din DÅRLIGSTE pc??

  • hehe...kom lige i tanke om noed ret sjovt syns jeg....
    ens gamle computere...ofte, når man har fået ny står man nærmest og griner af den gamle og tænker "hold da kæft noed lort, hvorfor har jeg ik skiftet det ud før nu???"


    så kom jeg i tanke om hvor dårlig en computer vi egentlig FØRST havde herhjemme...den var så UTROLIG dårlig at det halve kunne være nok...den havde det der windows 3.11 eller hvad det hedder...


    ...så kom jeg i tanke om at nogen af jer herinde, som er ældre end mig, måske har haft en pc som var endnu dårligere? - uhyggelig tanke ellers, men dengang var kravene ik så store...(som barn mener jeg)...hvor dårlig var din dårligste computer nogensinde???

  • Tjoow, men det var nu tider dengang med dos eller længere tilbage med amigaen ...


    Men faktisk vil jeg sige min dårligste spand var en Athlon 500 Mhz, en af de første ... Huha, kom hurtigt tilbage til noget Intel ... Ja ja, jeg er Intel fan ..


    Men okay, for at nævne en slem computer vi havde, så var det dengang skærmen kun bestod af 2 farver og windows ikke eksisterede .. Huha !

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Tjoow, men det var nu tider dengang med dos eller længere tilbage med amigaen ...


    Men faktisk vil jeg sige min dårligste spand var en Athlon 500 Mhz, en af de første ... Huha, kom hurtigt tilbage til noget Intel ... Ja ja, jeg er Intel fan ..


    Men okay, for at nævne en slem computer vi havde, så var det dengang skærmen kun bestod af 2 farver og windows ikke eksisterede .. Huha !


    pyha det var gammelt, men det skal lige siges at windows 1.00 blev opfundet starten af '85 så enten var jeres pc en smule bagud eller også har du en MEGET god hukommelse...!


    jeg tænker her på at du jo er født i august '82...

  • Tjah måske tråden skulle ha heddet din FØRSTE pc - de var jo ikke dårlige dengang ;)


    Ka huske vi havde een med en skærm der kun kunne vise orange og sort - det var før windows. Nøj jeg fik gamet en del Tetris og en smule Leisure Suit Larry 1 [ OPEN DOOR - TALK TO GIRL :)) ]


    Den dårligste computer jeg nogensinde har haft var min Athlon 750mhz - der var ikke andet end bøvl med det bras, så jeg har købt Intel siden.


    Ved godt at AMD'ere er blevet bedre idag osv osv - bare lige for at undgå flaming :P

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Commodore 16 med det spil hvor man er sådan en prik (skal nok ligne et rumskib) der skal skyde sådan nogle andre prikker væk.


    Fantastisk gfx :))


    Uha commodore - var der noget bedre end at kigge på de sjove farver på fjernsynet imens båndstationen loadede et spil ? ;)

  • Quote

    Originally posted by DarkhorZe


    Uha commodore - var der noget bedre end at kigge på de sjove farver på fjernsynet imens båndstationen loadede et spil ? ;)


    he he ja - da jeg fik min 64'er kunne jeg desværre ikke lade være med at tweake den lidt på tonehovedet, så jeg sad altid med en miniskruetrækker nede i båndoptageren for at få spillene til at loade ordentligt ind :))

  • hvad så med amstrat med båndoptager i siden :) men den første spille maskine at jeg havde ??? kan jeg ikke huske hvad hedder men har haft lidt af hvert af det gammelt bras.... der var også phillips g7000 :) ja jeg har den ennu den ligger oppe på loftet et eller andet sted..... den er nesten antig :D så havde jeg eller har ennu (også på loftet en LAMBDA 8300 en comp med grønne taster tv out og det hele *GG* men den var nok det værste lort at jeg har haft :D

  • Quote

    Originally posted by Comp-n00ben


    pyha det var gammelt, men det skal lige siges at windows 1.00 blev opfundet starten af '85 så enten var jeres pc en smule bagud eller også har du en MEGET god hukommelse...!


    jeg tænker her på at du jo er født i august '82...


    Nu skal du ikke glemme vi godt kan have købt pc'en selvom den var pænt gammel. Jeg var selv ikke så gammel igen, måske 10 år, men der var i hvertfald intet windows på den. Mindes jeg købt min egen første spand i 96.


    Nummer 2 pc vi havde var med windows 3.11, det var først efter nogen tid vi fik 95 på den.

  • Min første og dårligeste PC var en Danfoss computer... Athlon 600 MHz hehe... maskinen var ok, men den var så fucked up fordi den havde alt muligt klamt lort installeret fra starten af :/ og bios var røv elendig..

  • Amstrad grafik når det er bedst!!! Uhhhhhh det er simpelt hen en fryd for øjet!


    Det ligner sgu noget der er lavet i Paint :))


    tankabbot

  • Vil da lige sige min første egen PC var en PII 233, og det blev ikke bedre med en Athlon 500 .. hehe


    Men ellers var vores den gamle 486 heller ikke meget at råbe hurra over !, dog kunne den køre doom, så helt skidt var det jo slet ikke !

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Commodore 16 med det spil hvor man er sådan en prik (skal nok ligne et rumskib) der skal skyde sådan nogle andre prikker væk.


    Fantastisk gfx :))


    Weeeeeeee.... Min første maskine... :))

  • min første pc hvar en ericsson/nokia med 2 5½" diskette drev og ingen hardisk :) man skulle starte den med dos på diskette hver gang og så komme en diskette i med spil. den havde CGA grafik 4 farver, 640k ram, jeg tror det var en 80086 cpu, ingen mus.

  • 66 mhz med ufattelig meget lidt ram..


    min far har dog haft noget som var 20 gange dårligere mindst.. men det er sq også del år tilbage

  • Min første var en 386sx 8 mhz med 2 mb ram og 20 mb harddisk.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850