Dataworld.dk

  • Lige en advarsel!


    Jeg har bestilt dele for 6200 kr hos Dataworld i fredags og lavede en bank overførsel til dem! Varene jeg bestilte var alle lagervarer, og jeg forventede derfor at de ville sende dem så snart de kunne se mine penge på deres konto!


    Jeg ringede til dem hele fredagen, lørdag og mandag for at høre om delene nu også var på lager, fordi jeg gerne ville rode med det i påsken, men kom først igennem mandag, hvor en sur mand sagde at de ville blive sendt mandag da de havde modtaget mine penge, og jeg modtager en Track & Trace mail om aftenen, så der blev jeg selvfølgelig glad og glædede mig til at modtage varene om tirsdagen, men idag onsdag, og så oven i købet på min fødselsdag er der ingen ting at se hos PostDanmark og derfor ringer jeg selvfølgelig til Post.dk for at høre hvor min pakke er. Men Post.dk har aldrig modtaget nogen pakke fra Dataworld.


    jeg har skrevet til DataWorld flere gange og ringet om at jeg gerne vil hæve købet, så jeg kan komme videre i teksten og bestille mine dele hos et mere konpetent firma, men får intet svar!


    mit råd til folk: Lad vær med at handle med det skod firma!! De svarer ikke på tlf og mail!


    min teori er at de ikke har delene på lager og så bare bruger PostDanmark som undskyldning!


    X(

  • Det var da trist at høre


    6200 er godt nok mange penge :o


    Vi må håbe du får dem tilbage.


    Jeg har selv haft dårlige oplevelser på internettet, men det er bare med at komme op på hesten igen.


    Jeg havde købt en var via Trendsales.dk (af en bruger der fra), og der var jeg også lidt: "Hmm får jeg nu min vare?". Dagen efter jeg havde sat pengene ind på hans konto ankom varen, så ikke alle er dårlige mennesker :)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Har handlet der to gange, begge med to vidt forskellige resultater.


    Første gang gik det helt perfekt, rigtig god service og god respons tid på email ( 2 Minuter )



    Anden gang gik helt ad helvede til, min LAGERvarer dukkede aldrig op og de trak stadig penge.
    Men det gik hurtigt i orden.



    Ville også råde jer til at finde en anden butik - De er en alt for blandet oplevelse!

  • Jeg var godt nok lidt usikker på at bestille et sted jeg ikke kendte, men de har nogle fede varer til billige penge. Men det er så også det eneste de kan præstere!


    Det er bare sur røv at sidde med halvdelen af en ny pc, fordi et firma fucker i det. Næste gang bestiller jeg kun hos et veletableret firma som shg f.eks hvor jeg uden problemer har fået alle mine andre dele fra!


    Men har jeg ikke ret til at hæve mit køb, når de har haft mine penge siden i mandags og PostDanmark slet ingen pakke har fået af dem!?!?

  • Købte mit kabinet derinde, og der stod det var på lager. forventet ankosmt 1-2 dage.
    ventede...
    ringede så ind efter 3 dage, og det viste sig at de ikke havde det på lager.. men de havde et i gråt. så måtte vente til ugen efter hvor de fik sort på lager :ph34r:
    Så deres hjemmeside kan man ikk regne med, ring ind vhis du vil vide om varen er på lager

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Hold da op du brokker dig. Der er gået godt 3 dage (altså hverdage, weekend tæller ik) siden du bestilte dine varer, og nu gider du ikke handle der alligevel? Der kommer sandsynligvis til at gå længere tid med at få pengene retur end hvis du bare venter på varerne.


    Hvis du vil være sikker på at få dine varer til tiden så brug en af de større firmaerne. Bankoverførelse er dødens pølse. Anskaf dig et dankort eller få en ven til at bruge sit, hvorefter du overfører pengene til hans konto. Den vej bliver du aldrig snydt og du skal ikke vente 100 år på at få dine penge tilbage.

  • Det er ikke så meget det med at der er gået tre dage (Selvom jeg ik kan se grunden til det hvis varene er på lager) Det er mere det med at de ikke svarer på mail eller telefon der gør mig skidt tilpas, når de nu har mine penge!


    Men det kan da godt være jeg brokker mig, men jeg glæder mig til at samle min spand og havde ikke lige taget højde for at visse firmaer ikke lever op til det ansvar det kræver at drive en butik med succes!

  • Jeg har egentlig også kun haft dårlige oplevelser med dem..


