Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

torsdag, 29. marts 2007, 22:13

Citeret

Originally posted by ayu

Citeret

Originally posted by Boris
Den film er slet ikke udkommet på hverken HD-DVD eller på Blu-Ray......Så det var nok bare et almindeligt DVD signal du så. Hvilket også forklarer din oplevelse af hjemmevideo, da signalet sikkert er blevet kraftigt processeret.....

Det er så not true... :P

Den kom 13/3-2007 i USA, samtidigt med de andre formatter derovre:D

Kunne jo være det var en Import de spillede i butikken ;)

Tvivler nu på den kommer på HD DVD, da Sony er en af hovedkræfterne bag BD ;)

Sorry for Of Topic - men der må jeg absolut give Borius ret!

Jeg foretrækker klart at holde mig til de mest troværdige kilder og vil her linke til hendholdsvis organisationen bag Blu-Ray og Microsofts interne site om HD-DVD, se om du kan finde Lord of The Rings, I can't...

http://www.blu-raydisc.com/products/Section-14017/Index.html

http://www.microsoft.com/windows/windows…dvd/movies.aspx

(bemærk, begge sites er USA sites, så hvis de er udgivet, så ville de være der!)

--

Når det så er sagt, så er det vidst tilbage til Topic..

Blu-Ray er et tydeligt skarpere, renere og mindre fejlfyldt film format end det aldrene DVD format - men det er stadig MPEG2 man bruger, også på BD, så helt perfekt er det ikke.
For ca. 1 månede siden ændrede man det, og gjorde VC1 formatet en del af BD standarten - når film begynder at udkomme i dét format med 1080p signal - SÅ er der vidst ingen tvivl, så er vi milevidt foran DVD kvalitet!!

-men som der er andre der også nævner, så kan billedet faktisk godt blive næsten FOR pænt og rent, så smut ud i din lokale hi-fi biks og se noget high-def og dan dig din egen mening

:cheers:

DualCore Pentium :: G2030 :: 4x2GB DDR2133 :: 2x Intel520 240GB SSD RAID0 :: Asus GTX 660 TOP ::
:: X400 Passive SeaSonic :: NoFan CS-70 :: Dell 2209WA :: Mionix Naos 5000 :: Apple Pro keyboard ::

22

fredag, 30. marts 2007, 06:43

Jeg venter lidt og ser hvad der sker med begge formatter. Vil gerne se om det er noget danskerne tager til sig eller om det bliver lige som laserdisk at det kun var "hjemmebionørder" der var et marked for. Hvis jeg endelig skulle satse på et format engang i fremtiden må det helt sikkert være Blu ray. Der er mange flere muligheder for at udnytte alt kapaciteten på lange film, og dermed få en noget bedre billedkvalitet. Jeg glæder mig til gengæld til at høre hvad det kan præstere på lydsiden for det skulle være rigtig godt med de nye lydformater :dance:

23

fredag, 30. marts 2007, 07:12

Du er inde på noget hifreak - i mine øjne er der næsten lige så stor en chance for, at vi alle bliver tabere. Det ser bestemt ikke ud på nuværende tidspunkt, at nogle vil give op, men samtidigt er der heller ikke noget der tyder på, at det ene format har noget i ærmet som kan skabe et større overtag over det andet. Krigen kan fortsætte i laaang tid endnu - og mens den står på, er der tilsyneladende ingen producenter eller udgivere som for alvor tør satse på noget format. Derfor må vi stadig leve med (efter min mening) dyre afspillere og et minimalt udvalg af tilgængelige titler.

24

fredag, 30. marts 2007, 15:46

Citeret

Originally posted by oestergaard
Mig?

Jeg så det i en butik ;)

Jeg syntes det er FOR klare billeder, så min oplevelse af en film falder hvis jeg skulle se Blu-Ray version!

Men der er jo (heldigvis for udviklerne) andre meninger end min :)

Går du nogensinde i biografen?

25

lørdag, 31. marts 2007, 10:40

Citeret

Originally posted by Zulu

Citeret

Mig?

Jeg så det i en butik ;)

Jeg syntes det er FOR klare billeder, så min oplevelse af en film falder hvis jeg skulle se Blu-Ray version!

Yeps :D

"Nej jeg ser kun VHS" :razz:

26

lørdag, 31. marts 2007, 11:56

Citeret

Citeret

Citeret

Mig?

Jeg så det i en butik ;)

Så forstår jeg ikke dit argument for at det bliver for klart.
Opløsningen og kvaliteten af det du ser i biografen (hvadenten det er analog eller digital visning) er højere end 1080p, lærredet er også større men stadig...

27

lørdag, 31. marts 2007, 20:10

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Mig?

Jeg så det i en butik ;)

Opløsningen og kvaliteten af det du ser i biografen (hvadenten det er analog eller digital visning) er højere end 1080p, lærredet er også større men stadig...

