Ebay, noget man kan stole på?

  • Du kan sagtens stole på Ebay... De tager ingen penge fra din konto!
    Jeg har købt flere ting igennem det tyske Ebay, uden nogle problemer! :)


    Og hvis du benytter PayPal til at betale med, er du helt på den sikre side!


    Så det er bare med at komme i gang ;)

  • Du kan blive fuppet som alle andre steder hvor du ikke køber det af personen personligt, men overføre pengene, også hvis du bruger PayPal, men der er mere sikkerhed med paypal, da du nogen gange kan få dine penge tilbage, og da nogen sælgere har "forsikring" der dækker et vist beløb..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Quote

    Originally posted by Poco
    skal man egentlig være 18 for at oprette bruger inde på eBay og lignende sider?


    Nej det er vidst ikke noget krav, men da de fleste udenlandske sites kun godtaget internationale betalingskort (fx. PayPal tager imod mastercard og visa), så er det deri et indirekte krav at være myndig ja.


    Mht handel på Ebay, så vil jeg anbefale du bruger dem der ligger indenfor EU - så behøves du ikke være bange for ekstra udgifter i form af told, moms og andre ekstra transport udgifter end de oplyste i den enkelte handel.


    Jeg har flere gange tidligere benyttet mig af ebay.co.uk (den engelske) eller ebay.de (den tyske) netop af ovennævnte grunde :D

  • mange tak for rådet :D


    jeg tjekkede faktisk eBay og der står, at man skal være 18 for at handle inde på ebay. det mærkelige er så, at man kan købe varer med Visa Electron (hvilket er til unge mellem 15 og 17 år)... hvordan skal det dog forstås? :crazyeyes:

  • købte lige et cover til min nokia 6600
    hele vejen fra hong kong ! 50 kroner i alt :crazyeyes:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Visa electron er vel ikke kun til folk mellem 15 og 17 år? jeg har f.eks. haft et electron efter jeg blev 18 :), så jeg tror ikke du skal tolke det som en indirekte invitation til at handle når du er under 18.

  • Quote

    Originally posted by Poco
    ok, øv :rolleyes: så må jeg vente et par måneder igen :9xo


    Ellers må du prøve og se om din gamle ikke har et Visa som kan bruges. Hvis Han (hun) tør. Det er tit med os gamle, at vi er mere forsigtige end jer unge, men jeg har aldrig haft problemer på nettet, ej heller på ebay.

  • tja, kunne man vel godt... men tror nu jeg ville få et svar der ville lyde som "vent et par måneder" eller noget i den retning :)) så jeg kan istedet for spørge nogen af mine venner... jeg er jo en af de eneste, der stadig er 17 blandt vennerne :$

  • Quote

    Originally posted by Poco
    tja, kunne man vel godt... men tror nu jeg ville få et svar der ville lyde som "vent et par måneder" eller noget i den retning :)) så jeg kan istedet for spørge nogen af mine venner... jeg er jo en af de eneste, der stadig er 17 blandt vennerne :$


    Ja du kender dem jo bedst,,,, eller gør du.?
    Somme tider er det bedre at låne lidt hjemme end at låne af venner. Og ventetiden med at blive 18, kan godt være lang.
    De gamle stoler vel på dig..
    Men kan du vente så er det også klart at foretrække. så er risikoen jo din egen.

  • Quote

    Originally posted by Bagekartoffel


    Ja du kender dem jo bedst,,,, eller gør du.?
    Somme tider er det bedre at låne lidt hjemme end at låne af venner. Og ventetiden med at blive 18, kan godt være lang.
    De gamle stoler vel på dig..
    Men kan du vente så er det også klart at foretrække. så er risikoen jo din egen.


    jup, ventetiden kan være meeeeget lang :D kan godt se hvad du mener, og selvfølgeligt vil jeg også overveje begge muligheder og se, hvad der er bedst. tak for hjælpen du :D

  • Quote

    Originally posted by Poco


    jup, ventetiden kan være meeeeget lang :D kan godt se hvad du mener, og selvfølgeligt vil jeg også overveje begge muligheder og se, hvad der er bedst. tak for hjælpen du :D


    Det var så lidt, du. Har selv nogle dejlige drenge og tre bonus unger, og det er sku da rart at kunne hjælpe dem lidt en gang imellem..
    Hellere hjælpe dem og vide hvad de laver, end have dem til at rende rundet og lave ulykker..
    En god kontakt til de unge er sku rart.
    De er heller ikke bange for at hjælpe når der er noget de er gode til.. Urbananen er sku tit til hjælp.

  • Jeg har både købt dele til bilen og motorcyklen via ebay. Og det er gået godt indtil videre. Men som aller andre steder så er der også fusker på ebay...