Computer tyveri hos DTU

  • http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6686101.html


    Mit bud er at det er en sindsyg overclocker som har nuppet det !
    men ellers meget sjov historie. underligt det var så let at få fat i et bundkrot til 50mil kroner :boxed:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Der er lige et par ting som Tv2 ikke har helt styr på :)


    Det er ikke ét bundkort der er blevet taget - men mange. Tyvene har taget de mange bundkort fra en af de største servere på DTU.


    Ved heller ikke om det har været nemt for dem, for de har da skulle smadre en panserarmeret rude.


    Det eneste der undre mig er at DTU ikke har haft kamera overvågning der hvor selve serveren står. Det billede man kan se på TV2's hjemmeside er ikke fra der hvor severen står, men et andet sted i samme bygning


    Mvh Stubkier

  • Quote

    Originally posted by Stubkier
    Det eneste der undre mig er at DTU ikke har haft kamera overvågning der hvor selve serveren står. Det billede man kan se på TV2's hjemmeside er ikke fra der hvor severen står, men et andet sted i samme bygning.


    Præcis min tanke :crazyeyes:

  • "Delene er så avancerede, at de ikke må eksporteres til lande som Iran og Nordkorea."


    ... Ahh, det er altså Dell-udstyr :crazyeyes:


    "Politiet arbejder ud fra en teori om, at tyvene enten skulle udnytte computerdelenes massive regnekraft, eller at de vil sælge dem videre på det sorte marked til interesserede købere."


    ... Ja, et bundkort har jo en ENORM massiv regnekraft :$


  • Ahahaha, har du bare de fede kommentarer til alting? Næ.


  • Det burde da bare være ulovligt og være så sjov altid... :roller:




    Men sikkerheden burde være bedre, når 3 knægte kan stjæle noget til sådan en værdi.

  • Ja, synes sgu ikke DTU har fortjent bedre, hvis man bare sådan kan slentre ind med hænderne i lommerne og skride med et bundkort til 50 mio.


    Det er sgu en om'er.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Ja, synes sgu ikke DTU har fortjent bedre, hvis man bare sådan kan slentre ind med hænderne i lommerne og skride med et bundkort til 50 mio.


    Det er sgu en om'er.


    Så fordi de "kun" har beskyttet deres udstyr bag en pansret rude så er det ok at de får stjålet deres ting og sager?
    Den holdning håber jeg squ ikke bliver udbredt i Danmark!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna


    Så fordi de "kun" har beskyttet deres udstyr bag en pansret rude så er det ok at de får stjålet deres ting og sager?
    Den holdning håber jeg squ ikke bliver udbredt i Danmark!


    - Anders


    Hvad tror du selv?


    Siger bare, at jeg på ingen måde "har ondt" af dem.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by dna


    Så fordi de "kun" har beskyttet deres udstyr bag en pansret rude så er det ok at de får stjålet deres ting og sager?
    Den holdning håber jeg squ ikke bliver udbredt i Danmark!


    - Anders


    med tanke på ungdomshusets tilhængere, hvad tror du så selv.......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Ja, synes sgu ikke DTU har fortjent bedre, hvis man bare sådan kan slentre ind med hænderne i lommerne og skride med et bundkort til 50 mio.


    Det er sgu en om'er.


    :boxed: X( :( :rolleyes: Ved slet ikke hvad jeg skal sige til sådan en kommentar!

  • Quote

    Originally posted by Stubkier


    :boxed: X( :( :rolleyes: Ved slet ikke hvad jeg skal sige til sådan en kommentar!


    Så lad være at sig noget, eller fat, at læse mellem linjerne. Vorherre bevares.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Lecter
    Hvad står der mellem linjerne?


    At det er skræmmende hvor latterlig sikkerheden er i deres facilitet, siden en knægt kan vade derind og skride med udstyr til svimlende mange penge, uden at der sker en disse...


    Det er en om'er.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    At det er skræmmende hvor latterlig sikkerheden er i deres facilitet, siden en knægt kan vade derind og skride med udstyr til svimlende mange penge, uden at der sker en disse...


    Det er en om'er.


    Wow din kommentar blev godtnok misfortolket på det groveste :) Men ja, er sku sølle, hvis de bare har kunnet vade ind og så snuppe det.

  • Svigerfars teori.


    Dagen efter at de der englændere var blevet løsladt fra det der land som jeg har glemt navnet på, blev det stjålet..
    Teorien er så.. Det land mangler en supercomputer til at lave masseødelæggelsesvåben.
    England har lavet en aftale med Danmark om computeren, så de kunne få deres mænd (og kvinde) løsladt.
    -Og det har de så gjort på den måde, så det ikke har været så åbenlyst.


    Jeg selv har ingen form for teori, men synes hans tanke er ganske morsom.
    Og hvis det er en privat person, så har han det sikkert meget sjovt pt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb