• Jeg var på Oure Idrætshøjskole for et år siden og det kan klart anbefales. http://www.oure.dk


    Jeg fik oplevet og prøvet så mange ting som jeg normalt ikke ville have en jordisk chance for at prøve.


    Det var et perfekt afbræk fra mine studier. Jeg var lige blevet færdig som diplomingeniør og skulle lave noget helt andet inden jeg fortsatte med de to sidste år til civil.


    Så jeg synes du skal overveje om det skal være noget med IT, eller om det ikke skulle være noget helt andet - noget du også interesserer dig for. Det kan være sport, kunst, drama m.m. Bare det at komme ud og møde en masse nye mennesker som har samme interesse som en selv en er fantastisk oplevelse.


  • jeg har fundet Vig's højskole hvor der er stemmetræning, drama, og computer og det er noegt af det jeg søger så håber lidt jeg kan okmme på den skole og så er det på sjælland så jeg kan sagtens komme hjem til min datter hver weekend som er det vigtigeste.

  • Jeg har nogle venner som har gået på højskole og som har været utrolig glad for det de siger at det faktisk er som at komme tilbage på efterskole igen. Nu ved jeg ikke om du selv har gået på efterskole? men man får nogle helt utrolige forhold til andre mennesker og sådan er det også blevet fortalt at højskole skulle være noget af det samme. jeg har dog ikke selv gået på højskole men har gået på Askov efterskole hvor der også er en højskole. Vi delte spisesal og sådan.. Og den højskole skulle vist være rigtig god. Den hedder Askov højskole.. Du kan læse om den her: "http://www.askov-hojskole.dk/" .. Det kunne jo være noget for dig :) ..

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jeg har da også gået på højskole nogle år, og det er virkelig noget der kan anbefales - det er ihvertfald en fed tid at tænke tilbage på :D


    jamen så ved du jo hvordan det fungere ?


    har man eget værelse osv. ?


    hvor længe er man der typisk, har en afdød eks.kæreste han var der kun 3 mdr. og så sluttede det men vil gerne kunne være afsted lidt længere.


    jeg er igang med at søge om det gennem kommunen men ved at høje taastrup kommune ikke er så glade for at slippe deres penge så jeg kan bare håbe på det går igennem.


    Linda

  • Quote

    Originally posted by Angel-Lover
    Jeg har nogle venner som har gået på højskole og som har været utrolig glad for det de siger at det faktisk er som at komme tilbage på efterskole igen. Nu ved jeg ikke om du selv har gået på efterskole? men man får nogle helt utrolige forhold til andre mennesker og sådan er det også blevet fortalt at højskole skulle være noget af det samme. jeg har dog ikke selv gået på højskole men har gået på Askov efterskole hvor der også er en højskole. Vi delte spisesal og sådan.. Og den højskole skulle vist være rigtig god. Den hedder Askov højskole.. Du kan læse om den her: "http://www.askov-hojskole.dk/" .. Det kunne jo være noget for dig :) ..


    jeg har ikke lige gået på efterskole men kostskole det er jo noget af det samme ved jeg. det var nu også gode tider og tænke tilbage på men nu er man jo "helsdigvis" blevet det ældre så håber da ikke det vil være helt det samme men noget still af.

  • Forholdene er nok lidt forskellige på de forskellige højskoler, men du skal nok ikke regne med at få dit eget værelse, vi delte værelser to og to - og det tror jeg er meget normalt.


    Længden af opholdet afhænger også af højskolen, men 3 eller 6 mdr er meget normalt. Nogle steder har de også kortere kurser på et par uger, men det er typisk i sommerferien.