    Godt nok fik jeg mine varer, men det varede meget længere end forventet.
    Da jeg så futtede mit bundkort af skulle jeg ha fat i dem.. Først mailede jeg, men fik aldrig svar. Derefter hang jeg i røret en time, og det er IKKE overdrivelse.. Og de svarede aldrig.
    Til sidst kørte jeg der ned (55km hver vej), og de to ganske vidst imod bundkortet, men ikke med et smil på læben, og kun med kommentaren "Det ligner overclock".. Daaah.. Det sgu da et bundkort der er beregnet til det.
    -Ud over det havde det intet med OC at gøre.


    Og nu er jeg så spændt på at se hvornår jeg får det tilbage. Har købt et nyt hos PRC-Data, vel og mærket et bedre, og sælger så det andet.


    Men kort og godt, jeg handler der aldrig mere, og vil bestemt ikke anbefale dem.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Handel ALDRIG via bankoverførsel. KUN via plastickort :9xo


    Hvad er fordelen ved plastickort og hvad er ulempen ved bankoverførsel ? :)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by Dumpen


    Hvad er fordelen ved plastickort og hvad er ulempen ved bankoverførsel ? :)


    Ved kortet hæver de somregel først guldklumperne når tingene er sendt.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg plejer normalt at gemme penge i en lille bæbrun mørnet sæk med dollar tegn på et tilfældigt sted i Danmark. Derefter ringer jeg til butikken og oplyser dem om hvor de ligger efter de har sandt min varer vel og mærke!


    Har dog ikke virket endnu ;(

  • Quote

    Originally posted by Dumpen


    Hvad er fordelen ved plastickort og hvad er ulempen ved bankoverførsel ? :)


    Sikkerheden. Bruger du dankort frem for bankoverførsel, så kan du altid få dine penge igen hvis du ikke modtager varen.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Sikkerheden. Bruger du dankort frem for bankoverførsel, så kan du altid få dine penge igen hvis du ikke modtager varen.


    Hvorfor kan man ikke det med en bankoverførsel??

  • Quote

    Originally posted by OC-Dog


    Hvorfor kan man ikke det med en bankoverførsel??


    Fordi de bare kan lade vær med at overføre pengene tilbage, at du så kan køre en sag mod dem for svindel er så en anden sag, men det tager tid. Hvis du bruger dankortet kan banken tilbageføre penge med det samme, hvis de allerede er hævet (De må først hæve pengene når varen er sendt i følge loven).


    Hvis man absolut ikke kan bruge dankort, så brug efterkrav.

  • Rigtig kedelig oplevelse for dig OC-Dog ;(


    Ang bankoverførsel, så bruger jeg kun bankoverførsel ved køb af HW m.m, men handler også kun med Midtdata & Shg, og der har absolut aldrig været nogle probs. Jeg har prøvet en masse andre netbutikker ( Dog ikke med bankoverførsel ) og dem handlede jeg kun med denne ene gang.

  • Bankoverførsel : Pengenne er væk fra din konto, inden du har modtaget varene. Hvis noget går galt er den eneste måde at få dine penge tilbage på et civilt søgsmål.
    Betalingskort: Pengene bliver først trukket når varerne bliver sendt. Hvis noget går galt kan du altid henvende dig i din bank, hvor du skriver under på en Tro & Love erklæring. Herefter bliver dine penge tilbageført.


    Med hensyn til Dataworld så har jeg brugt dem et par gange uden problemer af nogle art.


    Ps, Kan man få et track and trace nummer uden at aflevere noget til Posten?

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G

  • Som sagt så når du bruger plastikkort så MÅ de først hæve pengene når de sender varen...


    Noget andet er du siger du overfører pengene fredag? ja dem har de først mandag/tirsdag alt efter hvilken bank du har/de har..


    Desuden er det op til påske hvor firmaer somregel ikke får helt så mange vare som man normalt gør (gør vi hvert fald ikke)..


    Jeg forsøger ikke på at forsvarer dem, men sys lige du skulle få lidt tilmodighed, der er andre ting i verden end at sidde og vente inden for når der er sådan et godt vejr udenfor ;)


    Angående Lahner's spørgsmål om Track and Trace, så ja, man kan godt få et T&T nr. inden man sender noget med postDK, DHL fx, der står det på de labels man får, det samme gør det også på postDKs efterkravs sedler... Der er også noget med at de står på GLS sedler ;)

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

    Rettet en gang, sidst af jK^ ().