241

søndag, 4. marts 2007, 21:49

Nogen der så DR 1 ?

Dialogen mellem borgmestre og én bruger af ungeren, Knud Folschack , 2 forældre , og en leder af B.T eller noget ..

Men der håber jeg ( hvis nogen så det ) at det nu er afklaret at det IKKE var autonome / aktivister der smadrede Christianshavn Gymnasie.

Og lyttede lidt på at de unge er åben for dialog.

haha, synes godt nok ham Martin borgmester eller hva han nu hedder, blev trængt godt op i én krog.

Hva synes i andre hvis i så det ?

242

søndag, 4. marts 2007, 22:03

Citeret

Originally posted by Raller
Nogen der så DR 1 ?

Dialogen mellem borgmestre og én bruger af ungeren, Knud Folschack , 2 forældre , og en leder af B.T eller noget ..

Men der håber jeg ( hvis nogen så det ) at det nu er afklaret at det IKKE var autonome / aktivister der smadrede Christianshavn Gymnasie.

haha, synes godt nok ham Martin borgmester eller hva han nu hedder, blev trængt godt op i én krog.

TV avis eller hvad?

243

søndag, 4. marts 2007, 22:16

Citeret

Originally posted by Lemon

Citeret

Nogen der så DR 1 ?

TV avis eller hvad?

nej , det hed noget 21 show eller hva faén det nu var. Kan ikke huske hva det hed :D

244

søndag, 4. marts 2007, 22:21

Citeret

Citeret

Originally posted by Lemon

Citeret

Nogen der så DR 1 ?

TV avis eller hvad?

nej , det hed noget 21 show eller hva faén det nu var. Kan ikke huske hva det hed :D

Okaey.. ser om jeg kan finde det på nettet i morgen ;)

245

mandag, 5. marts 2007, 06:31

Citeret

Originally posted by dna

Rolig nu, rolig nu!
Det er ironien som jeg håbede folk kunne se. Selvfølgelig skal politiet ikke trække pistoler. Det jeg mener er at de unge hele tiden bortforklarer alt volden og hærværken med enten at det er alle de andre der gør det eller også er det samfundets skyld. De skulle hellere tage ansvar for egne handlinger.

- Anders

Det er nemlig lige der skoen trykker - den gruppe unge, kan kun se tingene ud fra deres eget perspektiv. Det ses jo også tydeligt herinde med de par "hang arounds" der synes, det er så fedt og så morsomt det hele. Og til shahid. Dine konklusioner på hvad jeg mener, skriger jo langt væk af fordomme og/el. uvidenhed ! Men dig om det, jeg ka' ik' bruge det til noget som helst brugbart.

Til Anders om ironien: Tror du bliver nødt til, at skrive - det er ironi. For det virker ikke, som om alle har lært om det begreb - endnu.

Og til det med dialog - jo det er skam at foretrække - men det er jo lidt svært, at få noget brugbart ud af det. Når den ene part kun kan og vil forstå, det den selv siger og ikke vil rette sig efter de gældende love og vedtægter.

Desuden har der været masser af dialog og tilbud om alternative løsninger - her på det sidste.
Men nej - det behagede ikke de unge møgforkælede vandaler. Hvis de ikke fik deres vilje, så smadrer de da bare for en masse millioner. That's the way !!
"He He" det er jo så fedt at sætte ild til en fremmeds bil eller smadre andres cykler eller ødelægge .... osv. "He He" det er bare så cool at komme på forsiden - yeah. ???
Eller som jeg hørte en knægt på ca 13-14 år, da jeg var inde og ta' billeder på førstedagen: "Håber denne gang jeg får ram på et pansersvin - med en brosten eller noget andet tungt"
Wauw sikke dog en intelligent ung mand, som ska' være med til at føre dette samfund videre. Ret skræmmende imo.

