg jo også fræser og drejer , men for det meste er jeg ude på montage på mejarier og sådan.

  • Quote

    Originally posted by NiEn
    ja læste godt lige noget med diplom ingeniør det er en korter uddannelse er det pga af jeg har en erhvervuddannelse ?


    og svare det til det samme som en "Normal" ingeniør uddannelse ?


    Nej de to uddanelser er ikke ens, der er en række forskelle som kan koges ned til at diplom har fokus på pratisk anvendelse, men "normal" også kaldet Civil har en mere teoretisk tilgang til tingene.

  • En god ide ville være at smutte forbi studievejlederen på din skole. De plejer at kunne hjælpe i sådan nogle tilfælde!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • ok, så fik jeg det på plads. tror jeg vil kontakte min studievejleder næste gang jeg skal på skolen.


    Zlinky jo det kan man godt, det kræver bare man har 10 kl udvidet og det får man under sin uddannelse.