Jeg har ingen anelse om hvad du mener :)
sagde jo bare at jeg syntes at HD-film var for klare!
Forresten.... så vidt jeg ved er det overhovedet ikke muligt at se Blu-ray i biografen...!

28

lørdag, 31. marts 2007, 21:19

Citeret

Forresten.... så vidt jeg ved er det overhovedet ikke muligt at se Blu-ray i biografen...!

Du synes at Blu-Ray er for detajleret (er det ikke sådan dit "klart" skal forstås?), derfor spørger jeg om du ser film i biografen, fordi det undrer mig at du så ikke også synes at det er for detajleret da opløsningen på både analoge og digitale visninger i biograferne er højere end 1080p.

Jeg har på intet tidspunkt nævnt at de benytter Blu-Ray i biograferne. Så vidt jeg ved afspilles digitale film i biograferne fra en harddisk.

29

lørdag, 31. marts 2007, 21:19

han mener opløsningen er større end 1080. Jeg vil ikke sige billedet kan blive for klart.. lol

Lian Li 2 x triple rad + 1 x dual, 3 x 120mm fans + 2 x 120mm + 3 x 120mm - Intel 2600k@4.6 1,33 vcore watercooled - 8GB Crucial ELITE ram - 450W Thermaltake SMART PSU - 1 x SSD disk - Gigabyte HD7870 OC Edition.

30

søndag, 1. april 2007, 12:35

Citeret

Citeret

Du synes at Blu-Ray er for detajleret (er det ikke sådan dit "klart" skal forstås?), derfor spørger jeg om du ser film i biografen, fordi det undrer mig at du så ikke også synes at det er for detajleret da opløsningen på både analoge og digitale visninger i biograferne er højere end 1080p.

Jeg har på intet tidspunkt nævnt at de benytter Blu-Ray i biograferne. Så vidt jeg ved afspilles digitale film i biograferne fra en harddisk.

Nej der er en stor forskel på det jeg har set af HD, og af hvad jeg ser i biografen!
I har ret i at opløsningen er meget større, men det er altså ikke lige så klart som det jeg så i den butik ;)

Og du skal da nok ha ret i at der er Blu-ray i biograferne.. har ikke undersøgt det :)

31

søndag, 1. april 2007, 12:43

Citeret

Citeret

Citeret

Nej der er en stor forskel på det jeg har set af HD, og af hvad jeg ser i biografen!
I har ret i at opløsningen er meget større, men det er altså ikke lige så klart som det jeg så i den butik ;)

Og du skal da nok ha ret i at der er Blu-ray i biograferne.. har ikke undersøgt det :)

Forstå nu at manden ikke siger at der er Blu-ray i biograferne!!! Han har aldrig argumenteret for at der er!

Folk kaster hænder op som kannibaler med bulimi !

32

mandag, 2. april 2007, 05:06

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Mig?

Jeg så det i en butik ;)

ej hvad er det da du siger

et cam der optager filmen er ikke mere end 1080
efter min viden

de bruger en teknik der der forbedre billede på store skærme

og billede i en bio er langt fra så godt som det jeg ser på mit tft fjerner med mine øjne

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

33

mandag, 2. april 2007, 18:50

Mange film optages stadig analogt på 35 mm film med "uendelig" opløsning, derfor kan de digitaltiseres til fx 2k eller 4k som er de formater en digital biograf benytter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_cinema

34

tirsdag, 3. april 2007, 03:29

Citeret

Mange film optages stadig analogt på 35 mm film med "uendelig" opløsning, derfor kan de digitaltiseres til fx 2k eller 4k som er de formater en digital biograf benytter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_cinema

og den tror jeg så på

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=81710&sid=

Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

36

tirsdag, 3. april 2007, 13:32

Jeg vil også holde med Zulu, at der så er støj på deres analoge transfers er så en anden ting. Syntes selv at dvd er skarpere (har så aldrig været til en digital visning i biffen). Man skal lige have i mente at det er et enormt lærred de fleste biografer har, og det er nødsaget til at være ordentlig kvalitet for at det ikke skal være for grumset at se på.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | EVGA GTX 280
Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Seneste tests og artikler

0

Logitech G240 og Logitech G600 video review

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

2

MSI Radeon R9 270 Gaming OC Edition 2GB

Så er Tweak.dk endnu en gang k
Læs Mere

4

Thermalright High Riser series HR-22

Vi kender alle serierne af luf
Læs Mere

0

Ozone RAGE ST headset

Så er det blevet tid til, at j
Læs Mere
Seneste nyheder

0

HIS R9 295X2 LiquidCooler grafikkort

HIS er bedre sent end aldrig k
Læs Mere

0

ASUS Striker GTX 760 Platinum 4GB grafikkort

ASUS er klar med et helt nyt G
Læs Mere

0

Daglig Hardware Roundup 2014-04-18

Dagens hardware roundup, inklu
Læs Mere

0

En gennemgang af film og serie streamingtjenester - HBO Nordic

I vores føljeton om streamingt
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.