Asmaa tørklæde sagen

  • Hey Tweakers!


    Ville bare lige høre hvad i mener om "Tørklæde i folketinget" sagen, Hvor debatten handler om hvor vidt Enhedslistens folketingskandidat, Asmaa Abdol-Hamidn skal have lov til at bære tørklæde på folketingets talerstol!


    Jeg mener ikke det er passende da det udtrykker kvindeundertrykkelse og ikke passer ind i det danske samfund!


    Hvad mener i?

  • Fint med mig. Hun må komme i fjerhat og lederhosen med en trækbasun under armen for min skyld.


    Jeg tror ikke nødvendigvis vi skal udtale os om hvad der er kvindeundertrykkelse eller ej. Efter hvad jeg kan forstå på de piger jeg har snakkes med om det, er det mere et spørgsmål om kultur. Og iøvrigt heller ikke nødvendigvis en muslimsk tradition.


    Såeh, hvis det at bære tørklæde i folketinget kan flyde hendes båd, jamen så værsgo. Jeg har dog også ind i mellem på fornemmelsen at der ligger en provokation bag tørklædet, når der insisteres på at det skal bæres steder hvor mange danskere finder det upassende (det er trods alt danmark vi lever i) - men så må man sku bare trække på skuldrene og lade dem hygge sig med det. Ligesom når de ekstreme feminister (karseklip, skovmandsskjorte, 4x4) prøver at få et budskab ud om at mænd er roden til alt ondt og at mandens eneste mission er at undertrykke kvinden. Grin af det.

  • Jeg kan ikke se noget problem i at hun skulle møde op med tørklæde. Hun virker ikke ligefrem somom hun er blevet tvunget til at gå med det - derimod virker hun helt klart som en af dem der ønsker at signalere sit tilhørsforhold. Hvis ikke hun møtte gå med tørklæde, må andre så komme iført kors?


    /ask

  • Jeg kan ikke se problemet med at hun har tørklæde på. Jeg kan ærlig talt ikke se hvad problemet er, allerede det at hun stiller op til folketinget beviser jo hun har støtte hjemmefra. Derfor kan jeg ikke se det som kvindeundertrykkende!! Jeg syntes også det er noget forbandet fis at det er blevet pustet sådan op, og jeg kan udelukkende se det som racisme IMO.


  • Hvordan i alverden er du kommet frem til det?

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa


    Hvordan i alverden er du kommet frem til det?


    de har tørklæde på dernede, fordi de skjuler de er kvinder eller noget. kvinder dernede skal skjule deres ansigter

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Quote

    Originally posted by CarStone


    de har tørklæde på dernede, fordi de skjuler de er kvinder eller noget. kvinder dernede skal skjule deres ansigter


    Tror det er burkaen (hvordan det nu staves) du tænker på. Det minder mest af alt om et telt med en slids i :)) Det er også noget helt andet, efter min mening.


    De må føle sig som idioter. Det ligner de ihvertfald.


    Dette klip siger det hele :))
    http://www.youtube.com/watch?v=JHECdMf34Ic


  • ROFL! Hvis man er beklædt med et telt, så bestiller man bare ikke pasta...Jeg ville dø på stedet af grin hvis jeg så det...Good stuff..

  • Jeg synes hun er en hadefuld, provokatør.
    På den anden side er hun så dårlig til at formulere sig
    at det kan være svært at vide hvad hun mener.


    Men hvis hun får stemmer nok til en plads i folketinget,
    skal hun da have lov selv at vælge hvad tøj hun vil tage på.


    Hvordan havde du iøvrigt forestillet dig at man skulle kunne forbyde det?

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Fint med mig. Hun må komme i fjerhat og lederhosen med en trækbasun under armen for min skyld.


    Jeg tror ikke nødvendigvis vi skal udtale os om hvad der er kvindeundertrykkelse eller ej. Efter hvad jeg kan forstå på de piger jeg har snakkes med om det, er det mere et spørgsmål om kultur. Og iøvrigt heller ikke nødvendigvis en muslimsk tradition.


