Hvilken religion?

  • Vil lige høre hvad i forskellige folk herinde går og tror på....


    Jeg er selv kristen protestant (hvis du er er meget religiøs og let føler dig stødt over kritik af religioner så lad være og læs videre ;)), men overvejer at droppe religionen, fordi det egentlig er noget pjat, det holder jo ikke en meter. Gud er en gang opreklameret pjat for at prøve at forklare noget der engang ikke kunne forklares.... Det eneste religion gør i dag er at skabe splid mellem folk, faktisk mener jeg det er religionen der er roden til meget ondt (ihvertfald mere ondt end godt), der er selvfølgelig folk der har brug for noget at tro på, fint nok med mig, men jeg kan sq godt undvære det :P

  • Jeg tror på videnskaben... Altså jeg tror vi stammer fra aberne, og at universet er opstået - som vi ved ind til videre - ved Big Bang...
    Jeg tror ikke på der sidder og styre os deroppe et sted..

  • Ja jeg tror ikke på nogen former for guder, holder mig også til videnskabens verden.


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Tja... Jeg er da medlem af folkekirken, men interesse
    for den slags har jeg ikke.
    For min skyld kunne de lukke alle kirker.
    At andre er religiøse, må de for min skyld gerne være,
    bare de holder det for dem selv.
    Man skulle have lov til at give Jehovaer et skud hagl,
    når de kommer og vil prakke folk deres møg på.
    Dem tror jeg nu ikke jeg ser mere. Der står indgang
    på eget ansvar og her vogter jeg i indkørslen og når
    der kommer en 90 kg monster køter farende med
    fuldt brøl på, tror jeg de bliver en smule mindre
    religiøse... he he ;)


  • He he min bedstemor har engang sagt til sårn noen at hun ikke engang ville tøre røv i deres lort :))


    De har ikke vist sig siden ;)

  • Religion skaber kun snævertsynede mennesker(her tænker jeg på de mere eller mindre fanatiske). Har ikke noget imod de almene religiøse, der mener der er noget større. Men dem der påstår at jorden blev skabt for 7000-8000 år siden og ikke kan overbevises om det modsatte, trods hårde beviser, ja de er farlige. Efter min mening, er de skabt af den samme naivitet, der frembringer selvmordsbombere, sekter og lign. psykopater.


    Btw. der er stadig folk i mellemøsten, der er overbevist om at jorden er flad 8o

  • Quote

    Originally posted by cla
    Tænkte nok du var en af de 2 der har stemt det :))


    Hvorfor ?... Fordi jeg ikke er en af de fjolser der tror på "gud", men som fortrækker gode råd til hvordan man kan leve sit liv så det bliver beriget livet frem for at sætte grænser som "gud"-religionerne gør ? :))

  • Quote

    Originally posted by scully
    Religion skaber kun snævertsynede mennesker(her tænker jeg på de mere eller mindre fanatiske). Har ikke noget imod de almene religiøse, der mener der er noget større. Men dem der påstår at jorden blev skabt for 7000-8000 år siden og ikke kan overbevises om det modsatte, trods hårde beviser, ja de er farlige. Efter min mening, er de skabt af den samme naivitet, der frembringer selvmordsbombere, sekter og lign. psykopater.


    Btw. der er stadig folk i mellemøsten, der er overbevist om at jorden er flad 8o


    er selv ateist/hedning :D

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvorfor ?... Fordi jeg ikke er en af de fjolser der tror på "gud", men som fortrækker gode råd til hvordan man kan leve sit liv så det bliver beriget livet frem for at sætte grænser som "gud"-religionerne gør ? :))


    Er du da buddhist??????


    Regnede med at du som sædvanelig ville lave en joke ud af det og så stemme på et eller andet mere eller mindre tilfældigt ;)

  • Quote

    Originally posted by cla
    Er du da buddhist??????


    Regnede med at du som sædvanelig ville lave en joke ud af det og så stemme på et eller andet mere eller mindre tilfældigt ;)


    Jeps. Det er jeg...


    He, jeg det kunne jeg godt finde på at gøre, men ikke lige i dag...


    Hvis folk spørger mig, så siger jeg somregl "ateist" da de forventer at få et svar på mit forhold til "gud"... som jeg så ikke tror på.... Ikke at det har noget med Buddha at gøre....


  • Du er simpelthen buddhist 8o


    Grund?