ungeren ryttes

  • Først og fremmest hold en ordentlig tone i tråden ellers falder hammeren !!


    Her ved syv tiden i morges påbegyndte politiet rydningen af undomshuset. Efter hvad jeg har kunne opsnuse er der sket ca følgende..


    Helikopter netsætter politi på taget af ungdomshuset.


    En blokvogn med kran hæver en container op til 3. sal og politiet kommer ind af vinduer.


    Beredskabet har været tilstede og der er brugt skumkanoner til at skyde på vinduer hvor der blev kastet ting ud.



    Det virker til politiet har fået rimelig hurtig og rolig kontrol med selve huset. Hvor meget der nu vil ske i gaderne rundt omkring er jo så uvist men ingen tvivl om at det bliver en travl dag for både medier og politiet.


    Hvis der er folk i området som har billeder så smid dem da endelig i tråden her eller link til dem.


    Syntes noget som det her er spændende at følge med i selv om det selvfølgelig er træls at det er nødvændigt for politiet at bruge magt.


    Endnu engang hold tråden i en sober tone !!

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det er sgu kanon der bliver gjort noget. Jeg var begyndt at blive lidt bange for at de aldrig ville tage sig sammen og ryde det hus.


    Kanon hvis det kan afsluttes uden problemer.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Det er sgu kanon der bliver gjort noget. Jeg var begyndt at blive lidt bange for at de aldrig ville tage sig sammen og ryde det hus.


    Kanon hvis det kan afsluttes uden problemer.


    Uden problemer tvivler jeg stærkt på. Selve huset er der vist rimelig styr på alt efter hvad man kan hører i medierne.


    Hvad der kommer til at ske rundt omkring i København tror jeg nok der skal blive ballade, spørgsmålet er om politiet er klar til det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Uden problemer tvivler jeg stærkt på. Selve huset er der vist rimelig styr på alt efter hvad man kan hører i medierne.


    Hvad der kommer til at ske rundt omkring i København tror jeg nok der skal blive ballade, spørgsmålet er om politiet er klar til det.


    Ja jeg var ret imponeret over hvor nemt de fik kontrol over huset, men de gjorde jo også i bedste P.I.S. stil med at firre sig ned på taget.


    Jeg tror også det bliver den efterfølgende uge der bliver hård, men jeg troede helt ærlig også at rydningen ville ende med dræbte betjente. Er ret positiv overrasket over hvor godt det er gået indtil nu, og hvor samarbejdsvillige de sovende besættere har været.

  • Tv-reportagen minder mest om et kongeligt bryllup:


    Konstante gentagelser af de småting der er sket indtil videre, "Mens vi venter på prinsen"


    Aldrig har så mange haft så meget at sige om så lidt.

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp
    Tv-reportagen minder mest om et kongeligt bryllup:


    Konstante gentagelser af de småting der er sket indtil videre, "Mens vi venter på prinsen"


    Aldrig har så mange haft så meget at sige om så lidt.


    Hehe det var også lidt min tanke politiet har jo fået lukket godt af også for medierne så der er ikke så meget viden om det.


    De har endda givet flyveforbud over København så TV2 news ikke kan bruge deres fine helikopter.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Det må vel nærmest blive betegnet som en ny "Danmarks Befrielsesdag", hvor demokratiet slår igen mod de folk der tror de bare kan tage og true sig til ting.


    Nu er kampene ved at komme igang. Så må man håbe at de får givet de unge bøller tørt på.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg forstår ikke hvordan man kan tro, at det at kaste med flasker og brosten skulle have nogen som helst positiv effekt. Det er trist at se unge mennesker i den grad ødelægge deres fremtid med vold og uroligheder - hvor mange virksomheder vil f.eks. ansætte en person med en plettet straffeattest fra kampene på Nørrebro?


