Bruger du briller?

  • Ja, af ren nysgerrighed, drevet af, at jeg selv har fået briller i dag, vil jeg høre, hvor mange herinde bruger briller eller kontaktlinser.


    Har vist nok -0.75 og -0.50.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Perfekt syn herfra, så nej, ingen briller.


    Intel Core 2 Duo E6600
    ASUS P5N32-E SLI
    2 GB CellShock PC-6400
    2 GB Kingston HyperX PC-8000
    Inno3D GeForce 8800 GTS 320MB
    WD Caviar 250GB SATA II
    WD Caviar 500GB SATA II
    NorthQ 4100 KingKong Extreme 500W

  • Man burde kunne vælge "Læsebriller" i voten også..


    Det bruger jeg nemlig i skolen osv.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Jeg har kontakt linser, for jeg gider ikke gå med briller.


    Højre: -2,25
    Venstre: -1,75


    EDIT: Godt nok ikke meget minus i 2 andre har.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().

  • Quote

    Originally posted by JuiCe
    Man burde kunne vælge "Læsebriller" i voten også..


    Det bruger jeg nemlig i skolen osv.


    Hvis der er andre der mener det samme, og ikke synes at svarmulighed 1 er tilstrækkelig kan vi få en mod til at tilføje den. Men hvis man bruger læsebriller synes jeg godt man kan sige, at man bruger briller. Ellers kan man jo skrive det i et indlæg.


    celfa: Nej, har ikke meget minus. Kan også fint klare mig til daglig uden. Men sidder jeg fx til forelæsning og bagerst i lokalet, er det svært at se hvad der står på tavlen. Synes også det er irriterende, at jeg ikke kan se folks ansigter når jeg kommer gående på en gang.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kan godt selv huske den dag jeg fik briller første gang, uhh det var fedt - grøn var ikke bare grøm og et træ havde flere forskellige farver :)


    Nu har jeg -2.5 og -2.5. Men det har stået stille i et år nu, så håber ikke det bliver dårligere end det er nu.


    Mvh Stubkier

  • Nej, bruger ikke briller endnu, men det kommer sikkert.


    Har dog i længere tid overvejet at få tjekket synet, bare af ren nysgerrighed. Tror ikke det er så godt som det har været, nemlig perfekt.

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Jeps jeg er nærsynet. Men overvejer lidt at få et linseabonnement, hvor der også er briller med. IMO vil briller altid få en til at se lidt "dorky" ud, det synes jeg hvertfald. Har haft briller siden 7. klasse eller så noget, og har også prøvet linser i et halvt år ca, men kom lidt fra det igen.


    Hvis bare man får det rette briller, så behøver man slet ikke se nørdet ud, måske nærmere stilet :)

  • Ja Jeg bruger briller. Har gjort det siden jeg var fem seks år gammel så det er efterhånden blevet en vane at have dem på.


    Ved ikke hvilken styrke de er på

    Glance into the blackness hidden beneath your surface
    And enjoy the suffering, sanity drained in disrespect
    With such bedevilled faith in good, subsequently trusting evil
    Next step for mankind will be the last seasons in sin
    \m/o_o\m/ Støt Metal!

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hvis bare man får det rette briller, så behøver man slet ikke se nørdet ud, måske nærmere stilet :)


    Nemlig ;) Er meget glad for min Hugo Boss brille :9xo

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    Har ihvertfald briller. Har minus halvtreds på hvert øje, så det er ikke ret meget...


    Minus halvtreds er ikke meget? Jeg har -5 på hvert øje, og jeg synes selv jeg har svært nok ved at se :boxing:

  • Nope - ingen briller her. Sidst jeg fik foretaget synsprøve hos lægen, fik jeg det svar at mit syn var bedre end gennemsnittet. :)


    Men når jeg engang kommer længere op i årene, kommer jeg vel til det. Jeg er så ikke helt enig i at briller altid får personer til at se nørdede ud. Det afhænger efter min mening meget efter hvilke briller der er tale om, og selve personen de sidder på.


    Dog tror jeg ikke briller ville klæde mig, så hvis jeg havde behovet ville jeg nok vælge at gå med kontaktlinser istedet. ;)

  • Jeg har briller og linser ;).. Briller til hverdag, linser når alkohol blandes ind i nattelivet ;D..


    Har minus 3.25 x 2 - men jeg får minus 0.25 mere hver måned, så skifter briller jævnligt, en dyr affære.. :(..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Zaxzz


    Minus halvtreds er ikke meget? Jeg har -5 på hvert øje, og jeg synes selv jeg har svært nok ved at se :boxing:


    Han mener nok 0.50 :)
    Jeg har minus 5.25 på hvert øje og ser elendigt uden briller. Jeg hader dog briller, men mit arbejde er så støvet at jeg ikke kan tåle kontaktlinser.