    Såeh, hvis det at bære tørklæde i folketinget kan flyde hendes båd, jamen så værsgo. Jeg har dog også ind i mellem på fornemmelsen at der ligger en provokation bag tørklædet, når der insisteres på at det skal bæres steder hvor mange danskere finder det upassende (det er trods alt danmark vi lever i) - men så må man sku bare trække på skuldrene og lade dem hygge sig med det. Ligesom når de ekstreme feminister (karseklip, skovmandsskjorte, 4x4) prøver at få et budskab ud om at mænd er roden til alt ondt og at mandens eneste mission er at undertrykke kvinden. Grin af det.



    Hahahahahahahaha!!! Hold da kæft mand .. der grinte jeg ret højt .. !!




    Jeg synes det er helt fint.


    Nemlig fordi at hun har sådan en provokerende stilling til Søren Krarup. Hun sagde nemlig igår


    " Jeg tager det ikke af for Søren Krarup" .. Det tager JEG hatten af for!!

  • Quote

    Programmets ene vært hedder Asmaa Abdol-Hamid og troende muslim af palæstinensisk oprindelse. Hun er uddannet socialrådgiver og medlem af Enhedslisten. Hun er 24 år gammel og beboerformand i Vollsmose. Asmaa kom til Danmark som seks-årig og er opvokset i en lille landsby i Sønderjylland. Hun stod i spidsen for den gruppe, der har anmeldt Jyllands-Postens Muhammed-tegninger.


    fra Dr.dk


    Asmaa er troende mohammedaner og sharia (stave?)... Sharia lovgivningen er kvinde undertrykkende (og shahid, det er den.. jeg siger ikke du er, men det er den)!


    Jeg mener ikke hun skal have lov til at tage sit tørklæde på i folketinget, alene af den grund at det symboliserer noget som går imod den danske kerne.. Danmark er et kristent land, og selvfølgelig kan der være mohammedanere i folketinget, men så må de også respektere vores love og skikke!


    Desuden har jeg hørt meget om at hun er meget anti-dansk! Det ved jeg selvfølgelig ikke om der er bund i, men der er jo også ham islam kritikeren der er meget imod netop hun kommer i folketinget! Og så for Ø! Tja.. Det' en ommer!!!

  • Har stemt nej.


    Synes ikke det høre til i det danske folketing / Regering at folk med anden religion skal udleve deres samtidigt med de har indflydelse af en art på vores samfund.


    Ikke at jeg har noget imod at folk har deres egen religion - fred være med det, synes bare ikke det hører til inde i vores regering :)

  • Quote

    Originally posted by GummiMogens
    Har stemt nej.


    Synes ikke det høre til i det danske folketing / Regering at folk med anden religion skal udleve deres samtidigt med de har indflydelse af en art på vores samfund.


    Ikke at jeg har noget imod at folk har deres egen religion - fred være med det, synes bare ikke det hører til inde i vores regering :)


    Nu er der jo ikke nogen der absolut kommer i regeringen bare fordi de sidder i folketinget, og det bliver en kold dag i helvede den dag der går en ministerplads til enhedslisten :crazyeyes:


    Både politisk og påklædningsmæssigt har enhedslisten nu altid skildt sig ud - hvem husker ikke Keld Albrechtsen :))


    Vi har religionsfrihed i DK, så kan ikke se problemet i hendes påklædning. Jeg kender ikke så meget til hende, men det jeg har hørt om hendes holdninger er nok til, at der er andre grunde til, at jeg ikke kan lide hende, men det er trods alt op til vælgerne i hendes valgkreds om hun skal vælges ind.


    Men når vi kan have folk som Morten Messerschmidt og Søren Krarup siddende derinde (begge er lige blevet politianmeldt sammen med en tredie), hvorfor så ikke en der repræsenterer den modsatte lejr? Tror faktisk det ville have en positiv effekt på integrationen hvis flere med anden etnisk baggrund blev aktive i politik.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Nu er der jo ikke nogen der absolut kommer i regeringen bare fordi de sidder i folketinget, og det bliver en kold dag i helvede den dag der går en ministerplads til enhedslisten :crazyeyes:


    Pssst.... Vil du købe en KÆMPE plakat med Søren Søndergaard ???



    edit: Har forresten stemt Nej. Ønsker ikke at kommentere hvorfor.

  • hun skal da ha lov til at bære tørklæde inde i det folketing, danskerne derinde udfolder da også deres kultur derinde, så hvem skal have lov til at bestemme hvad helvede Asmaa skal ha på?


    Danmark er en multietnisk nation og skal have respekt for andre kulturer. Hun har selv sagt at hun ikke betragter tørklædet som kvindeundertykkende, men som et tegn på frihed. Ingen, og jeg siger INGEN skal have lov til at fratage en person sin frihed, bl.a. ved at bestemme hvilket tøj pågældende person skal have på.


    Så hvis de siger inde i folketinget at hun skal tage tørklædet af, så er det dem der er undertrykkerne, og det gør dem jo ikke en døjt bedre.


    Dette gælder naturligvis ikke kun for Asmaa, men også for alle andre muslimske kvinder i det danske samfund... Hvis de vil gå med tørklæde, så lad dem da. Det er da deres eget valg.


    Desuden er det op til os andre at respektere deres traditioner, normer og beklædning. Tag at kigge nærmere på det, snak med nogen med muslimsk baggrund. I kan tro i kan lære meget af det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Du tager fejl tASHDA. (OC-DOG: Det samme gør du mht. din kommmentar om kvindeundertrykkelse)


    Asma er ikke troende "Mohammedaner", hun er MUSLIM.
    Folk der tror på Islam er muslimer og ikke Muhammeddaner.


    Danmark er et demokrati, kernen i et demokrati er at der skal være plads til ALLE.


    Jeg ved heller ikke selv så meget om hendes holdninger, men af de interviews jeg har læst er hun bestemt IKKE anti-dansk, og endnu engang, i et demokrati har hun lov til at stille op for liste Ø!


    Du ved ikke så meget om Islam. Hvad med at researche lidt om det? Så du f.eks finder ud af hvad det tørklæde egentlig betyder. Lad mig lige give dig et hint, Islam er IKKE kvindeundertrykkende, ellers ville der nok ikke være så mange kvindelige muslimer.
    Jeg kan heller ikke blære med stor viden om Islam, men jeg ved mere end de fleste herinde, og vigtigst, jeg ved hvorfor jeg har valgt at være muslim.


    Hvis du har mod på det, så tjek disse videoblogs om Islam og du vil pludselig opdage at Islam er noget andet end det du har troet. http://www.youtube.com/profile_videos?user=ummahfilms Hvis du ikke har tid til dem alle så se i det mindste nr. 8.


    :cheers:


    Btw. jeg har stemt ja.

  • Kan virkelig ikke se noget problem i hund render rundt med en klud om krydderren, udover at det er usandsynligt grimt. Hvis det er tilfældet at hun ikke må tøffe rundt med det så er verden sgu da helt af lave.


    Synes egentlig at det mest skræmmende i den her sag, er den måde hvorpå medierne blæser det op i sådan en grad at hun måske i sidste ende løber af med en masse stemmer, ikke på grund af hendes politiske holdninger men fordi hun blev kendt som hende der tørklædedamen.


    Lidt ligesom dengang Jacob Haugaard blev stemt ind i folketinget ved at love medvind på alle cykelstier :crazyeyes:



    Edit: StAvEbØf


  • Helt enig i hvad du skriver ang. Islam. Desværre er det nu en gang sådan at medier ofte tegner et billede af Islam som den store onde bussemand, og ja der findes da både psykopater og åndsboller i Islam, men det gør der skisme da også indenfor Kristendommen. Se bare i Irland hvor katolikker og protestanter leger vilmænd og hakker hinanden ned for et godt ord. Islam er ikke hverken værre eller bedre end alle andre religioner.


    Grunden til at Islam har fået det "berømte" bussemands ry er 9/11.Jeg tror vi er helt enige i at det der skete der er helt utilgiveligt, men ligefrem at pege på en hel religion egenhændigt som synder er at skyde over målet imo.