    Selvom jeg langt fra er tilhænger af Faderhuset, så er jeg tilhænger af demokratiet, og det er godt, at huset endelig bliver ryddet. Politiet virker meget forberedte på rydningen af huset, og forhåbentlig er de ligeså forberedte på de problemer der bagefter vil komme, for det stopper næppe i dag. Heldigvis ser det ud til, at dem der er inde i huset har overgivet sig ret fredeligt, men det ved kun de unge og betjente der er derinde.


    Det skulle ikke undre mig hvis vi i de kommende dage skal høre en masse om politivold og jeg ved ikke hvad, men når man ikke efter at fået gentagne beskeder om at flytte sig gør det, og man derefter laver ballade, så kan man ikke længere forvente at blive klappet på kinden og få en småkage i hånden.

  • Jeg må indrømme at jeg står fuldstændigt uforstående overfor denne konflikt, jeg håber blot at det forløber uden at for mange kommer til skade. :ph34r: Godt man bor i provinsen...

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Det er ganske frivilligt om de vil have nogle på hovedet, de kan bare gøre som de får besked på. Ret skal være ret, og langt om længe får de ryddet den hytte.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Nu kommer jeg lige fra nørrebro da Kæresten bor 100 meter fra jagtvej.


    Og da hun skulle i skole ville jeg tage hjem og da vi gik ned mod nørrebro runddel og så politiet vidste jeg det ville blive i dag, og ved rundelen så jeg det kaos.
    Jeg syntes det er på tide de får dem ud, og hvis der endelig skulle komme problemer skulle politiet have lov til at bruge andet end deres stave, disse unge er virkelig ikke nogle at spøge med.


    Jeg vil sige held og lykke til Politiet og at de kan få denne dag overstået vellykket selvom det bliver svært, da det endnu ikke er startet helt det bliver værrere


    Kimiox

  • Jeg synes osse det er fint de rydder huset. Det er faktisk først nu, via denne tråd, jeg bliver klar over det var sat igang.
    Jeg lærer aldrig at forstå hvorfor unge mennesker tror de kan tage noget der tilhører andre, uden at det får konsekvenser.
    Lidt trist at vi er kommet dertil, at hvis en politibetjent tænker på sin politistav, så snakker vi medie dækning om brutalitet og politivold. Jeg vil ikke ha amerikanske tilstande, men lad da politiet gøre deres arbejde.
    Blir spændende at se hvordan eftertiden kommer til at gå !


    God tråd _WHAT_ :9xo

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Jeg må indrømme at jeg står fuldstændigt uforstående overfor denne konflikt, jeg håber blot at det forløber uden at for mange kommer til skade. :ph34r: Godt man bor i provinsen...


    En provins ret langt væk hva:)) hehe.


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    En provins ret langt væk hva:)) hehe.


    Mvh Mads :T


    Ja gudskelov :D Men synes næsten al den presse dækning er for meget, mon ikke de snarre pisker en stemning op end gavner situationen, især tv2 er næsten for meget af det gode :boxed:

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by jesdals


    Ja gudskelov :D Men synes næsten al den presse dækning er for meget, mon ikke de snarre pisker en stemning op end gavner situationen, især tv2 er næsten for meget af det gode :boxed:


    Ja, og de har i bund og grund ikke særlig meget at fortælle.


    Noget andet er at jeg simpelthen ikke forstår hvorfor politiet ikke har vandkanoner. Det behøver ikke være de store hvor der er en risiko for at komme slemt til skade, men bare nogle så folk bliver våde. Når først folk er våde og render rundt og fryser så kan det sikkert stoppe en hel del ballade!


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by jesdals


    Ja gudskelov :D Men synes næsten al den presse dækning er for meget, mon ikke de snarre pisker en stemning op end gavner situationen, især tv2 er næsten for meget af det gode :boxed:


    Hvergang der er lidt ballade omkring ungdomshuset får TV det til at se ud som om der er krig i hele byen.


    ´Jeg har boet 200 m. fra ungdomshuset og de optøjer der var afspandt sig som regel på 100 m af én gade.


    Ingen lagde mærke til noget.