Alt i alt så må moralen vel være: Det gælder bare om at smadre så meget som muligt, så får vi nok vores vilje til sidst !!
Eller bare te jer, som en flok destruktive terrorister, så ska' vi nok finde noget godt til jer !! Halleluja for en gang logik. Virkelig en fornuftig måde at føre dialog på. (PS. IRONI)

Det her er altså ikke Irak, Libanon eller lignende destruktive stater, hvor afstumpede individer er mere almindeligt end fornuftige og ansvarsfulde mennesker !
Vi er til gengæld i Danmark, hvor der findes nogle ret klare retningslinjer, som et demokrati bliver nød til, at fungere efter. Ellers ender det da i det rene galamatias, hvis den slags skal kunne betale sig.

Selv om Danmark er et frit land på mange måder, så kan man altså ikke bare få sin vilje og slet ikke hvis man først har teet sig som en flok ligeglade vandaler, hvis argumenter er bål og brand i gaderne. Det hører altså ikke til i et samfund som vores.

Jeg krummer tæ'r over alle de totalt lamme udtalelser, der kommer gang på gang, fra de unges talsmænd/kvinder og sågar også fra ham karlsmart advokaten.
Det kan saft suseme ikke være rigtigt, at vold og ødelæggelse skal danne grundlag for en positiv dialog.
Det er mig ubegribeligt, at den slags opførsel skal kunne betale sig. X(

Edit: Ser ud til, at nedrivningen starter i dag. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (05.03.2007, 07:02)

246

mandag, 5. marts 2007, 08:00

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Originally posted by dna

Rolig nu, rolig nu!
Det er ironien som jeg håbede folk kunne se. Selvfølgelig skal politiet ikke trække pistoler. Det jeg mener er at de unge hele tiden bortforklarer alt volden og hærværken med enten at det er alle de andre der gør det eller også er det samfundets skyld. De skulle hellere tage ansvar for egne handlinger.

- Anders

Det er nemlig lige der skoen trykker - den gruppe unge, kan kun se tingene ud fra deres eget perspektiv. Det ses jo også tydeligt herinde med de par "hang arounds" der synes, det er så fedt og så morsomt det hele. Og til shahid. Dine konklusioner på hvad jeg mener, skriger jo langt væk af fordomme og/el. uvidenhed ! Men dig om det, jeg ka' ik' bruge det til noget som helst brugbart.

Til Anders om ironien: Tror du bliver nødt til, at skrive - det er ironi. For det virker ikke, som om alle har lært om det begreb - endnu.

Og til det med dialog - jo det er skam at foretrække - men det er jo lidt svært, at få noget brugbart ud af det. Når den ene part kun kan og vil forstå, det den selv siger og ikke vil rette sig efter de gældende love og vedtægter.

Desuden har der været masser af dialog og tilbud om alternative løsninger - her på det sidste.
Men nej - det behagede ikke de unge møgforkælede vandaler. Hvis de ikke fik deres vilje, så smadrer de da bare for en masse millioner. That's the way !!
"He He" det er jo så fedt at sætte ild til en fremmeds bil eller smadre andres cykler eller ødelægge .... osv. "He He" det er bare så cool at komme på forsiden - yeah. ???
Eller som jeg hørte en knægt på ca 13-14 år, da jeg var inde og ta' billeder på førstedagen: "Håber denne gang jeg får ram på et pansersvin - med en brosten eller noget andet tungt"
Wauw sikke dog en intelligent ung mand, som ska' være med til at føre dette samfund videre. Ret skræmmende imo.

Alt i alt så må moralen vel være: Det gælder bare om at smadre så meget som muligt, så får vi nok vores vilje til sidst !!
Eller bare te jer, som en flok destruktive terrorister, så ska' vi nok finde noget godt til jer !! Halleluja for en gang logik. Virkelig en fornuftig måde at føre dialog på. (PS. IRONI)

Det her er altså ikke Irak, Libanon eller lignende destruktive stater, hvor afstumpede individer er mere almindeligt end fornuftige og ansvarsfulde mennesker !
Vi er til gengæld i Danmark, hvor der findes nogle ret klare retningslinjer, som et demokrati bliver nød til, at fungere efter. Ellers ender det da i det rene galamatias, hvis den slags skal kunne betale sig.

Selv om Danmark er et frit land på mange måder, så kan man altså ikke bare få sin vilje og slet ikke hvis man først har teet sig som en flok ligeglade vandaler, hvis argumenter er bål og brand i gaderne. Det hører altså ikke til i et samfund som vores.

Jeg krummer tæ'r over alle de totalt lamme udtalelser, der kommer gang på gang, fra de unges talsmænd/kvinder og sågar også fra ham karlsmart advokaten.
Det kan saft suseme ikke være rigtigt, at vold og ødelæggelse skal danne grundlag for en positiv dialog.
Det er mig ubegribeligt, at den slags opførsel skal kunne betale sig. X(

Edit: Ser ud til, at nedrivningen starter i dag. :9xo

Jeg vil støtte op omkring dine holdninger, , så godt udsendelsen i går, og hvor forældrerne faktisk mente det var helt ok at skubbe de unge ud i demonstrationer.. Hvordan skal ungerne dog blive anderledes, når de kommer fra et hjem med den holdning. Man kan da ikke forvente at de får lært at respektere et demokratisk samfund, med den slags forældre. OK for at vi har forskellige holdninger til det politiske liv, meder må stadig være en grænse for hvad man kan frasige sig af ansvar. Som sagt tidligere, så må vi alle respektere det demokratiske samfund, og indordne os under samfundets regler. Lære at tage ansvar, og ikke skubbe ansvaret over på politikerne hver gang der er noget som ikke lige passer ind i ens overbevisning. Men desværre tror jeg at den slags mennesker er uden for almindelig pædagogisk rækkevide. :9xo

247

mandag, 5. marts 2007, 08:36

Gudskelov, nu ryger lortet da.

Citeret

Nogen der så DR 1 ?

Ja jeg så det. Det kom der jo ikke noget nyt ud af. At der sidder en autonom og siger noget betyder da ikke det ikke er aktivisterne der gjorde det. Selvfølgelig er det det, det har vi jo alle set. Lad nu være med at skylde skylden på andre. Du har vel forhåbentlig også dårlig samvittighed.

Og du har ikke fået ret meget ud af det show. Du aner jo ikke en gang hvilke politikere i har noget imod, CHRIST!. Tag jer nu sammen. Det er Martin Geertsen, og ham fra avisen var fra politiken, du har sgu ikke fulgt ret godt med.
Derudover var de da ikke trængt op. Det var dem på den anden side der manglede argumenter, som kunne bruges. Udover at sige "Der er behov for det her" og "det er politikernes ansvar" kom der jo intet nyt. Og nej det er JERES ansvar.

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

248

mandag, 5. marts 2007, 08:44

"Nedrivning inklusive 500 stenkastende autonome voldspsykopater fra Helvede"

Kulturdrab er det. Og nu bliver der for alvor kamp, hvis der ikke kommer et nyt hus fra politkerne.
For når de tager vores hus på jagtvej69, så må de have et andet klar. Ellers har de jo set hva der sker.

249

mandag, 5. marts 2007, 08:46

Ehm, svjv var der da en del alternativer klar - men ingen tog imod dem? :crazyeyes:

(Well, så længe mandag aften ikke byder på endnu mere vold..)

Delidded i7-8700K @ 5 GHz 24/7
ASUS ROG Strix Z370-F Gaming
16 GB G.Skill Trident Z RGB 4000
1 TB Samsung 960 Evo M.2 SSD
MSI GeForce GTX 1080 TI SOC
1200 Watt BeQuiet DarkPower Pro
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG
34" Acer Predator 3440x1440
32" Samsung S32 1440x2560

250

mandag, 5. marts 2007, 08:52

Citeret

Originally posted by Butcher
Gudskelov, nu ryger lortet da.

Citeret

Nogen der så DR 1 ?

Ja jeg så det. Det kom der jo ikke noget nyt ud af. At der sidder en autonom og siger noget betyder da ikke det ikke er aktivisterne der gjorde det. Selvfølgelig er det det, det har vi jo alle set. Lad nu være med at skylde skylden på andre. Du har vel forhåbentlig også dårlig samvittighed.

Og du har ikke fået ret meget ud af det show. Du aner jo ikke en gang hvilke politikere i har noget imod, CHRIST!. Tag jer nu sammen. Det er Martin Geertsen, og ham fra avisen var fra politiken, du har sgu ikke fulgt ret godt med.
Derudover var de da ikke trængt op. Det var dem på den anden side der manglede argumenter, som kunne bruges. Udover at sige "Der er behov for det her" og "det er politikernes ansvar" kom der jo intet nyt. Og nej det er JERES ansvar.

HVORDAN kan du sige han er AUTONOM??? hold da kæft... Han var BRUGER af ungdomshuset, hvem og hvornår er der gjort rede for han er Autonom? ... Og nej, jeg har ikke dårligsamvittighed af at ha´ støttet op til demostrationerne. Det har jeg det utrolig godt med. Fordi hvem siger jeg er voldelig?..

haha, jeg fulgte sku fint med. Martin Geertsen, fint. Så lærte jeg hans efternavn. Jeg ved hvem han er og hva han laver. Det må jo være fint. Det var da Martin Geertsen og Arne Ullum!! ( som er Chef Redaktør for B.T! ) der manglede argumenter? Det var jo så åbentlyst som det overhovedet kunne være. Det er politkernes ansvar. Tager de noget , må de ha´noget andet parat. Ellers ved de hvordan det ender..

251

mandag, 5. marts 2007, 08:57

Det er nu ikke fordi jeg gider diskutere med dig, du er uden for rækkevidde ligesom alle de andre. Læs hvad folk her inde skriver, og lær hvordan fornuft er. Og vær nu venlig at forstå at i aldrig har haft noget hus. I har lånt et.

252

mandag, 5. marts 2007, 09:05

Citeret

Det er nu ikke fordi jeg gider diskutere med dig, du er uden for rækkevidde ligesom alle de andre. Læs hvad folk her inde skriver, og lær hvordan fornuft er. Og vær nu venlig at forstå at i aldrig har haft noget hus. I har lånt et.

Fint... Kampen fortsætter.

253

mandag, 5. marts 2007, 09:06

Citeret

Citeret

Fint... Kampen fortsætter.

Ja i bliver jo tydeligvis ikke klogere. I gør det kun værre for jer selv med den vold, men det må i om. Der kommer ikke et nyt ungdomshus med den opførsel i lægger for dagen.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Butcher" (05.03.2007, 09:07)

254

mandag, 5. marts 2007, 09:27

For når de tager vores hus på jagtvej69, så må de have et andet klar. Ellers har de jo set hva der sker.[/quote]

Har der ikke allerede været forslag til et nyt hus som blev afvist tidligere?

Jeg tror nu hele tiden det har været planen at der skulle være et nyt ungdomshus. Der skal være et værested, det er jeg helt enig i. At det ikke bliver på Jagtvej 69 er så hvad det er, der har aldrig været en juridisk sag her.

Men det der sker (med dine ord) er afpresning, barnligt og et bevis på at I ikke er interesseret i dialog men bare vil have at kommunen skal ordne det hele for jer. Kort sagt en flok kællinger der føler jer ååh så forkert behandlet - det minder mest af alt om en forælder/teenager situation. I har aldrig haft en skid, men istedet lånt noget som skatteydere har betalt til i årevis. At I står og stiller krav nu, viser bare utaknemmeligheden.

Jeg vil have et nyt omklædningsrum til vores fodboldklub heroppe. Tror sku vi hopper i udstyret, stormer ned på torvet og smadrer alting indtil vi får vores vilje.

Tabere. Jeg håber sku de opfører et nyt klubhus for DNSB på Jagtvej 69.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (05.03.2007, 09:28)

255

mandag, 5. marts 2007, 09:40

Citeret

Originally posted by Carlsen
For når de tager vores hus på jagtvej69, så må de have et andet klar. Ellers har de jo set hva der sker.

Jeg tror nu hele tiden det har været planen at der skulle være et nyt ungdomshus. Der skal være et værested, det er jeg helt enig i. At det ikke bliver på Jagtvej 69 er så hvad det er, der har aldrig været en juridisk sag her.

Men det der sker (med dine ord) er afpresning, barnligt og et bevis på at I ikke er interesseret i dialog men bare vil have at kommunen skal ordne det hele for jer. Kort sagt en flok kællinger der føler jer ååh så forkert behandlet - det minder mest af alt om en forælder/teenager situation. I har aldrig haft en skid, men istedet lånt noget som skatteydere har betalt til i årevis. At I står og stiller krav nu, viser bare utaknemmeligheden.

Jeg vil have et nyt omklædningsrum til vores fodboldklub heroppe. Tror sku vi hopper i udstyret, stormer ned på torvet og smadrer alting indtil vi får vores vilje.

[/quote]

Du vil ha´naziér på nørrebro!! FØJ!! FØJ!!

Det sku skuffende at se at der nogen på Tweak.dk der har sådan en holdning!!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Raller" (05.03.2007, 09:41)

256

mandag, 5. marts 2007, 09:45

Citeret

Det er vel ikke værre end dine extreme holdninger????? :finger:

Intel I7 8700K Cooled by BeQuite SilentLoop 280
MSI Z370 Gaming M5
16GB G. Skill TridentZ RGB CL14 3200MHz
1x120GB Corsair Force Series 3 +1x250GB Samsung EVO 840 + 1x500GB Samsung EV0 850
MSI GTX1080ti Gaming X - Asus ROG SWIFT PG278Q
Sennheiser GSX1000 - Logitech Z4 - Sennheiser GameOne
Cooltek W2 - Corsair HX 1050W
L-S-P on Deviantart

257

mandag, 5. marts 2007, 09:50

Citeret

Tjah, nynazisterne smadrer i det mindste ikke det halve af midtbyen. Jeg er ligeglad med hvor nazisterne har klubhus, de laver jo ikke ligefrem noget aktivt alligevel. Det var mere en slags sammenligning, du skal ikke tolke det som en nynazistisk holdning ihvertfald.

Men jeg går ud fra at du ingen holdning har til resten af indlægget?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Carlsen" (05.03.2007, 09:51)

258

mandag, 5. marts 2007, 09:52

Citeret

Citeret

Originally posted by Carlsen

Det sku skuffende at se at der nogen på Tweak.dk der har sådan en holdning!![/quote]

I bund og grund så opfører nynazisterne sig da bedre end de unge fra Ungdomshuset har gjort. Der har her i Svendborg været et par lovlige demonstrationerarrangeret af den yderste højrefløj (nynazisterne), hvor unge fra venstrefløjen har gået ind og skabt ballade.
Nynazisterne har jo ligeså stor ret som alle andre til at give deres mening til kende så længe de gør det inde for lovens grænser, uanset hvor uenig man er i deres holdninger.

Det er netop nogle af grundpillerne i demokratiet og ytringsfriheden, og det er netop dette som venstrefløjen højt og flot har skidt på...både ved demonstrationerne i Svendborg og kampene i Kbh.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dna" (05.03.2007, 09:53)

259

mandag, 5. marts 2007, 09:52

Citeret

Originally posted by recruit

Citeret

Det er vel ikke værre end dine extreme holdninger????? :finger:

Lige præcis. Begge er ekstreme og helt ude af tridt med samfundet. Det var egentlig meningen med mit indlæg, men det var vist en fuser.

260

mandag, 5. marts 2007, 10:09

Det er endnu mere skuffende, at du Raller og de andre der ytrer sig så egoistisk her på tweak.dk

Der er lige lavet et ca. regnestykke for alt det hærværk og skade som i er skyld i 14 mill. har det kostet ind til nu.

Virkelig "flot" af en flok krævende og møgforkælede unge der uden tanke på andet end sig selv, har forvoldt af skade. De 12 mill. fra jeres fond, burde betale for det lort i har lavet.

Også utroligt imo, at tweak.dk, kan ha' brugere indlemmet, der åbenlyst støtter op om den slags "terrorisme", som bygger på voldelige konfrontrationer og kun vil i dialog, hvis det bliver på deres præmisser.
Føj for den lede, at skulle være registreret sammen med dens slags udskud.

Hårde ord - men du og dine kompaner be'r selv om det. For magen til syge meninger og holdninger skal man helt ud til ekstreme muslimer for, at finde magen til. X(

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.